Ik zou gewoon de subbielijst zelf aangeven. Ik geef toe dat mijn eerste gedachte ook lagen in de lijn van faery's post (gewoon al de ergste dingen eruit filteren)...maar dan bedacht ik me dat ik het absoluut niet leuk zou vinden moest iemand dat voor mij gedaan hebben. Het komt IMO over als bemoederen, en dat het goed bedoelt is staat dan niet in verhouding tot hoe het over komt.
Dit kan zeker aan mij liggen. Ik heb nogal een...hoe noem je dat? ...een omgekeerde reactie op dit vlak (is waarschijnlijk niet de juiste term), die alleen tot meer dwarsliggerij van mijn kant zou gaan leiden.
Volgende fictief gesprek zag ik nog wel plaatsvinden toen ik nieuw was met die subbielijst-dingen.
Boefje: hier...dit is een subbielijst. Wil je die voor me invullen?
Wever: graag.

Wever: ...waarom staan hier allemaal zwarte balkjes?
Boefje: o, dat zijn dingen die ik maar heb verborgen om je niet af te schrikken.
Wever: hoezo? Er staat hier dat een subbielijst persoonlijk is. Mag ik dan niet bepalen of ik het al dan niet wil?
Boefje: maar je weet niet eens wat je wil. Ik dacht je te helpen.
Wever: ...door voor mij in te vullen wat ik wil?
Boefje: nee, natuurlijk niet. Dit zijn dingen die toch niet aan de orde zijn.
Wever: ...maar dingen die ik wel wil zijn daarom toch niet automatisch WEL aan de orde?
Boefje: dit zijn alleen de ergste dingen. Dingen die ook voor mij een harde grens zijn, dus het gaat hoe dan ook niet gebeuren.
Wever: nou en? Ik wil zelf kunnen bepalen wat ik al dan niet lekker vind.
Boefje: ...dus je zou willen beplast worden door een bronstige stier?
Wever: dat zeg ik niet! Ik zeg alleen dat ik dat zelf wil bepalen.
Boefje: *zucht* Oké. *haalt zwarte plaatjes weg*
Wever: *twijfelt expres extra lang over de vrijgekomen zaken*
Wever: *vult daar tenslotte alsnog overal "nee" in*
Ik ken die kerel natuurlijk niet, maar..."lief en onschuldig"? Hmm...
dat heb ik vaker gehoord.
Doorgaans van vrouwen die er verkrachtingsfantasietjes en verregaande slavernij als fantasie op nahouden.