triskelion

Gesloten
Jezebel

triskelion

Bericht door Jezebel »

Na gezocht te hebben naar sieraden met een triskelion liep ik tegen de volgende vraag aan: Waarom wordt dit teken eigenlijk gebruikt als teken voor bdsm?
Er bestaat een wikipagina over: http://nl.wikipedia.org/wiki/Triskelion" onclick="window.open(this.href);return false; maar daardoor begrijp ik nog minder waarom dit teken gebruikt wordt... Help?
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Voleuse

Re: triskelion

Bericht door Voleuse »

De 3 stukjes in het design staan toch om BD (Bondage/Discipline) DS (Dominant/sub) en SM (Sadisme/Masochisme)? Dat zijn zeg maar de 3 'pijlers' ofzo. Waarom het zo op een Yin-Yang lijkt weet ik ook niet.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Het lijkt ook op de keltische drie eenheid. De Vader, De Zoon en De Heilige Geest. Mooi.
**Self Rescuing Princess**
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Oh maar die ik op wikipedia zie is niet het bdsmsymbool toch? Ik kijk FF of ik een plaatje heb van wat ik bedoel.

Ik bedoel dus deze: http://www.power-oldie.com/en/node/6198" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze ken ik als zijnde triskelion.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Jezebel

Bericht door Jezebel »

@ Voleuse
Ja, dat dacht ik ook, maar opzich zou dat een gestileerde versie kunnen zijn van de keltische triskelion. Of zie ik dat verkeerd en is het echt wat anders?

Hmm, die drie pijlers van bdsm, dat klinkt wel logisch:) Dankje!
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Misschien stamt de BDSM afbeelding wel af van die andere, maar de betekenis is denk ik niet hetzelfde. Als jij met een ketting van de keltische (die krullen) om je nek loopt, zou ik je niet herkennen als zijnde BDSM'er. Daarvoor wordt volgensmij echt alleen die ene gebruikt.
Marcuw

Bericht door Marcuw »

Voleuse schreef:De 3 stukjes in het design staan toch om BD (Bondage/Discipline) DS (Dominant/sub) en SM (Sadisme/Masochisme)? Dat zijn zeg maar de 3 'pijlers' ofzo. Waarom het zo op een Yin-Yang lijkt weet ik ook niet.
En ook de driedeling van de 'beoefenaars': dominant, sub, switch ;)
Marcuw

Bericht door Marcuw »

Aanvullend: ik draag zo'n ketting met hanger en ik weet dat Sarah van Laced-up bezig is om een sterling silver variant te verkopen.
flamejacky

Bericht door flamejacky »

http://www.searain.nl/nieuwe_pagina_16.htm

Helpt dit misschien?

Zelf heb ik deze als hanger:

Afbeelding

-xxx- jacky
Lustobject

Bericht door Lustobject »

Mooie hanger Jacky, waar heb je die gekocht?
flamejacky

Bericht door flamejacky »

Lustobject

Bericht door Lustobject »

Bedankt! ga er een voor subke bestellen als ze weer in stock zijn :yes:
Gesloten