alternatief voor leren boeien

colet

alternatief voor leren boeien

Bericht door colet »

Zo af en toe heb ik boeien om gehad en die waren altijd van een ander.
Nu wil ik heel graag zelf boeien, máár.... ik vind leer het mooist en ik denk ook het sterkste.
Probleem is dat ik allergisch reageer op leer.
Tot nu toe speelde ik niet zo vaak en soms moesten ze gewoon even af. Toch 'voelt' dat niet fijn.

Gevoerde boeien zijn vaak ook met leer gevoerd. En met stof vanbinnen is mij afgeraden omdat de stof vrij snel gaat loslaten.
Alternatief lijkt dan boeien met klittenband, maar hoe sterk is dat? Dat lijkt mij bijna voor de one-night-kinksters. Ik ga in de vuur van het spel niet denken aan mijn boeien, dus ik trek er soms behoorlijk aan. :bloos:

Weet iemand een alternatief?
tessie
Contacteer:

Re: alternatief voor leren boeien

Bericht door tessie »

rubber boeien?
Ze zijn in elk geval wel heel stevig. Weet alleen niet of het wel lekker zit eigenlijk...
JJV

Bericht door JJV »

ik gebruik al een jaar of wat iets foam achtigs...
zijn nieteens echt duur ook.
(achter beurs van berlage, iets van 40 euro)
~\v/~
Pluu

Bericht door Pluu »

Ben je voor alle leer allergisch? Dat lijkt me zo vreemd, want leer is in feite de huid van een dier, en daar kun je nauwelijks allergisch voor zijn. Denk eerder dat je allergisch bent voor de looistoffen of de verfstoffen.

Bij leer zijn er grofweg 2 soorten: natuurlijk gelooid leer een chroom gelooid leer. De eerste soort is duurder en natuurvriendelijker, chroomgelooid leer is goedkoper en heeft vaak mooie kleuren, maar er zit veel meer rotzooi in. Misschien handig om uit te zoeken of natuurlijk gelooid leer niet beter gaat? Het is in het zwart te krijgen maar ook gewoon naturel (bruinachtig), dan zit er helemaal geen troep in.

Veel boeien die je in de winkel koopt zijn van chroom gelooid leer omdat dat nu eenmaal goedkoper is en net zo stevig. Soms zijn de riempjes wel van natuurlijk leer maar alleen de voering niet, omdat de voering een mooi kleurtje moest hebben.

Tuigleer is natuurlijk gelooid. Het is denk ik lastig om er kant-en-klare boeien van te vinden, maar bij elke WAC-bijeenkomst (= doe het zelf speeltjes maken) liggen er wel lappen tuigleer die je kunt gebruiken.
oeps2

Bericht door oeps2 »

geninjaat door pluu :mrgreen:

of gewoon stalen boeien ? of kan dat ook niet ?
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Ik had dezelfde gedachte als Pluu. Die tip van WAC is ook een goeie, om betaalbare boeien helemaal naar eigen wens te maken. Verder, dat foam spul van JJV is waarschijnlijk Neopreen, ook populair bij streng veganistische kinksters. Zelf geen ervaring mee, maar goeie verhalen over gehoord. Verder bestaan er (onverwoestbare!) boeien van plastic, die worden in gevangeniswezen en zo ook wel gebruikt. Volgens mij kun je van stevige canvas ook wel iets bruikbaars maken. Of misschien kun je een 'afneembare voering' voor je boeien maken, of een stoffen buitenhoes voor leren boeien. Ik meen me te herinneren dat je wel handig bent met stof en de naaimachine, dus misschien is dat een optie? :)
kitten

Bericht door kitten »

Ik heb losse stukken klittenband waar je echt goed vast mee kunt komen te zitten. Dat kun je lostrekken, ja, maar de riempjes van de meeste leren boeien kun je ook los krijgen. Uit zichzelf zal goed klittenband niet makkelijk los laten.
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Mijn ervaring met rubber boeien is, dat ze nogal scherpe randen hebben. Misschien een rare vraag: ligt het aan het leer, of komt het door de 'stoffen/resten' van anderen op de boeien. Ik bedoel met anderen diegene die ze gedragen heeft voor dat ze bij jou omgingen. Heb je ook de allergische ervaring met andere producten van leer? handschoenen/jas? Wellicht deze laatste eens binnenstebuiten aantrekken?

Bij boeien is de vraag: waarvoor wil je ze gebruiken? Om ze als symbool om te hebben, om ze te dragen om je handen losjes aan elkaar te zetten, om ergens aan te gaan trekken, of te gaan hangen? Voor de eerste twee zou je gladde metalen boeien, kunnen dragen, maar die zijn niet geschikt voor de laatste opties.

Ik las hiervoor even: kittenband, of clittenband
Geniet van de positieve momenten.
colet

Bericht door colet »

Tjee, wat een vragen... :)
Meestal was de hinder er pas de volgende dag, qua jeuk en roodheid. Als dat tijdens een spel al op kwam zetten, dan gingen die dingen af.
Ooit ook zo'n nekkraag omgehad en toen begon ik na korte tijd al elke keer te krabben of mijn hoofd zover als kon erlangs schuren.
Thuis heb ik een leren burostoel en daar kan ik dus ook niet met blote benen op zitten want dan ben ik na een uurtje twee rode benen rijker. En dan gaat het stuk en dat is weer niet charmant onder een rokje of korte broek... Dus ik zit zomers altijd op handdoeken.

Maargoed, dan wil je dus boeien om :)
Gezien mijn getrek vaak aan armen/boeien is metaal gewoon niet handig. Zou wel slim zijn, want je leert het snel af dan ;)
Misschien ongevoerde boeien ooit proberen...of idd eerst goed vragen wat voor soort leer het is, zoals pluu al aangeeft. welke verkoopt Niet-Lief!? ;)
Anders toch maar geen leer. Er zijn ergere dingen.
Thanks voor meedenken!
Pluu

Bericht door Pluu »

colet schreef:. welke verkoopt Niet-Lief!? ;)
Mijn standaardboeien komen ook gewoon van de groothandel, dus ook gewoon chroomleer. Maar ik maak ook geregeld dingen zelf, dus tuigleren boeien zou ik op bestelling kunnen maken.

Alleen zit daar veel tijd in, dus niet goedkoop, dus is het wel handig als je zeker weet dat je wel tegen natuurlijk gelooid leer kunt voordat je iets bij mij koopt. Zou ook zo jammer zijn als ik speciaal voor jou luxe custom made boeien maak en dan geven ze alsnog problemen.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Klein tuigleren armbandje proberen?
puppysjors

Bericht door puppysjors »

Ik heb wel met stof gevoerde boeien van shingila. Die gaan nu al weer even mee, en ze gaan zeker nog niet los.
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Oh ja, ik heb ook nog boeien liggen hier die gewoon leer zijn, maar gevoerd met een soort neopreenachtig spul. Zitten super lekker zacht en de voering laat helemaal niet los (heb ze jaren gebruikt). Ze zijn van het merk ZADO, kan je bij de meeste seksshops gewoon wel kopen en zijn helemaal niet duur.
Dit zijn ze.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ik heb in Nijmegen tijdens de wac een keer van tuigleer boeien gemaakt colet, die mag je wel een keertje lenen/dragen om te proberen of je er tegen kunt, als je wilt.

Pluu; zit daar veel tijd in om te maken? Ik had mijn setje in ongeveer 2 uurtjes gemaakt, en dan deed ik het voor het eerst. Okee, wel onder leiding van kathy die precies wist hoe het moest enzo, maar zelfs ik had dat zo voor elkaar...
MILF :grin_ani:
colet

Bericht door colet »

Oh, dat zou wel fijn zijn juffie!
Kun je ze anders even meenemen naar kampeermeet? Doe ik ze gewoon een uurtje om. Gezellig ;)

Als ik dan de dagen erna jeukerige armen heb, kan ik zeggen dat in de brandnetels ben gevallen ofzo.
Gesloten