Verhalen

Gesloten
Jezebel

Verhalen

Bericht door Jezebel »

Stomme vraag misschien hoor, maar in hoeverre zijn de verhalen op ws ook realistisch? Ik bedoel, in die verhalen is meestal echt sprake van blauwe plekken, striemen, bloed etc, maar het lijkt me dat dit in het echt niet 'normaal' is? (Sorry als ik nu mensen boos maak, niet mn bedoeling :hypocrite:)
Ik doe wel gewoon wat ik zelf wil en lekker vind, maar ik vroeg me gewoon af of die verhalen 'werkelijkheid' zijn, of meer een droom of fantasie...
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Toran

Re: Verhalen

Bericht door Toran »

Er zit een verschil in de verhalen, en de spelverslagen. De verhalen hoeven niet realistisch te zijn (Maar kunnen het wel zijn) en spelverslagen zijn, wat het woord al zegt, een verslag van een spel, of sessie.

En blauwe plekken, striemen en in sommige gevallen bloed zijn wel degelijk realistisch. Of het normaal is? Voor jou niet, voor een ander wel, da's heel erg persoonlijk. Ik vind het wel leuk om de vruchten van mijn arbeid te kunnen zien, bijvoorbeeld.
"Just erotic. Nothing kinky. It's the difference between using a feather and using a chicken."

— Terry Pratchett (Eric)
Jezebel

Bericht door Jezebel »

Hmm okee :) Dankje voor je antwoord.
Ik kan het me gewoon moeilijk voorstellen, omdat wat wij doen al zo heftig is als je het vanuit vanilla standpunt bekijkt :bloos: ... Aan de andere kant is het ook logisch natuurlijk, want zo heftig zijn we nou ook weer niet (nog niet?)
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Wever

Bericht door Wever »

Wat kort door de bocht zijn de verhalen die in "Pennevruchten" staan fictief (en dus droom/fantasie gerelateerd), en staan de werkelijk gebeurde zaken in de "Serieuze schrijfsels".

Blauwe plekken en striemen komen echter best vaak voor bij mensen die ik ken (onlangs hadden we het nog op een feestje nog over hoe je in hemelsnaam moest uitleggen dat je een blauwe plek op de binnenkant van je arm hebt...er werden gelijk heel creatieve manieren van "tegen een deur aanlopen" bedacht :P ). 'Bloed' spreekt wat meer tot de verbeelding, maar met knife- of needleplay kan het zeker gebeuren dat er wat druppels vloeien.

...maar doe vooral waar jullie je goed bij voelen, Jezebel. De heftigheid van een spel is in geen enkele manier een maatstaf voor de intensiteit ervan. Oftewel: je kan met zachte dingen ook al heel veel effect sorteren. :)
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Je moet je niet laten afschrikken door wat er in de fictieve verhalen staat. Veel fantasieën zijn ook precies dat: fantasie. Niet perse iets wat representatief is voor SM (Voor zover je daar uberhaupt al van kan spreken)

Je moet doen waar je je goed bij voelt. Maar bedenk wel: blauwe plekken heb je nogal snel he. Zodra je een beetje aan pijnspel doet kun je al blauwe plekken en striemen krijgen (Oke, de een kleurt sneller dan de ander). Misschien ben ik afgestompt, maar blauwe plekken vind ik vrij normaal :P (Bloed kan ik het me wel van voorstellen)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Jezebel

Bericht door Jezebel »

Haha, ja, inderdaad, een blauwe plek zit er wel in, hoewel ik heel langzaam kleur, dus voor ik een blauwe plek heb... :smiley_whip: Maar een blauwe plek vind ik wel wat anders dan wat in sommige verhalen staat, vandaar mn vraag :)
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
JJV

Bericht door JJV »

ik kijk al jaren wat vreemd tegen die blauwe plekken 'cult' aan zelfs..
Al is t voor velen wel een soort medaille geloof ik.

maar ik heb zat situatie meegemaakt waarin dames bond en blauw niet in subspace kwamen ,terwijl diezelfde dame wel in space raakte van een plek-vrij spel.

overigens heb ik zeker 2 spelgenotes aangeraden hun spelverslag te kuisen van bepaalde geladen momenten en ze zo in pennevruchten ipv spelverslagen te zetten.
~\v/~
shareen_G

Bericht door shareen_G »

Ik ben altijd heel erg trots op mijn blauwe plekken. Ze kunnen niet lang genoeg blijven zitten. :icon_biggrin:
Helaas heb ik ze nog maar zelden en zijn ze ook snel weer weg. :cry:

Zoals al eerder is gezegd is een deel fictie en een deel waarheid.
Waar een wil is, is een weg
Crownless

Bericht door Crownless »

Blauwe plekken en striemen hoeven van mij ook niet Jezebel ;) als de huid rood is en warm aanvoelt is genoeg voor mij, en dat heb je al na een spanking, zonder blauwe plekken achteraf.

Het is ook geen wedstrijd ofzo.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Bitemarks

Bericht door Bitemarks »

Ik vind het dan wel leuk om na een goed spel nog een tijdje een aandenken bij me te dragen.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Jezebel

Bericht door Jezebel »

Haha, net zoveel verschillende reacties als mensen (verrassend) maar dat stelt me dan wel weer gerust. Ik ben in ieder geval geen uitzondering dat ik liever niet nog weken met blauwe plekken rondloop na een spel:)
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Jezebel schreef:[...] nog weken met blauwe plekken rondloop na een spel:)
(into) :mrgreen:
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
oeps2

Bericht door oeps2 »

ik heb zwaaar de pest aan blauwe plekken

moet me in de douche in rare bochten wringen smorgens zodat de kids t niet zien ..
buiten dat vind ik t er niet uit zien .. maar dat is mijn eigen mening

ik kan mij wel goed voorstellen dat een spanking soms gewoon blauwe plekken maakt ..(heb ik ook wel gehad in een opwelling met een bamboestokje .. )

kortom .. ieder zn eigen ding enzow ..
Gesloten