met spoed gezocht woonruimte in de stedendriehoek

iezje

Bericht door iezje »

want mijn buurvrouw/ huisbaas maakt het voor mij onmogelijk hier nog erg lang te wonen.. Ze controleert me tot het idiote toe.. Ze verbiedt me bepaalde mensen te ontvangen en als ik huilend thuis kom na een wandeling begint ze meteen te zeuren en dat ze hier woont voor haar rust en dat ze dus niet iemand erbij kan hebben die overstuur is..
Ze heeft me een paar dagen terug de huur opgezegd en daarna opeens een laatste waarschuwing gegeven en nu is het voor mij allemaal te veel. Krijg ik mensen op bezoek komt ze wel 3 zomaar iets weggooien of langslopen.. Ga ik de deur uit, staat ze zeker een minuut of 10 me na te kijken.. Dus je snapt ik moet hier WEG.. wil ik goed aan mijn depressie werken om die te overwinnen.
Wie helpt me..
Ik zoek iets zelfstandigs, niet te duur in de stedendriehoek apeldoorn, deventer, zutphen.. Ik trek het hier niet lang meer...Ik zit alweer de middag en avondte huilen sinds ik weg ben geweest. Want bij terugkomst begon ze weer te mekkeren tegen me.. en dit gaat niet lang goed
Daantje
Contacteer:

Re: met spoed gezocht woonruimte in de stedendriehoek

Bericht door Daantje »

Ik ga ervanuit dat je gewoon legaal huurt, dan kan je niet zomaar de huur opgezegd krijgen. Ik snap dat je zelf weg wilt, maar laat je niet zomaar op straat gooien.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Sayaatje

Bericht door Sayaatje »

idd, wat zij doet mag niet. http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... eggen.html" onclick="window.open(this.href);return false; hier een linkje. :) Hopelijk heb je er wat aan om in ieder geval tijd te 'krijgen' iets beters te zoeken.

Sta je ingeschreven bij de woningbouw? Anders valt er ook altijd wel wat te vinden via makelaars. Dat kost wel wat meer omdat je bemiddelingskosten hebt, maar dan gaat het vaak wel een stuk sneller.
iezje

Bericht door iezje »

dat van makelaars heb ik al geprobeerd jammer genoeg hadden die niets op moment, zo-ook woningbouw. Bij de laatste ga ik proberen urgentie te krijgen.
Zij (huurbaas) vindt dat ik wangedrag vertoon. In mijn huurcontract staat een opzegtermijn van 2 volle maanden beginnende de eerste van de volgende maand. Aangezien zij heeft gezegd dat ik wangedrag vertoon en daarbij heeft aangegeven dat de huur is opgezegd, terwijl mijn soon to be ex erbij was.. Mag ik de woning per 1 november verlaten.. zonder geldige reden. Immers zij heeft aangegeven dat ik wangedrag vertoon en daarbij gezegd dat de huur opgezegd is.. dat heb ik wel al begrepen
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Wie eist bewijst, iezje. Je huisbaas moet ook kunnen aantonen dat je wangedrag vertoont. Huurdersbescherming gaat heel ver in dit land. De enige reden om iemand op korte termijn een huis uit te zetten, die ik zo snel kan bedenken, is een wietplantage.

Al is er nog wel verschil tussen recht hebben en recht halen. Je zal waarschijnlijk juridische bijstand nodig hebben.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Klinkt alsof je nu bij de eigenaar inwoont? Een hospita heeft meer rechten dan een verhuurder...
**Self Rescuing Princess**
iezje

Bericht door iezje »

ik woon op een eigen adres, een eigen apartement.. dat volledig los is van hun huis wat ingang betreft maar wel in de woning is ingebouwd.. Maar volledig zelfstandig.
Ik ga morgen urgentie aanvragen en juridische info aanvragen.
Ik word namelijk gek van haar gecontroleer.. woongenot is omgeslagen in woonachterdocht en ergenis... zo van.. wat gaat ze nu weer zoeken om over te zeuren.. wat voor vage reden vind ze nu weer om in mijn huisje te komen als ik er niet ben (ja heeft ze een keer gedaan waar ik vanaf weet en vermoeden van 2 tot 4 x vaker)..
Guardian_s

Bericht door Guardian_s »

Stap één: een eigen cilinder in het slot zetten!

Daarna de stappen die je zelf al aangeeft.
Sayaatje

Bericht door Sayaatje »

ik zou langs het juridisch loket gaan. Daar weten ze meer over dit soort dingen.
Guardian_s

Bericht door Guardian_s »

Daar zullen ze je ook kunnen vertellen dat een verhuurder géén recht heeft om zonder jouw toestemming het verhuurde te betreden en zelfs géén recht heeft om een sleutel van het gehuurde te bezitten!
Vandaar mijn eerste reactie.
Sayaatje

Bericht door Sayaatje »

true, maar dan kunnen ze wel met hun ervaring en kennis advies geven wat ze het beste kan doen en dergelijk.

Mijn eerste neiging was om te adviseren de webcam aan te zetten gericht op de deur. Dan kun je ook zien of ze binnen is gekomen of niet. :) Je kunt het zo instellen dat ie gaat opnemen bij beweging blijkbaar. Heeft mn vriend ook eens gedaan.
Maar ja, om dat nou iedere dag te doen om dat te bewijzen gaat ook wat ver. Vandaar.
iezje

Bericht door iezje »

eigen cilinder .l.. vind ik even te rigoreus maar ik pas wel andere dingetjes toe zoals mijn vliegengordijn bewust uit de deur laten als t flink waait.., en zo meer van dat soort dingetjes. Ook maak ik foto's/filmpjes van t feit dat ze toevallig naar buiten gaat als ik bezoek heb en als ik afval weggooi..
en ik weet dat ze geen recht hebben om mijn woning in te komen. Maar toch.. ik wil haar nu niet te veel redenen geven om me per direct op straat te zetten want daar zoekt ze naar..
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Hoe komt het dan dat ze ineens zo doet?
MILF :grin_ani:
Sayaatje

Bericht door Sayaatje »

dat mág ze niet eens iezje.. ;) kijk eens goed in je huurcontract zou ik zeggen.
iezje

Bericht door iezje »

laten we zeggen dat het me pas is gaan opvallen toen mijn bijna ex me erop wees.. ik dacht eerst gewoon toevallig dat ze ook naar buiten moet.. maar daarna ben ik erop gaan letten... en dat ga je toch meer denken van goh bijzonder nieuwsgierig.. en dat gaat te ver

en Sayaatje wat moet ik in mijn huurcontract vinden? wat voor info bedoel je..
Gesloten