Het lezen/gelezen worden van subs

faery

Het lezen/gelezen worden van subs

Bericht door faery »

Ik ben wel eens een goede sub voor beginners genoemd, omdat ik nogal... vocaal ben, en dus makkelijk te lezen. Ik hijg, kreun, piep (seriously...) en gebruik krachttermen ("godverdomme dat doet pijn!"), en maak op die manier vrij goed duidelijk wat ik vind van wat mijn dominant aan het doen is. Vervolgens aan de ander wat ermee gedaan wordt natuurlijk :mrgreen: Ook mijn lichaamstaal, of de blik in mijn ogen, is altijd wel duidelijk, geloof ik, al vind ik dat zelf moeilijk in te schatten.

Hoe is dat bij jullie? Zijn jullie vocaal als sub of misschien ook als dom? Gaat dat vanzelf of is het iets wat je aangeleerd hebt, of aan zou willen leren? Vind je het prettig als je partner het doet? Of heb/doe je misschien meer met lichaamstaal? Wat doe je met partners die erg weinig "feedback" geven? Ik ben nieuwsgierig :)

Sidenote: op dit moment ben ik mijn stem kwijt, en het piepende geluid wat ik normaal maak als de pijn erger begint te worden, kon ik nu fysiek niet maken (nu ja, het was totaal niet hoorbaar). Erg onhandig!
kitten

Re: Het lezen/gelezen worden van subs

Bericht door kitten »

Ik hou van feedback. Zowel als Dom als als sub! Het maakt alles makkelijker en leuker. Het vergt wat lef, maar als ik eenmaal merk dtat het gewaardeerd wordt en effect heeft, kom ik steeds meer los. :) Ik hou ook van dirty talk, maar dat durf ik nooit meteen in het begin... :bloos:
Guilty

Bericht door Guilty »

Ik hou ook wel van dat soort feedback. "Godverdomme klootzak" is meestal een goeie indicatie dat ik nog net niet hard genoeg sla :-)
faery

Bericht door faery »

Dirty talk vind ik ook moeilijk! Sowieso ben ik de afgelopen jaren qua dingen die ik zeg veel minder expliciet geworden, merk ik. Gewoon alleen al vragen of ik klaar mag komen is soms echt super moeilijk.

@kitten: Wat voor feedback krijg je graag van je dom?

@Guilty: ik ben tegen!
Guilty

Bericht door Guilty »

Feedback valt voor mij denk ik twee soorten uiteen. Een soort is feedback over de veiligheid van waar ik mee bezig ben. Of er handjes gaan slapen, of er iets pijn doet op eenmanier die weleens niet zo bedoeld zou kunnen zijn, etc. De andere soort feedback zijn indicaties of ik met mijn spel op de goeie weg ben.

Beide zijn erg belangrijk voor me. Omdat mijn favoriete spelvormen nu eenmaal een tikje gevaarlijk zijn, maar vooral omdat ik er van hou om hard te spelen. En dat betekent voor mij toch meestal wel dat ik ergens in een spel in de buurt van een safeword kom en eugenlijk liefst een beetje over "rood" heen, zonder dat je het gebruikt. Dat gaat met iemand die geen feedback geeft, of feedback die ik niet begrijp, niet lukken.
Wever

Bericht door Wever »

Ik ben vrij stil als sub. Boefje leest doorgaans mijn ademhaling, spierspanningen en/of de mate van tegenspartelen. Dat ik dat weet doet niet af aan het feit dat ik het nauwelijks of niet onder controle kan houden.

Olleke lees ik op vrij gelijkaardige manier. Als ik feedback wil vraag ik er gewoon naar ("en? Hoeveel pijn deed dat op 10? :) "). Ik zou 'r ook niet anders willen...haar non-verbale feedback kan ik intussen al in volledige duisternis opmerken, dus is het alleen maar handig om de buren niet te storen.
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Ik heb het idee dat ik weinig feedback geef. Althans, ex vond dat ik dat deed. Zowiezo ben ik niet zo vocaal als, zegge een pluu. Ik heb het gevoel heel erg in mezelf te keren.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

ik laat door geluid, bewegingen en gezichtsuitdrukkingen wel heel duidelijk weten hoe het gaat. Ik praat weinig, maar loop al jaren met de bijnaam 'truus de mier' rond geloof ik, omdat ik ga tuteren als de pijn scherp en hard wordt, maar ook kreunen, grommen, piepgeluidjes, afhankelijk van hoe lekker het is. Wordt het echt heftig komt er gerust wel eens een klootzak of hufter uit. Daardoor ben ik idd ook best heel makkelijk te lezen.

Het bewegen is voor mij ook een manier om de pijn aan te kunnen, op te kunnen vangen...

(tot je een meneer treft die verlangt dat je stil blijft staan.... en je merkt dat je het dan ook kan, omdat je dan de strijd tegen de pijn loslaat, maar je je aan de pijn, maar ook aan hem overgeeft)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ik beweeg ook graag, en zeker als ik plat voorover op mijn buik lig, ga ik trappelen met mijn benen.

Gisteravond spankte Jerry me terwijl de (gloednieuwe!) glazen cups van Daria nog om me heen lagen, en ik durfde niet te bewegen uit angst dat ze kapot zouden vallen. Toen heb ik Jerry gevraagd ze weg te leggen, omdat ik merkte dat ik me niet echt kon geven. Ik kon me niet overgeven omdat ik in mijn hoofd bezig was met die cups en omdat ik me niet vrijuit lichamelijk kon bewegen.

Qua geluid, ik laat me wel horen, vaak alleen geluiden zoals kreunen of langgerekte 'AUWs' of 'OEH's', maar gister begon ik ook op een bepaald punt 'Vuile klootzak!' te roepen. :mrgreen:

Kortom, ik geef ook wel feedback. :)
MILF :grin_ani:
Boefje

Bericht door Boefje »

Ik geef veel feedback als sub. Het gaat vanzelf eigenlijk. Naast hijgen, piepen, kreunen, grommen en blazen (ik lijk soms een gepikeerde kat :mrgreen: ), zeg ik ook best veel. Als een slag op mijn benen eindigt ipv op mijn billen bijvoorbeeld. Dat is meestal een afzwaaier van D-D dus dan zeg ik dat ook. Ik geef ook wel aan hoe hard iets soms is of als ik erg boos begin te worden. Maar ik roep zelden dingen als "hufter".
Wever schreef:Ik ben vrij stil als sub. Boefje leest doorgaans mijn ademhaling, spierspanningen en/of de mate van tegenspartelen.
Nou, je gezichtsuitdrukking zegt eigenlijk het meest, hahahahaha. En dat vind ik ook het meest geil. Een gezicht vertrokken van pijn, ogen die branden als vuur.... jammie.
Meestal is de non-verbale feedback meer dan voldoende. Maar soms vraag ik om verbale feedback. Ik heb het af en toe nodig te weten hoe hard de slagen zijn dus dan wil ik weten waar de slagen liggen op een schaal van 1 tot 10.
En af en toe, heel af en toe, ga ik tot "genade" of tot "trut!" :twisted:
kitten

Bericht door kitten »

@fixertje: ook stil worden zegt heel veel. :)

@faery: goh, vanalles eigenlijk... Ook kreunen, tekenen van opwinding, zoals een versnelde ademhaling en een stijve :mrgreen: , verbaal kan een Dom ook nog een hele hoop en kusjes, vasthouden, aaien...
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

@Boefje en Wever:
Ik lees hier van de schaalverdelingen van 1 tot 10, maar ik heb juist dat, wanneer ik lekker aan het spelen ben, ik helemaal niet wil en kan nadenken over zoiets als 'hoe hard op een schaal van 1 tot 10 kwam die aan'. Ik raak daardoor juist uit mijn flow en kan dan ontzettend chagrijnig en frusty worden. Als ik moet blijven denken en moet blijven praten, kan ik niet lekker wegzakken. Ervaren jullie dat niet zo? Of toch wel, maar is het belang van de informatie groter?
MILF :grin_ani:
ruby-vita

Bericht door ruby-vita »

Naast het feit dat feedback van sub's als prettig en handig word ervaren, heb ik het vaak gemist dat de doms/tops/ whatever in kwestie, veel minder gewend zijn feedback terug geven. Ik vind het ook erg prettig als een dom/top/... vocaal is, en duidelijke signalen afgeeft. Dan krijg je een fijn samenspel en een soort intense bubbel waar je in komt te zitten met zijn tweeën.

Trouwens tijdens seks vind ik een vocaal iemand ook wel fijn, tot een zeker punt.
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Ik ben best stil. Ik piep en snik alleen :P. Ik communiceer wel over noodzakelijke dingen als stopwoord etc., maar praten is best veel moeite. Je zal mij ook niet keihard auw horen roepen ofzo. Ik ben trouwens tijdens seks ook best stil, misschien hangt dat wel samen?
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

ik vind het ook vreselijk als ik moet praten, in de vorm van aangeven hoe hard het is, of meetellen en zo.... wat juffie zegt, niet mee kunnen gaan in de flow... vreselijk vind ik dat

En een D die wil praten tijdens de sessies..... nee.. doe dat maar daarna... af en toe ff checken of alle snog goed gaat, prima, maar verwacht geen samenhangende antwoorden van me... lees het antwoord dan maar af aan mn smile of knikken van mn hoofd.. maar ga toch in hemelsnaam niet proberen een heel gesprek met me te voeren... want er komt toch geen zinnig woord uit
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gesloten