Suggestie tot in het onmogelijke.

faery

Suggestie tot in het onmogelijke.

Bericht door faery »

Eigenlijk is al het spel wat ik tot op heden heb gespeeld, altijd reeël gebleven, voor zover ik me kan herinneren. Er waren wel dingen met mindfucks, maar dat ontsteeg nooit wat daadwerkelijk kon. Bijvoorbeeld dreigen me anaal te neuken toen ik al helemaal op was, of kaarsen aan laten doen (eng!) en die vervolgens de hele middag niet gebruiken.

Nu heb ik een paar dagen geleden een spel gespeeld als sub waarin er dreiging en angst een grote rol speelde, maar dit ging om dingen die fysiek wel zouden kunnen, maar zo ver zouden gaan, dat hij ze nooit bij me zou doen (keihard in m'n gezicht stompen, bijvoorbeeld). Ondanks dat ik wist dat hij dat nooit zou doen, werkte het wel. Een erg goed inlevingsvermogen, zeker op het gebied van dingen als ongelukken die zouden kunnen gebeuren, heeft dus -wel- voordelen 8-) En toen las ik ook iets van wever, over dat hij de suggestie in olleke stopte dat hij haar compleet open zou halen met z'n nagels (toch? ik kan het zo snel niet vinden, maar zoiets herinner ik me).

Het rare is, dit is een manier van spel waar ik nooit echt over nagedacht heb, dus ben ik nieuwsgierig: Doen jullie hier veel mee in spel? Vind je het leuk als sub, of denk je "kan toch niet, je doet maar"? Hoe zet je het in als dominant? Bedenk je het onderweg, of krijg je door het spel zelf ideeën? Tell me!
phedre
Contacteer:

Re: Suggestie tot in het onmogelijke.

Bericht door phedre »

ik ben erg van de: Ik weet dat je me toch wel heel wil houden en nog lang van me wilt genieten, dus je doet t toch niet'. Dat is ook waarom ik knifeplay bijvoorbeeld helemaal niet eng vind, wel gaaf en spannend en vreselijk lekker en zo.. maar absoluut niet eng in de zin van.. oh jee. als ie me nu maar niet echt gaat snijden. Met breathplay is er dan nog wel de spanning of hij optijd los zal laten, maar ik vertrouw het de persoon die het doet, juist toe, wetende dat hij me nooit zal ombrengen.....
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Ik had op knifeplay juist een ontzettend heftige reactie. Ik had van tevoren niet echt verwacht dat ik er zo bang voor zou zijn maar zelfs bij kleine krasjes werd ik al gereduceerd tot een hoopje 'maak me niet dood aaaaaah'
Ik weet ook niet precies waarom dat gebeurde. Maar het was wel leuk :P
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Boefje

Bericht door Boefje »

D-D moppert wel eens dat hij geen mindfuck op me kan loslaten. Ik vertrouw hem, weet dat hij me heel wil laten dus hij kan nog zo proberen me met niet realistische beelden te bestoken, het werkt niet. Is er dan helemaal niet op mijn geest in te werken? Natuurlijk wel. Ik heb heus wel angsten. Zo ben ik claustrofobisch. Is best mee te spelen. En waterboarding (zo heet dat toch?) lijkt me doodeng. Niet omdat ik het idee heb dat D-D me zou laten verdrinken ofzo (ik weet dat ik het er levend vanaf ga brengen ;) ) maar dat idee dat je het gevoel hebt dat je verdrinkt, lijkt mij dus doodeng.
jaxel

Bericht door jaxel »

Voor mij zit hier ook nog een andere dimensie aan: Benadrukken van kwetsbaarheid. Een vuist tegen een wang aandrukken is niet zozeer een dreigement dat een klap gaat komen, als wel het benadrukken van dat als de dominant dat wil, je er niets aan kan doen dat je een flinke verwonding word toegebracht. Voor een sub (alhoewel ik moet zeggen dat ik hier alleen nog maar aan de dominante kant gestaan heb) brengt dat ook een gevoel van kwetsbaarheid en machteloosheid mee, zelfs al word er niet actief gekwetst. Het gevoel dat je overgeleverd bent aan de dominant, zelfs al dreigt deze tot de meest vreselijke dingen, is wat dit ook psychologisch heftig maakt (alhoewel dat natuurlijk nooit helemaal zo is vanwege safewords e.d.).
Wever

Bericht door Wever »

faery schreef:En toen las ik ook iets van wever, over dat hij de suggestie in olleke stopte dat hij haar compleet open zou halen met z'n nagels (toch? ik kan het zo snel niet vinden, maar zoiets herinner ik me).
Dat schreef ik onlangs op samarium, ja (linkje, voor diegenen die er een account hebben)*. Maar "suggestie" is niet het juiste woord. Het was...hoe moet ik het uitleggen?
Kijk, je kan dingen gewoon zeggen ("ik ga je X aandoen") of het suggereren ("wist je dat ik je X zou kunnen aandoen?"). Wat ik echter doe is NOG subtieler: ik VERMELD HET ALLEEN. Op een toon die zodanig luchtig is dat het zelfs voor olleke duidelijk is dat het een grap is. En dat mag ook wel, want zelfs op een suggestie reageert ze spontaan met een "da zal dik stinken, zenne :P".

...en TOCH heeft het effect. Als je een bepaald beeld fatsoenlijk kan omschrijven hoef je er niet eens een suggestie van maken om het effect te laten hebben. En voor wie dat wat zweverig vindt overkomen, even de vergelijking met mijn verhalen. Daarin probeer ik ook de lezer(es) emotioneel te raken zonder daarbij te gaan suggereren dat hij of zij het onderwerp is van wat ik allemaal beschrijf.

Dus...om met een omweg op het topic te reageren: ik doe er niets mee. Ik doe niet aan onmogelijke suggesties. Integendeel: als ik iets zeg dat gaat gebeuren, dan GAAT het ook gebeuren.** Een mooi voorbeeld was naar aanloop van de Ardennen. Ze had een angst om naakt de jacuzzi in te gaan. Dus heb ik haar gezegd dat we dat wel gingen doen. Zij wilde niet. Ik gaf 'r geen keuze. Zij dacht dat ze er wel een had. Ik weersprak dat. Enzovoort. Dat hele verbale "gevecht" heeft toen zowat een maand geduurd, maar als ik daarbij zou gesuggereerd hebben dat ze die jacuzzi in zou moeten gaan, zou ze het nooit gedaan hebben.

Stille hints zijn natuurlijk iets anders (immers: per definitie stil ;) ). Voor mijn eerste spel met haar had ik bv. heel expliciet een hood laten rondslingeren. Kan best zijn dat zij daar akelige ideeën van kreeg (en eerlijk gezegd: dat was helemaal de bedoeling :hypocrite: )...maar die zijn helemaal voor háár rekening.

Als sub is het een stuk moeilijker om op het topic te reageren. Ik kan Boefje niet goed inschatten, en eerlijk gezegd: dat zou ik ook niet willen. Dat maakt dat ik er best vaak intuin en bang word.
...wat natuurlijk gewoon de bedoeling is. :)
(ik geloof dat 't ook wel eens gebeurd is dat 't me stiekem wel triggerde maar dat het over haar grens was, maar dat weet ik niet meer zeker)

*voor geïnteresseerden: het was een draadje met hints voor beginnende Dominanten. Het gedeelte dat ik schreef ging als volgt:
O, nog een tip: weet waar de "spanningspunten" van je sub liggen. Als je hem/haar kan bang maken, onthoud dan wat het was dat dat juist veroorzaakte.
Olleke (mijn vriendin/sub) is bv. een beelddenker. Het gevolg is dat als ik met mijn nagels over haar rug ga, ik regelmatig opmerk dat ik wat harder ga krassen...tot het bloed gutsend op de muur gaat spuiten. :twisted:
(in praktijk HOEF ik niet eens harder te gaan krassen om alsnog leukere reactie te krijgen :hypo: ).
**behalve als 't een harde grens blijkt te zijn. Maar dat is totnogtoe niet gebeurd
justes

Bericht door justes »

En dan tref je een D die niet dreigt maar doet. En wordt de kick alleen maar groter...
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

maar wat doet ie dan? je keel dichtknijpen tot je dood gaat? mes op je keel zetten en echt doorsnijden? Daar geloof ik dus niks van, anders was jij hier nu niet op dit forum..... dus leuk die kick.... en geef mij een D die daar echt heel ver in gaat.... maar het vertrouwen dat ie dat nog vaker met me wil doen.. op een andere manier misschien, en daarnaast de wetenswchap dat hij niet voor moord de bak in wil draaien. of vor doodslag.. maakt dat ik dingen gerust wel mega eng vind misschien... maar niet bang ben dat ie me werkelijk echt kwaad zal doen. Misschien dat hij mega ver mn grenzen over walst... dat hij werkelijk heel erg veel eist/vraagt/neemt/doet... maar hij zal me niet ombrengen en ook niet zodanig beschadigen dat ik mijn werk bijvoorbeeld niet meer zou kunnen doen, mijn kinderen niet meer groot zou kunnen brengen (theoretisch dan, want mijne zijn al volwassen)....
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Er zijn zat dingen die heel goed mogelijk zijn, waarmee (zeker fysiek) geen schade toegebracht wordt en waarvan ik (denk dat ik) ze niet trek. Daarmee dreigen is heel erg mindfuck-waardig. Met het onmogelijke werkt voor mij ook niet echt.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Ik merk dat het bij mij wisselt per spel en/of per persoon. Eén keer wist ik dat het een bot, veilig mes was, maar vloog ik alsnog tegen het plafond. Een andere keer was het een echt, heel scherp mes maar was het puur 'sensation play' met de punt van het mes over mijn huid, ik voelde geen greintje angst, alleen maar veiligheid en overgave --dat was wel een heel geslaagd spel. :)
kitten

Bericht door kitten »

phedre schreef:maar wat doet ie dan?
Op je spugen, je uitschelden, je een waardeloos figuur noemen, een loser, schoppen als je op de grond ligt, nog harder schelden als je begint te huilen, in je gezicht slaan, nog een keer, weer schoppen, en ondertussen toeschreeuwen dat je de moeite niet bent, waardeloos, niks!

Die keer heeft aardig wat after-care gekost, voor Heerscher geloofde dat ik écht nog wel van hem hield. Maar ik speelde heel hard met zijn angsten (boze kitten, kitten die hem niks vind, kitten die hem gaat verlaten) en heel hard bevestigd wat zijn interne stemmetje nog wel eens roept over niet tof gevonden worden. Meestal heeft hij dat stemmetje onder controle, zoals de meeste mensen, maar ik gaf er een megafoon aan.

Ik voelde me groter dan groot, vond het vreselijk gaaf, maar ik weet niet of ik het snel nog eens zou doen. Er was echt meer after care nodig dan ik gedacht had, daar was ik wel van geschrokken.
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Wat kitten zegt is precies wat ik bedoel: er zijn altijd zo dingen die ergens wel kunnen en die al echt tot je zwakke plek horen. En daar volop in gaan.
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Er is dus een reden waarom vernederingsspelletjes rondom mijn transitie een harde grens is. Dat ligt gewoon te dicht bij mijn diepste gevoelens. Terwijl andere vernedering best wel kan.

Met 'onmogelijke' suggesties moet het wel realistisch blijven. Wat phedre dus zegt, met breathplay moet je elkaar wel zo goed vertrouwen dat je ergens wel weet dat alles goed komt. Met niet gevaarlijke spelletjes kun je daar veel verder in gaan. Zowel op anderen als ook in je eigen fantasie.

Bijvoorbeeld dat laatste verhaal dat ik schreef (sekspopje in de pennevruchten) voor mijn doen vrij extreem. En iets dat voorlopig fantasie mag blijven. Hoe graag ik ook experimemteer het idee van lijdend voorwerp zijn in een strap-on gang bang is voor mij nog.een onmogelijke suggestie. Maar wel eentje waar mee gemindfucked kan worden.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
justes

Bericht door justes »

Mentaal is alles mogelijk, zeker eenmaal in de juiste state of mind. Fysiek niks aandoen? Tuurlijk ga ik niet dood. Maar me een slagaderlijke bloeding bezorgen(mes, halsslagader, de krak van de punt door je huid heen voelen en horen gaan en tegelijkertijd zo bewerkt worden dat je naar een orgasme wordt geleid), zien en voelen hoe er bloed wordt opgelikt. Dan woorden erbij in de trend van beseffen dat je leven in Zijn handen ligt. En dan ben je in no time in een 'roes' waarin je denkt: als ik nu sterf, sterf ik gelukkig. Echt licht in je hoofd worden. (Na afloop de bloedvlekken op het kussen zien.) Nee, ik overleefde. Maar heb een week met mijn hoofd in bubbles geleefd. Zo klein, zo kwetsbaar. En er hoefde maar een vinger over die plek te gaan of bam, daar was ik weer terug bij af.

(Voor de duidelijkheid, het bloedverlies was niet zoveel dat ik echt in gevaar ben geweest, maar eigenlijk doet dat er helemaal niet toe)
kitten

Bericht door kitten »

Dan gok ik dat het niet je halsslagader was. :P
Gesloten