en ook de vragen zijn wel interessant:Laatst sprak ik met een aantal vrienden over horror en gore films en hoe verschillend mensen hier op reageren. Een vriend kwam met de theorie dat mensen zich in eerste instantie altijd in het slachtoffer verplaatsen, maar dat dit niet lukt als de gore te gruwelijk is. Dan gaan mensen er op verschillende manieren mee om: of ze draaien het hoofd weg en rennen de bioscoop uit, of ze kiezen ervoor om zich te identificeren met de dader, de sadist. Dit verklaart ook waarom een groep mensen gore humoristisch vindt en erom moet lachen: ze kijken mee vanuit de ogen van de veelal psychotische dader.
Veel heb ik er niet aan toe te voegen. Behalve misschien dat je psychologische horrorfilms hier even buiten beschouwing mag laten (the eye, blair witch project en dergelijke). Het gaat dus over de films waar de ledematen en emmers bloed bij wijze van spreken in het rond vliegen.Of de theorie echt veel merit heeft weet ik niet, maar ik vind het wel interessant om aan jullie (als sadisten, masochisten, hoewel van een andere orde dan in de meeste slasher films) te vragen hoe jullie reageren op gore in films. Reageren de dominanten over het algemeen anders dan de subs? Identificeer je je met het slachtoffer of de dader? Kijk je het graag of juist niet? Kun je iets extreems als bijvoorbeeld de Saw franchise ook opwindend vinden?

Dus...meningen?