Hij of zij wil er niks van weten...

Gesloten
gerrie

Hij of zij wil er niks van weten...

Bericht door gerrie »

Dat is een zin die ik al meerdere keren ben tegengekomen op dit forum.
Je partner wil niks weten van of horen over jouw BDSM gevoelens en ervaringen...
Dat dat moeilijk is kan ik me voorstellen. Het is geen hobby waar je het over hebt;
dit gaat veel dieper. En het dan niet kunnen delen met je partner....

Toch vraag ik me af, waaróm je het niet met hem of haar kunt bespreken.
Is het omdat hij/zij het niet begrijpt? Of zit er meer achter?

Zoals jullie wel weten ben ik vanille, en Lars is een sub... Ik weet dat hij BDSM nodig heeft,
en ik laat hem daarin vrij. Sterker nog, ik wil alles van hem horen. Maar ik vind het wel
moeilijk hoor! Hij heeft een verslag geschreven over ESM 3 juni (staat in serieuze schrijfsels, als ik het
goed heb). Hij had de tijd van zijn leven en het heeft hem enorm goed gedaan... Maar na het lezen
alleen al ben ik in tranen...
En de dames die die avond als zijn mrssen fungeerden, had ik met overgave zelf willen bewerken.
Niet uit BDSM gevoelens maar meer uit instinct ( Sorry dames!)
Het druist zó tegen mijn gevoelens in!
We praten er over samen, eindeloos... Ik wil hem zien, zo snel mogelijk erna... Ik wil zijn striemen en blauwe
plekken zien. Er bij betrokken worden. Weten hoe het was voor hem, wat hij voelde, hoe hij het beleefde...
Dwars door mijn eigen gevoelens van verwarring heen.

Maar zou dit voor jou partner een reden kunnen zijn, om niks van BDSM te willen weten? Of zich er niet in
willen verdiepen?
justes

Re: Hij of zij wil er niks van weten...

Bericht door justes »

Een warme knuffel voor een onbekende dame. Volgens mij heeft dat niets met je vanilla zijn te maken. Je 'deelt' je partner op een heel close vlak, namelijk intimiteit. En daarvoor moet je erg sterk in je schoenen staan. (en dat hoeft niet perse seks te zijn, mentale intimiteit heeft zo mogelijk een nog veel hogere impact).

Voor mij een reden om te zeggen: Been there, done that, maar hier na niet meer. Geen anderen meer.
Wever

Bericht door Wever »

(even een linkje naar het verslag zelf)

Hmm...ik heb even het verslag gelezen waar je op doelt. En er wat commentaar op gegeven. Als ik dan nu je post teruglees is het alleen maar meer een bevestiging van die commentaar die ik had.

...want hij beschrijft teveel wat er precies gebeurt voor buitenstaanders en niet genoeg wat het met hem doet. Dat verschil is binnen de BDSM al belangrijk (lichaamstaal geeft immers maar een beperkte aanduiding wat iets met iemand doet), maar naar vanille's toe is het zo mogelijk nog belangrijker. Daarom kan je eigenlijk vrijwel geen video's van BDSM aan iemand laten zien: daarin zie je ook alleen maar wat er precies gebeurt maar weinig/niet wat voor impact het heeft.

Ik moet ook zeggen: moest ik een gelijkaardig verslag van boefje lezen zou ik de volgende dag ook met een baseballknuppel tank voor hun huis staan om Dominus-D even te vermelden wat ik daarvan denk*. :P Alleen weet ik al lang veel beter hoe hun relatie in elkaar zit. En dat is zeker niet omdat ik zelf BDSM-minded ben, maar omdat ik gewoon van Boef weet dat af en toe een pak slaag nodig heeft.

Nu...ik heb larsje even een paar aanbevelingen gedaan voor volgende verslagen (eigenlijk verbaast het me dat noni 'm daar nog niet op aangesproken heeft). Hopelijk wordt 't daardoor beter. Maar ik durf 't niet te zeggen ('mannen' en 'gevoelens uiten' zal nooit een winnende combinatie zijn).

De vraag zelf is voor mij iig niet van toepassing. Ik zou simpelweg niet eens een partner willen die niets van BDSM wil weten.

*Dominus is de vriend en D van Boefje (en hij is me net ietsje te sterk om 'm gewoon met een knuppel de baas te kunnen ;) ).
gerrie

Bericht door gerrie »

Ik had er al met Lars over gesproken voor ik het verslag las.
Ik weet dat hij het nodig heeft, en dat het hem ontzettend goed heeft
gedaan. Dat was aan zijn gezicht duidelijk te zien.
Verstandelijk kan ik het prima beredeneren. Alleen mijn gevoel wil niet mee.
Mijn gevoel komt heftig in opstand bij het idee, dat de man die ik liefheb, zo
wordt "afgerost", om het maar eens dramatisch te zeggen.

Dus Wever, als jij die baseballknuppel niet gebruikt, mag ik hem dan de
volgende keer van je lenen?

;)
Wever

Bericht door Wever »

Zolang je 'm maar op hem gebruikt, meid. :)

Wat dat gevoelsmatig aanvaarden betreft...ik weet eerlijk waar niet of dat als buitenstaander kan. Ik heb er zelf tien jaar mee geworsteld, maar uiteindelijk is het alleen maar opgelost omdat ik het gedaan heb.

En nee, dit is geen reclame om wat aan BDSM te doen. "Niks van BDSM willen weten" klinkt misschien ruw en hardvochtig naar je geliefde toe, maar dat hoeft het helemaal niet te zijn. Ik begrijp gevoelsmatig ook niet waarom Boefje graag vrouwenblaadjes leest of waarom winkelen een hobby is voor veel vrouwen. Het wil niet zeggen dat ik daarom minder van hen houd.
gerrie

Bericht door gerrie »

Op Lars?!
Weinig kans...

Hij krijgt van mij alleen maar knuffels en kusjes....

:lol:
Wever

Bericht door Wever »

Dus je geeft 'm niet wat hij graag zou willen?

Jij sadiste! :P

en ergens was dit toch een serieus topic
gerrie

Bericht door gerrie »

:lol: :lol: :lol:

Die zag ik niet aankomen....
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Mijn vriend wil er ook niet zoveel van weten. Ik mag het met anderen beleven, maar hij hoeft echt niet mijn blauwe plekken te zien of verhalen aan te horen. Het druist, net zoals jij ook zegt, erg tegen zijn gevoel in. Misschien nog wel sterker doordat ik een meisje ben die hij eigenlijk "hoort" te beschermen. Wij hebben gewoon de afspraak dat ik niets vertel wat hij niet wil weten. Dat is voor hem neter. anders gaat hij zich toch eindeloos druk maken. Het is niet desinteresse, hij vraagt altijd hoe het is geweest en hij heeft zelf ook veel over SM gelezen (We hebben t zelfs ook samen geprobeerd)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
larsje

Bericht door larsje »

@ Wever

zoals meerendeel van de sub's/slaven en natuurlijk slavinnen :smiley_panic:
kunnen tijdens een sessie niet normaal denken. Je gaat in die roots mee, je beleeft iets wat je dan niet kan verwoorden. Dat Kiani/noni daarover niets zegt, van schrijf wat je voelt of meemaakt, is niet meer na te denken.

ik zal het beschrijven hoe ik het beleefd heb, denk dat meerendeel zoiets meemaakt

je denkt een dag later er over na, wat is mij overkomen
dan herken je punten
daar ga je mee door.

ik was niet meer helder, en als je in subspace gaat, weet je dingen uren later.
ja het is heel moeilijk te beschrijven.

dus op het punt zelf. tja ik denk dan, ga door, door, door
helemaal in mijn element.

larsje
Gesloten