Ontmaagden in combinatie met SM

Voleuse

Ontmaagden in combinatie met SM

Bericht door Voleuse »

Naar aanleiding van dit:
JerryM schreef:
Laura schreef:Nee, het lijkt me ontzettend vermakelijk om dan een dominante rol in te nemen en iemand zich te laten schamen dat 'ie nog maagd is en geen ervaring heeft en ontzettend onhandig loopt te doen. En dan een beetje trainings-achtig spel, van "kijk, zo doe je dat" Maar denk dat dat eigenlijk de enige setting is waar in ik wel sex met een maagd zou willen... Als zo'n soort spel niet mogelijk is, dan zou het me wel tegenhouden denk ik.

ja, geef dat jongmens gelijk een trauma waardoor ze niet meer normaal kunnen presteren...

vooral het mannelijke ego is, mede gevormd door de macho cultuur, best wel fragiel.
Ravelijne schreef:Mja, het was ook wel mijn eerste gedachte eigenlijk. Je eerste ervaring is toch je eerste ervaring. Mijn echte eerste schooldag zou ik ook niet willen combineren met een vernederings-spel over een onhandige eerste schooldag. Een eerste sexuele ervaring idem dito.

Ehm, ik heb dit dus wel gedaan. Hij vond het erg leuk. En we hebben het nog vaak herhaald (in een soort rollenspel). Ik ben verbaasd dat dat kennelijk not-done is.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Ravelijne

Re: Ontmaagden in combinatie met SM

Bericht door Ravelijne »

Wat is je bedoeling met het topic precies? Heb je een vraag?
Sayaatje

Bericht door Sayaatje »

Uit welk topic komt dat? Mijn eerste keer was ook tijdens een spel. En ik heb er geen spijt van. :)
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Ja (Ik was nog bezig mijn post aan te passen :P) Mijn vragen zijn: Wat vinden jullie ervan? Lijkt het je leuk om te doen? Neutraal? Of ben je het eens met Jerry dat het schadelijk is? Heeft iemand anders het al eens gedaan?

het topic komt uit de oneindige vraag, uit de spelletjeshoek. Was erg offtopic daar dus ik heb er hier een topic van gemaakt.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Sayaatje

Bericht door Sayaatje »

Ik zie niet in waarom het schadelijk is, als beide partijen er een kinky spelletje van willen maken waarom dan niet?
kitten

Bericht door kitten »

Als diegene er zelf voor kiest, om in die setting ontmaagd te worden, dan wellicht. Maar zéker niet ongevraagd, want net als Jerry denk ik dat je daarmee veel schade kunt doen en iemand permanent onzeker/impotent kunt maken.
Guilty

Bericht door Guilty »

Er zijn best veel jongeren bij wie seksuele opwinding nagenoeg volledig aan SM-gekoppeld is. Het lijkt me tamelijk onzinnig om die te "verplichten" om het eerst vanille te doen. Volgens mij moet je eerste keer gewoon een gave ervaring worden, en voor een hardcore sm'er is "gaaf" nu eenmaal wat anders dan voor eenn nilla-hippie. Stel je voor dat zo'n jongen van een missionarisje nou eens totaal niet opgewonden raak, en daarom niet presteert? Ook niet leuk, lijkt me. Of het soort spel dat Laura noemt gepast is hangt volgens mij gewoon af van de wensen en grenzen van de jongen. Als vernedering zijn ding is, en zijn ontmaagding is geen harde grens, why not? Als altijd denk ik dat het wijs is om niet zonder meer je eigen gevoelens op iemand anders te projecteren, maar er gewoon een goed gesprek over te hebben.

Waarom zo'n - consensual - spel normaal helemaal ok zou zijn, maar alleen bij een ontmaagding tot een trauma zou leiden ontgaat me trouwens al helemaal.
Rauw Beestje

Bericht door Rauw Beestje »

kitten schreef:Maar zéker niet ongevraagd, want net als Jerry denk ik dat je daarmee veel schade kunt doen en iemand permanent onzeker/impotent kunt maken.
Dat was dus ook mijn gedachte toen ik de reactie van Jerry las. Het zou me gaan om een vrijwillig spel. Geen verkrachting als ontmaagding, ten minste als ik het daadwerkelijk zou uitvoeren. (Ok, als fantasie heb ik soms last van iets onvrijwilliger ideetjes)
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Guilty schreef:Waarom zo'n - consensual - spel normaal helemaal ok zou zijn, maar alleen bij een ontmaagding tot een trauma zou leiden ontgaat me trouwens al helemaal.
Ik keur het ook niet across the board af, of zo, maar 'oei' was wel mijn eerste gedachte bij Laura's post. Ze zei dan ook 'ik zou het alleen met een maagd willen doen, als ik er dan een vernederingsspel over ontmaagding van zou kunnen maken'. Dat komt wel een beetje bruut over, zeg maar. ;)

Ik denk dat je wel iets meer kans hebt dat het bij een eerste keer niet zo gaat als je zou willen. Je kent je eigen reacties nog niet zo goed. Dus tenzij je al bakken ervaring hebt met vernederingsspel, heb je twee onzekere factoren. Ik zou er zelf niet voor gegaan zijn, maar tof dat anderen er wel goeie ervaringen mee hebben.
Rauw Beestje

Oeps, dat kwam dan inderdaad dan iets lomper over dan bedoeld. En misschien dat er ook wel andere omstandigheden zijn waarin ik ook sex met een maagd zou hebben, maar ik acht de kans klein.

Ik acht de kans dat ik dit ooit zal uitvoeren ook erg klein. Maar iemand (bij voorkeur jongens) plagen met z'n groenheid en onschuldigheid en perverteren vind ik leuk. Ik denk dat als ik ooit zo'n spel zou spellen er veel in dezelfde vorm aan vooraf zou gaan, voordat ik aan ontmaagding zou beginnen.
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Voor echt ontmaagden zou het wel in goed overleg moeten. Maar inderdaad, waarom zou dat eerst vanilla moeten.

Jammer dT het maar een keer kan. Ik zou mijn ontmaagding graag op een kinky manier over doen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Sayaatje

Bericht door Sayaatje »

kitten schreef:Als diegene er zelf voor kiest, om in die setting ontmaagd te worden, dan wellicht. Maar zéker niet ongevraagd, want net als Jerry denk ik dat je daarmee veel schade kunt doen en iemand permanent onzeker/impotent kunt maken.
Sorry hoor, maar als het ongevraagd is... is het toch technisch gezien verkrachting? Wat heeft dat hiermee te maken?
Als iemand het niet eens is met de acties, waaronder seks dus... Dan ben ik er zeker mee eens dat het schadelijk is. Maar dat heeft niets met ontmaagding te maken. Dat is verkrachting.

Ik vind het nogal wat om te zeggen dat je geen seks wilt hebben met een maagd, alleen maar omdat het een maagd is? Wie zegt dat die maagd geen seks wilt? Wie zegt dat het fout is als hij dat wel wilt? Want zo komt het namelijk over.
Waarom is het zelfs wellicht schadelijk als iemand er zelf voor kiest? Hoe moet je dan ontmaagd worden? Eerst zoeken naar een maagd om jou je ontmaagden is nogal omslachtig vind je niet?

Overigens: dit is niet alleen naar kitten natuurlijk. Maar ook naar de rest in deze discussie. :)
kitten

Bericht door kitten »

Uhm... ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Ongevraagd sloeg niet op sex, maar op vernedering.

Als het gaat om een ontmaagding, dan vind ik dat je daarbij alleen mag vernederen op slechte prestaties als diegene daar ZELF expliciet om vraagt. Omdat niemand bij zij eerste keer een topprestatie neerzet, is vernederen makkelijk. Maar het vraagt ook VEEL aftercare, waarin je weer repareert. Een wond kun je verzorgen, op blauwe plekken kun je arnica smeren, maar vernedering... Vernedering beschadigt ook iets. En dan mag je er niet zomaar vanuit gaan dat de ander uit zichzelf kan genezen. Oftewel, dat het doordringt dat het een geil spel was en dat hij de boodschap "je bakt er niks van in bed, je bent een waardeloze minnaar" niet internaliseert.

En als je dat stukje doet, omdat jij dat zo leuk vindt ipv omdat de ander daarop kickt, dan kan dat heel naar uitpakken, met als gevolg dat diegene daadwerkelijk gaat geloven dat hij er niks van bakt en dat ook nooit zal kunnen.
Rauw Beestje

Sayaatje schreef:Ik vind het nogal wat om te zeggen dat je geen seks wilt hebben met een maagd, alleen maar omdat het een maagd is? Wie zegt dat die maagd geen seks wilt? Wie zegt dat het fout is als hij dat wel wilt? Want zo komt het namelijk over.
Ik voel me vandaag wel een beetje kampioen me verkeerd uitdrukken of verkeerd begrepen worden.

Ik zou niet zo snel sex met een maagd willen hebben, omdat ik het over het prettig (misschien zelfs essentieel) vindt dat mijn bed partner enige ervaring heeft. Heeft hij dat niet dan lijkt mij zo'n soort spel als ik bescheef leuk (en ik zou het in dat geval zelfs bijna moeilijk vinden om iemand niet een beetje te plagen met zijn groenheid/onschuld/maagdelijkheid, ook al zou het niet tot een 'ontmaagdingsspel' komen). En is er ergens gezegt dat een maagd geen sex wil?

En verder wat kitten zegt.
Pluu

Bericht door Pluu »

Als iemand er zelf op kickt moet je helemaal zelf weten hoe je ontmaagd wordt. Als je niet vanille bent is het een beetje stom om te zeggen dat je perse vanille ontmaagd moet worden. Als vernedering nou jouw ding is..

Ben het wel met Kitten eens dat het wel echt de fantasie van de ontmaagde zelf moet zijn.

Normaal experimenteer je ook weleens met seks- of sm-fantasietjes die niet helemaal je ding zijn. Als de ander het wel helemaal geweldig lijkt maar jij haalt je wenkbrauwen erover op.. noujah, zolang het niet om een harde grens gaat kan het geen kwaad om af en toe in de fantasie van een ander mee te gaan. Wie weet werkt het wel voor je doordat de ander zo enthousiast is. Of het werkt totaal niet, noujah, dan weet je het ook weer, geen man overboord, niet elke seks hoeft geniaal geweldig te zijn. Maar juist de ontmaagding is een belangrijk moment dat je echt wel een heel leven bij blijft. Het is niet zomaar een willekeurig seksspelletje dat wel of niet tot je favorieten gaat behoren, het is je allereerste keer. Dus dat is niet het moment om te experimenteren met fantasietjes van een ander waar je zelf niets in ziet.
Gesloten