beginners-sublijst?

Lilith

beginners-sublijst?

Bericht door Lilith »

De laatste zijd heb ik mijn klauwtjes (ben net gestopt met nagelbijten, dus ja, klauwtjes ;)) in een heel lieve, beginnende en masochistische jongeman geslagen.

Alles fijn en leuk, maar hij is zo de onschuld zelve, dat hij geen idee heeft wat hij leuk en fijn vind. Ik wil hem niet afschrikken met mijn EvilDomToTheMax-heid :mrgreen:, maar het zou leuk zijn wat verder te gaan zonder hem af te schrikken.
Ik dacht dat het zou helpen om hem een sublijst in te laten vullen, maar die zijn voor een onschuldige beginner ook wel ontzettend intimiderend! Weet iemand toevallig van een softe, op beginners gerichte versie van een sublijst? Ofzoiets?
Voleuse

Re: beginners-sublijst?

Bericht door Voleuse »

Ik denk dat alles wel intimiderend is als je het zo plastisch neerzet, eigenlijk. Kun je niet een gewone sublijst pakken, en die een beetje censureren? Dus de allerergste dingen (permanent weggeven aan andere D, onthouding van slaap meerdere dagen, nouja, wat hem zou kunnen afschrikken weet jij het beste) eruit halen. En dan erbij zeggen dat het echt niet erg is als hij op veel dingen nee zegt.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Jezebel

Bericht door Jezebel »

Hmm, ik weet niet of ik er echt mee kan helpen, ben zelf ook nog een echte beginner, maar misschien is het een idee om dingen op te schrijven die jij (graag) zou willen doen, dat hij daarop kan reageren? In die lijst kan je er dan natuurlijk rekening mee houden dat hij ook nog beginner is ;)
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
oeps2

Bericht door oeps2 »

misschien een verhaaltje/fantasietje laten schrijven waarbij zijn grenzen aan bod komen ?
faery

Bericht door faery »

Ik zou gewoon de standaard-sublijst zelf aanpassen, door in ieder geval het poep- en plasseks deel en de rollenspellen weg te halen, en afhankelijk van je eigen wensen met de jongen, ook het deel over vernedering en/of uiterlijk. Dan blijven de categorieen "prikkels en pijn" en "beperking bewegingsvrijheid" over, en dat is al een stuk handelbaarder :)
Bregje}t{

Bericht door Bregje}t{ »

Ik heb wel altijd de standaard sublijsten gebruikt om in te vullen. Meestal vulden we hem dan samen in, dan is het ook veel minder intimiderend. Je kan er zelf wat over vertellen wat iets inhoudt en hij merkt aan jou dan ook dat het niet erg is als hij iets niet wilt doen. Hielp bij ons wel heel erg.
Wever

Bericht door Wever »

Ik zou gewoon de subbielijst zelf aangeven. Ik geef toe dat mijn eerste gedachte ook lagen in de lijn van faery's post (gewoon al de ergste dingen eruit filteren)...maar dan bedacht ik me dat ik het absoluut niet leuk zou vinden moest iemand dat voor mij gedaan hebben. Het komt IMO over als bemoederen, en dat het goed bedoelt is staat dan niet in verhouding tot hoe het over komt.

Dit kan zeker aan mij liggen. Ik heb nogal een...hoe noem je dat? ...een omgekeerde reactie op dit vlak (is waarschijnlijk niet de juiste term), die alleen tot meer dwarsliggerij van mijn kant zou gaan leiden.

Volgende fictief gesprek zag ik nog wel plaatsvinden toen ik nieuw was met die subbielijst-dingen.
Boefje: hier...dit is een subbielijst. Wil je die voor me invullen?
Wever: graag. :)
Wever: ...waarom staan hier allemaal zwarte balkjes?
Boefje: o, dat zijn dingen die ik maar heb verborgen om je niet af te schrikken.
Wever: hoezo? Er staat hier dat een subbielijst persoonlijk is. Mag ik dan niet bepalen of ik het al dan niet wil?
Boefje: maar je weet niet eens wat je wil. Ik dacht je te helpen.
Wever: ...door voor mij in te vullen wat ik wil?
Boefje: nee, natuurlijk niet. Dit zijn dingen die toch niet aan de orde zijn.
Wever: ...maar dingen die ik wel wil zijn daarom toch niet automatisch WEL aan de orde?
Boefje: dit zijn alleen de ergste dingen. Dingen die ook voor mij een harde grens zijn, dus het gaat hoe dan ook niet gebeuren.
Wever: nou en? Ik wil zelf kunnen bepalen wat ik al dan niet lekker vind.
Boefje: ...dus je zou willen beplast worden door een bronstige stier?
Wever: dat zeg ik niet! Ik zeg alleen dat ik dat zelf wil bepalen.
Boefje: *zucht* Oké. *haalt zwarte plaatjes weg*
Wever: *twijfelt expres extra lang over de vrijgekomen zaken*
Wever: *vult daar tenslotte alsnog overal "nee" in*

Ik ken die kerel natuurlijk niet, maar..."lief en onschuldig"? Hmm...dat heb ik vaker gehoord. :P Doorgaans van vrouwen die er verkrachtingsfantasietjes en verregaande slavernij als fantasie op nahouden.
puppysjors

Bericht door puppysjors »

LOl @ Wever... toen ik zag dat er weer een dialoog door je was geschreven was ik gelijk in een goeie bui :)
Akahige

Bericht door Akahige »

Het intimiderende van een sublijst is dat er tussen vrij algemene en vaak voorkomende SM-bezigheden als bondage en spankings ook meteen hardcore dingen staan als brandmerken of piercen. Wat ikzelf zou doen bij een beginnende sub is haar een blanco sublijst geven, maar dan wel met de terzijde dat ook ikzelf lang niet alles zou doen wat er op de lijst staat.

Je zou bijv. zelf de lijst in kunnen vullen vanuit het perspectief van de D. Als uit jouw lijst blijkt dat dingen als P&P, brandmerken of sub weggeven ook jou te gortig zijn, zal je sub waarschijnlijk de extremen van de lijst beter weten relativeren.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Lastige vraag eigenlijk. Aan de ene kant wil je niet intimideren, aan de andere kant is het ook een beetje lullig als je iemands geheime, vurigste verlangen bestempeld als iets extreems wat een normaal mens zoals jij nooooooit zou doen, zelfs niet als het veilig en met wederzijdse instemming gebeurt.

Daarnaast is het onhandige van sublijsten ook dat je vaak nog niet weet of je iets leuk vindt of niet, totdat je het eens voorzichtig uitgeprobeerd hebt. Misschien kun je een keuze-menu voor hem maken van dingen die jij leuk vindt om te doen, waaruit hij kan kiezen wat hij interessant vindt om mee te gaan experimenteren?
madeleine

Bericht door madeleine »

Misschien helpt het, maar ik heb de sublijst ingevuld een paar weken nadat ik mijn sub gevoelens ontdekte en nog nooit had gespeeld. Ik was er niet door afgeschrikt.
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Of hem zelf vragen wat hij voor ideeën heeft over wat hij wel of niet zou willen / over fantaseert. Je geeft wel aan dat hij dat niet zegt te weten, maar misschien kan je een paar voorbeelden noemen.
Geniet van de positieve momenten.
Sayaatje

Bericht door Sayaatje »

ik werd er ook niet door afgeschrikt. Al had ik zelf al de neiging om die dingen eruit te halen omdat ik het onzin vond om iedere keer nee in ieder balkje daarvan in te vullen.
Verder sluit ik me aan bij de rest, aangeven dat het niet erg is als hij bij veel dingen nee in vult.
Lilith

Bericht door Lilith »

Wat heerlijk dat jullie allemaal zo meedenken en veel verschillende meningen geven! Zo kom ik er misschien nog wel uit ook ;)
Ravelijne schreef:Lastige vraag eigenlijk. Aan de ene kant wil je niet intimideren, aan de andere kant is het ook een beetje lullig als je iemands geheime, vurigste verlangen bestempeld als iets extreems wat een normaal mens zoals jij nooooooit zou doen, zelfs niet als het veilig en met wederzijdse instemming gebeurt.
Goede samenvatting Ravelijne! Dat is inderdaad ook wel een probleem: ik heb geen idee of ik hem zou intimideren of afremmen, en dat is beide absoluut niet mijn bedoeling.

Nog wat extra informatie: geen van ons beide heeft het woord (bd)sm laten vallen. We zijn gewoon als scharrels bij elkaar in bed gedoken en hebben langzaam wat 'hardere' dingen toegevoegd. Hij vind het allemaal ontzettend leuk, ik kan goed merken dat het zijn ding is, maar ik heb geen idee of hij er zelf het labeltje bdsm/sub/masochist op zou willen plakken. En ik vind het (vooral omdat we geen relatie hebben en geen volledige D/s aan gaan) ook niet aan mij om hem dat labeltje te geven.
Dat is voornamelijk de reden dat ik hem niet zo'n heftige lijst onder de neus wil duwen; straks heeft hij helemaal niet het gevoel sub te zijn!
Peter^ }ml{ schreef:Of hem zelf vragen wat hij voor ideeën heeft over wat hij wel of niet zou willen / over fantaseert. Je geeft wel aan dat hij dat niet zegt te weten, maar misschien kan je een paar voorbeelden noemen.
Goede tip Peter. Ik heb hem laatst wel gezegd dat ik hier verder mee wil en dat ik daarvoor wil horen wat hij wilt. Zijn reactie was dat hij dat helemaal niet wist, dus toen heb ik hem uitgelegd dat Google niet alleen voor je studie gemaakt is ;) en dat hij maar beter snel op zoek kan naar wat hij leuk zou vinden. Ik ben benieuwd...
Nathalia

Bericht door Nathalia »

In the new bottoming book van dossie easton en janet hardy werd als tip gegeven om zelf een sublijst te maken. Hun manier; schrijf zelf alle bdsmdingen op die je kan bedenken en zet er dan ja/nee/misschien achter. Misschien staat dan voor 'als de time and place and partner juist zijn, zou ik dit wle willen proberen'. Ze raden als uitbreiding van de sublijst aan om bij de ja's (en evt de misschiens) te vermelden of het een need of een want is.
Gesloten