stopwoord
stopwoord
Hallo allemaal ik ben nog helemaal nieuw met BSDM sterker nog pas een paar weken geleden ben ik door een gesprek op internet via een "normale"site waar je andere mensen kunt ontmoeten erachter gekomen dat BSDM en dan vooral het onderdanig zijn mij wel aantrekt. Nu heb ik van deze site begrepen dat zeker als een sub nieuw is er altijd van te voren een stop woord word afgesproken maar is dat ook zo? Want de Meester met wie ik chat zegt dat hij 20 jaar ervaring heeft en nooit met stopwoorden gewerkt heeft. En dat hij over de grenzen die ik heb heen wilt gaan en ik mezelf helemaal moet geven omdat hij weet dat ik het wel kan hebben. We hebben ook met een webcam gechat en daarin merk ik wel dat ie me helemaal opneemt als ie me iets vraagt of opdracht geeft en toen ik laatst weg zweefde zijn we wel gestopt. maar toch vind ik een irl spel beginnen zonder een stopwoord te riskant en dat heb ik aangegeven en nu zegt ie dat ie ermee akkoord geef dat ik een stopwoord gebruikt als het me echt te ver gaat maar ja kan ik daar nu wel op vertrouwen dat ie dan ook echt stopt?
Groetjes van een groentje
Groetjes van een groentje
Re: stopwoord
Er zijn geen vaste grondregels die maken dat je iemand vertrouwt of niet. Ik zou het net omdraaien: als je niet genoeg vertrouwen hebt dat hij gaat stoppen is het een goede indicatie om er niet mee te beginnen.
Overigens gaan er bij mij al alarmbelletjes rinkelen. 20 jaar met BDSM bezig en nooit met stopwoorden gewerkt? Ofwel liegt 'ie dat het klettert, ofwel is 'ie veel te voorzichtig om wat dan ook uit te steken. Als 'ie daarbij ook nog eens zegt dat hij over je grenzen heen wil gaan zegt dat vooral dat 'ie er nog eens roekeloos bij is ook.