Mn Mr en ik willen graag een zweep aanschaffen. Een waarbij je als je er zacht mee slaat gewoon wat opwarmen het resultaat is, maar een zweep die wanneer er feller mee uitgehaald wordt ook geschikt is om echt pijn te doen (straffen) en wat zichtbare striemen etc achter te laten. Vooral te gebruiken op billen en rug.
dan raad ik je een russische bull aan, deze kan gebruikt worden om mee op te warmen als je er rustig mee slaat, maar je kan er ook flink mee uithalen.
let wel een rus crackt (knalt) niet zoals de meeste bullw whips , maar is uitermate geschikt voor bovenhands (schouders) en zijwaards ( op billen) gebruik.
hij is zeker niet geodkoop maar bij goed gebruik heb je er jaren plezier van. let wel! je moet er echt ff mee leren omgaan voor je er los mee gaat op een mens.mocht je vragen hebben over het gebruik kan je mij een pb sturen omdat ik niet vaak de berichten door spit en zo dus je vraag kan missen

of je aanmelden voor een van de workshops die ik geef, prive of in groeps verband
verder moet je altijd opletten bij bulls en tails of deze mooi strak gevlochten zijn, en ze bij het meppen niet alle kanten opdwarrelen maar dus mooi rechtdoor blijven gaan.
ik ben namelijk iemand die haar tails en bulls wil gebruilen met de precisie van een scalpel ipbv maar in het wilde weg te rossen.
Crownless schreef:Ik zweer bij
http://peitschenhandel.de/. Het is een duitse site, maar qua bezorgingskosten scheelt het niet veel in vergelijking met Nederland. Ze hebben er dure zwepen (met name russische en tjechische), maar het is op zich de moeite. En ook de goedkopere zijn ook gewoon goed. Voor zover ik heb kunnen zien zijn ze qua prijs ook net beneden de standaard.
http://www.misterb.com/" onclick="window.open(this.href);return false; (zelfde verhaal als rob)
Oh, en koop paardrijzweepjes in vredesnaam bij de (ruiter)sportzaak. Serieus. Rijzweepjes via smwinkels is negen van de tien keer echt afzetterij.
ik zweer met je mee! maar dat wist je al grinnn
ik heb vorig jaar toen ik in berlijn was 3 zwepen meegenomen van de peitschenhandel en heb er tig in mijn handen gehad om te testen, zodat ik ze met een gerust hard online kon bestellen, want ik koop alleen zwepen waarvan ik kan testen hoe ze in de hand liggen enz.
ik heb toen een rus gekocht yeah! (deze was erg duur 140€ maar is het zeker waard)
een goedkopere bull met 2 uiteindes yeah!(deze was 60 €)
een cat o nine maar dan met plukjes paarden haar na de knoopjes yeah!!( voor geloof ik 50€)
de goedkopere zwepen zijn ook goed maar je merkt toch wle wat kwaliteits verschil in het algemeen.
na weer ff flink te hebben gespaard heb ik een paar maanden terug een poolse bull voor 60€ gekocht een gaaf ding wat makkelijk crackt.
en een tjech van geloof ik 120€ maar deze is echt keihard en ook niet zachtjes te gebruiken, want zelfs als je aait komt hij flink aan, in mijn collectie is dit echt de hardste die niet crackt.
uiteraard zijn de bulls die wel cracken harder als je ze laat cracken op de huid.
het cracken gebeurd namelijk omdat je het uiteinde van je zweep 2 keer door de geluidsbarrierre mept , dus met mach 2 dat is 2400km per uur, dus geen kattenpis
mr b heeft ook leuke tails en korte bulls alleen moet je de mazzel hebben dat ze op voorraad zijn, op mijn eerst van hun heb ik zeker een halfjaar moeten wachten :S maar het was het waard.
je heb ze in verschillende versies.
met nylon uiteinde wat een snijdens gevoel geeft en die ook kan cracken.
met een latigo uiteinde een leren driehoekige flap die zwaar en dof aan komt.
en de standaard met een leren flapje als cracker ( uiteinde)
op het moment ligt er een bull met rvs handvat in de planning(handvat gemaakt door mijn lief) en de rest van de bull maakt leiband een nederlands zwepen maker, waarvan ik een zweep heb gezien en die zag er ook goed uit, maar zal als ik hem krijg kom ik er nog op terug komen, want ik weet dat hij mooi vlecht en zijn korte zweep mooi in balans is, maar heb nog geen langere van hem in mijn handen gehad.
en idd koop je rijzweepen bij de ruiterschop scheelt vaak meer dan de helft van het geld
have fun