liefdesrelatie, bdsm relatie: los of samen?

mizz

liefdesrelatie, bdsm relatie: los of samen?

Bericht door mizz »

Even nieuwsgierig naar jullie mening en ervaring met liefdesrelaties, bdsm relaties, een combinatie hiervan of juist gescheiden, afspraken hierover enzovoorts.
eireann
Site Admin

Re: liefdesrelatie, bdsm relatie: los of samen?

Bericht door eireann »

Zoveel mensen, zoveel wensen...

Ik heb de voorkeur beide samen in 1 relatie te hebben. Anderen hadden al een vanille/liefdes relatie en willen die niet opgeven dus willen een bdsm-relatie er naast. Weer anderen willen geen gecombineerde relatie. Nog weer anderen willen alleen bdsm relatie. Echt alle combinaties zijn open.

Omdat ik beide in 1 relatie heb (liefdes en bdsm) heb ik niks te melden over afspraken hierover.
**Self Rescuing Princess**
kitten

Bericht door kitten »

Ik heb een open relatie. Ik heb een vriend, waar ik van hou, waarmee ik LAT, die ik domineer. Daarnaast hoop ik op ooit nog een vriend, waarvan ik ook zal houden, waarmee ik ook zal LATten, maar dan om voor te subben. Maar zonder liefde, kan ik weinig.
JJV

Bericht door JJV »

Ik heb .. diverse vormen en variaties gehad ..
en wat me vooral opviel was dat je in veel 'bij' relaties al snel tegen regels van anderen aanloopt.

Soms nieteens bewust.
bv: leuke spelrelaties die echt voorzien waren van geneugten op allerlei gebied.. maar toch zat ik zondag's 's middags alleen op de bank me af te vragen wat ik eens zou gaan doen. (relaties zaten thuis bij kids en/of primaire partner)

Een 'stevige' primaire relatie, al dan niet met bdsm, lijkt mij dus boven al wenselijk.
Secundaire of zelfs tertiaire .. kunnen dan in diverse vormen voor spice en smaak zorgen.
In overleg met de betrokkenen.
dat spreekt.

wie kan wat aan, onder welke voorwaarden/behoeftes etc etc.
~\v/~
Wever

Bericht door Wever »

In het begin van mijn carrière had ik vooral speelrelaties. Dus waarbij er enkel een vriendschappelijke band was (of zelfs dat niet).

Sinds ik iets met Boefje kreeg is daar altijd liefde bij geweest. En dat bevalt me veel beter. :inluv:

*knuffelt olleke even*

...

*knufft ook Boefje even*

Ik heb ook mensen gesproken voor wie zo'n relatie erbij net niet werkt. Dat de liefde in de weg gaat zitten van sadistische gevoelens, of waarbij het moeilijk wordt om een D als D te zien als 'ie ook wel eens een minder dagje heeft.

@kitten: *grinnik* is "LAT" tegenwoordig ook al een werkwoord? :P
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Idealiter zou ik zelf graag samenwonen met ee nm partner waarmee ik zowel een gewone vanilla relatie heb als waarmee ik kink kan uitleven. Ik heb altijd geroepen dat poly niets voor mij is en ik volstrekt monogaam ben. Maar sinds de ontwikkelingen in mijn leven (stuklopen van het samenwonen) ben ik er wat anders over gaan denken. Niet dat ik gelijl meerdere relaties zou willen, meer dat ik opensta om hele specifieke dingen met anderen dan een primaire partner te delen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
justes

Bericht door justes »

ik hoopte het in mijn huwelijk te vinden. Helaas. Inmiddels lig ik in scheiding. De weg ligt deels open om die grote stap nog eenmaal te proberen. Of ik het uiteindelijk durf, weet ik nog niet. Gelukkig kan ik het nog even voor me uitschuiven. First things first. Het trekt, maar er is ook angst. Angst dat het weer mis gaat. En dan doe ik het nooit meer. OF misschien nu toch al niet. Ik ben er nog niet uit.
Arno

Bericht door Arno »

Hoi

Ik heb er bewust voor gekozen om te gaan voor een relatie die beide omvat, dus zowel de liefde als de bdsm. Dus daar zoek ik nog steeds naar.
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Ik wil bdsm en liefde in 1 monogame relatie. Toen ik vrij nieuw was in bdsmland, merkte ik dat er meer poly dan monogame relaties (lijken) te zijn. Het trok me niet. Ben wel eens sub geweest van een koppel en dat kon voor mij omdat er geen liefdesrelatie bij was. Het was kennismaken met de praktijk van bdsm met vrienden. Erna dacht ik tijdje dat ik misschien moet wennen aan poly. Het is niet het beeld waarmee je opgevoed bent, net als iemand slaan dat ook niet is. Maar ondertussen ben ik er vrij zeker van dat poly mij niet happy maakt. Dus ik verkies monogamie.
mizz

Bericht door mizz »

Ja, mijn voorkeur zou ook uitgaan naar een relatie waarin je beide aspeten hebt. Veel intiemer kan het niet worden denk ik! Als je dat met elkaar kan delen, dat lijkt me geweldig.
Lucifer Morningstar

Bericht door Lucifer Morningstar »

Ik heb bdsm ooit ontdekt in een liefdesrelatie. Daarna meestal de combinatie gezocht van liefde en bdsm. Ik heb 1 keer een vast spelcontact gehad. Ondanks dat we leuk konden spelen en er daarnaast vriendschap was, voelde het toch niet goed. Ik wil in het spel soms best ver gaan en het normale contact compenseert dat voor mijn gevoel. Het zorgt er voor mij voor dat er een balans is. Ik wil meer met mijn sub kunnen delen dan alleen het bdsm deel. Een heftig spel met iemand die daarna weer weggaat (of de volgende ochtend weggaat), werkte voor mij niet. Ik hield er uiteindelijk een rotgevoel aan over. Daarnaast denk ik dat de combinatie van liefde en bdsm bij mij voor meer diepgang zorgt. Het maakt het spel en de relatie voor mij intenser.
fran

Bericht door fran »

Lucifer Morningstar schreef:Daarnaast denk ik dat de combinatie van liefde en bdsm bij mij voor meer diepgang zorgt. Het maakt het spel en de relatie voor mij intenser.
Kan mij goed voorstellen dat de combinatie van een liefdes relatie en D/s relatie mooi en intens is. Je kan zoveel meer met elkaar delen en de meestal fysieke afstand van een D/s relatie naast een vanilla relatie is niet ideaal.

Aan de andere kant. Ik kan alleen maar praten uit eigen ervaring. Heb naast een vanilla relatie sinds kort contact met een Dom; het begin van een D/s relatie. Met mijn man kan ik mijn bdsm behoefte niet delen. Monogaam ben ik al lang niet meer. Kan tot nu toe zeggen, ik ben blij en gelukkig met de huidige situatie. Scheiden is niet waarvoor ik kies. Daarvoor betekent mijn man teveel voor mij. Stoppen met bdsm. Dat zeker ook niet meer. Kan en wil het niet meer missen. Mijn ontdekkingstocht is begonnen en ik geniet dat ik daarin mijzelf kan zijn en de sub in mij een prachtige plek kan geven.

Tja, het is vast voor iedereen anders. Voor nu werkt het voor mij prima. Aan de andere kant, misschien denk ik daar over een tijdje heel anders over.

Lieve groet,
musje
skaoot

Bericht door skaoot »

Aan de ene kant, ik zou best een 2-in-1 relatie willen, BDSM en liefde. Lijkt me top!

Aan de andere kant, ik denk dat ik ook best alleen een spelpartner relatie kan hebben, op vriendschappelijke basis. Ik weet in ieder geval dat ik prima op casual basis kan spelen. Dat gaat minder diep en er is veel wat ik niet doe, maar wel leuk. Beetje thuis helemaal zitten niksen tot ik mister right en alles in een tegenkom, is ook beetje suf.

Ik weet alleen niet of ik nog mijn ding kan halen uit een helemaal vanille relatie. Dan zou ik daarnaast toch ook ergens mijn kinky ei kwijt moeten kunnen.

Hmmm ik ben vandaag niet echt in een genuanceerd uitgeschrijven bui (am I ever? :P), dus hier hou ik het even bij.
Verschillende soorten relaties met verschillende mensen die allemaal iets toevoegen aan mijn leven en alles bij elkaar opgeteld a happy me :mrgreen:
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Heb jij soms mijn gedacgten gelezen, skaoot?
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Ik heb nu een nilla relatie en een optie tot een speelrelatie.

En ik vind het eigenlijk wel lekker zo. In mijn nilla relatie ben ik de 'dominante', die alle beslissingen maakt etc., en als ik dan ga spelen kan ik lekker sub zijn. ik weet niet of het in de praktijk ook zonder liefde werkt. Je kan natuurlijk altijd verliefd worden op je D. Maarja, wat gebeurd gebeurd. Misschien heb ik staks 2 liefdesrelaties.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gesloten