faery schreef:En toen las ik ook iets van wever, over dat hij de suggestie in olleke stopte dat hij haar compleet open zou halen met z'n nagels (toch? ik kan het zo snel niet vinden, maar zoiets herinner ik me).
Dat schreef ik onlangs op samarium, ja (
linkje, voor diegenen die er een account hebben)*. Maar "suggestie" is niet het juiste woord. Het was...hoe moet ik het uitleggen?
Kijk, je kan dingen gewoon zeggen ("ik ga je X aandoen") of het suggereren ("wist je dat ik je X zou kunnen aandoen?"). Wat ik echter doe is NOG subtieler: ik VERMELD HET ALLEEN. Op een toon die zodanig luchtig is dat het zelfs voor olleke duidelijk is dat het een grap is. En dat mag ook wel, want zelfs op een suggestie reageert ze spontaan met een "da zal dik stinken, zenne

".
...en TOCH heeft het effect. Als je een bepaald beeld fatsoenlijk kan omschrijven hoef je er niet eens een suggestie van maken om het effect te laten hebben. En voor wie dat wat zweverig vindt overkomen, even de vergelijking met mijn verhalen. Daarin probeer ik ook de lezer(es) emotioneel te raken zonder daarbij te gaan suggereren dat hij of zij het onderwerp is van wat ik allemaal beschrijf.
Dus...om met een omweg op het topic te reageren: ik doe er niets mee. Ik doe niet aan onmogelijke suggesties. Integendeel: als ik iets zeg dat gaat gebeuren, dan GAAT het ook gebeuren.** Een mooi voorbeeld was naar aanloop van de Ardennen. Ze had een angst om naakt de jacuzzi in te gaan. Dus heb ik haar gezegd dat we dat wel gingen doen. Zij wilde niet. Ik gaf 'r geen keuze. Zij dacht dat ze er wel een had. Ik weersprak dat. Enzovoort. Dat hele verbale "gevecht" heeft toen zowat een maand geduurd, maar als ik daarbij zou gesuggereerd hebben dat ze die jacuzzi in zou moeten gaan, zou ze het nooit gedaan hebben.
Stille hints zijn natuurlijk iets anders (immers: per definitie stil

). Voor mijn eerste spel met haar had ik bv. heel expliciet een hood laten rondslingeren. Kan best zijn dat zij daar akelige ideeën van kreeg (en eerlijk gezegd: dat was helemaal de bedoeling

)...maar die zijn helemaal voor háár rekening.
Als sub is het een stuk moeilijker om op het topic te reageren. Ik kan Boefje niet goed inschatten, en eerlijk gezegd: dat zou ik ook niet willen. Dat maakt dat ik er best vaak intuin en bang word.
...wat natuurlijk gewoon de bedoeling is.
(ik geloof dat 't ook wel eens gebeurd is dat 't me stiekem wel triggerde maar dat het over haar grens was, maar dat weet ik niet meer zeker)
*voor geïnteresseerden: het was een draadje met hints voor beginnende Dominanten. Het gedeelte dat ik schreef ging als volgt:
O, nog een tip: weet waar de "spanningspunten" van je sub liggen. Als je hem/haar kan bang maken, onthoud dan wat het was dat dat juist veroorzaakte.
Olleke (mijn vriendin/sub) is bv. een beelddenker. Het gevolg is dat als ik met mijn nagels over haar rug ga, ik regelmatig opmerk dat ik wat harder ga krassen...tot het bloed gutsend op de muur gaat spuiten.

(in praktijk HOEF ik niet eens harder te gaan krassen om alsnog leukere reactie te krijgen :hypo: ).
**behalve als 't een harde grens blijkt te zijn. Maar dat is totnogtoe niet gebeurd