Orgasme en dwang

dusman

Orgasme en dwang

Bericht door dusman »

Is het mogelijk voor een vrouw om een orgasme te krijgen tegen je wil ? Onder dwang of tijdens verkrachting ?
tessie
Contacteer:

Re: Orgasme en dwang

Bericht door tessie »

Verkrachting heb ik geen ervaring mee, maar onder dwang wel. En nou ja, bij mij kan dat wel dus.
kitten

Bericht door kitten »

Van verkrachting heb ik dat ook al gehoord. Tot grote schaamte en verwarring van het slachtoffer, vaak.

Sterker nog, sommige vrouwen ervaren een orgasme tijdens de bevalling!
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Onder dwang gaat het makkelijker voor mij.
Verkrachting denk ik moeilijk, maar wel als die persoon er echt voor gaat. Uiteindelijk reageert je lichaam toch op de stimulatie dan... Hoop dat ik het nooit moet ondervinden
RayP

Bericht door RayP »

orgasmes onder dwang. Ik denk dat voor een bepaalde groep vrouwen (wie weet ook wel mannen geen idee) wel onderdanig zijn en daarin wel een voorkeur voor dwang hebben wel degelijk (mede) daardoor klaar kunnen komen. Die ervaring heb ik wat dat betreft wel. Voor een aantal zijn zelfs die orgasmes heftiger.

Wat betreft een orgasme tijdens een verkrachting: Ik heb door de jaren heen verschillende vrouwen gesproken die misbruikt/verkracht zijn. Een enkeling geeft toe dat ze er van opgewonden raakten en daarvooral op het moment zelf maar zeker ook achteraf een zeer beschaamd over zijn en zich daar jaren later nog steeds voor schamen. Ik heb 1 persoon gesproken die er inderdaad tijdens is klaargekomen en daar jaren heel veel problemen mee gehad heeft.

Mijn vraag aan dusman is dan wel weer... waarom wil je dit weten?
Boefje

Bericht door Boefje »

Ben ik ook wel benieuwd naar waarom je deze vraag stelt.
dusman

Bericht door dusman »

Ben ik ook wel benieuwd naar waarom je deze vraag stelt.
Daar kon ik op wachten natuurlijk, deze vraag ;)

Het intrigeert me enorm, ik denk omdat lichaam baas is over geest, in dit geval.
En omdat ik verkrachting als rollenspel en fantasie heel fascinerend vind.

Overigens lijkt het me inderdaad enorm verwarrend als je tijdens sexueel misbruik geniet, of klaarkomt. Zeker als je nog onervaren bent.
Boefje

Bericht door Boefje »

Volgens mij werd vooral gesproken over verwarring die ontstaat door klaarkomen bij een daadwerkelijke verkrachting/daadwerkelijk misbruik. Dus buiten een spelsituatie. Mag hopen dat niemand daar ervaren in wordt.

Hoe dan ook blijf ik weer vragen overhouden. Wat bedoel je met "lichaam is baas over geest"?
Illustra

Bericht door Illustra »

kitten schreef:Van verkrachting heb ik dat ook al gehoord. Tot grote schaamte en verwarring van het slachtoffer, vaak.
Tijdens verkrachting klaarkomen gebeurd vaker dan gedacht wordt. De meeste mensen zullen het echter niet toegeven dat het gebeurd is (volgens politie agent en slachtofferhulp). De schaamte is zo inmens groot.

De verkrachting zelf ben ik te boven...is verwerkt enzo. Dat ik tijdens die verkrachting (en nee het was geen rollenspel het was echt en naar en pijnlijk en nog veel meer) ben klaargekomen zit me nog steeds dwars. Het is inmiddels jaren geleden en ik schaam me er nog steeds heel erg over. Mijn lichaam heeft me zo verraden.
dusman

Bericht door dusman »

Hoe dan ook blijf ik weer vragen overhouden. Wat bedoel je met "lichaam is baas over geest"?
Ook al wil je niet klaarkomen, het gebeurt toch, ergo: lichaam is baas over geest.
Lijkt me helder. Als je hier aan iets niet begrijpt, zou je je vraag misschien anders kunnen formuleren.

Je zegt ook dat je weer vragen overhoud. Wanneer en waarbij had je nog meer vragen dan ?

Hai Illustra,

Dank voor je open antwoord. Het lijkt me lastig voor je om met deze schaamte in het reine te komen.
Wever

Bericht door Wever »

dusman schreef:
Ook al wil je niet klaarkomen, het gebeurt toch, ergo: lichaam is baas over geest.
Hmm...op zich heb je wel gelijk. Maar tegelijk sla je de bal volgens mij ook helemaal mis. Om even een analogie te maken: als je je snijdt voel je die pijn ook, ook al zou je die liever niet willen. Maar zou je dan ook zeggen dat je lichaam baas is over je geest?

Ik ben geen expert op het gebied, maar het lijkt me dat de impliciete aanname is dat als er een orgasme is, het ook als seksueel opwindend ervaren wordt. En die aanname is volgens mij verkeerd. Het menselijk lichaam heeft gewoon bepaalde manieren van reageren. Doorgaans houden we die onder controle, maar in bepaalde situaties wordt dat moeilijker. Bedplassen is bijvoorbeeld een van de dingen die kan gebeuren als signaal van enorme stress. Bij gebrek aan zuurstof kan je een erectie opwekken (zelfs zaadlozing, heb ik begrepen). Ik zie niet in waarom het orgasme op een of andere manier een uitzondering moet zijn. Mij lijkt het eerder dat het iets is dat het lichaam doet in reactie op de verkrachting, en dat de geest er nauwelijks of niets mee te maken heeft.

...maar zoals gezegd: ik ben geen expert.
RayP

Bericht door RayP »

Illustra mijn respect voor je openheid.

dusman, ik snap je facinatie weldegelijk maar bedenk wel dat wanneer je een rapeplay opzet die ook als rape ervaren zou worden, dan weet het 'slachtoffer'dus niet wie het is en of het inderdaad de rapeplay betreft of een wild vreemde. Wees dan bewust dat dit gevoelsmatig en geestelijk voor het beoogde 'slachtoffer' wel als rape kan worden ervaren......
Crownless

Bericht door Crownless »

RayP schreef:wanneer je een rapeplay opzet die ook als rape ervaren zou worden, dan weet het 'slachtoffer'dus niet wie het is
Waarom zou je alleen verkracht kunnen worden door een onbekende? Of, waarom zou je niet verkracht kunnen worden door je partner?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
RayP

Bericht door RayP »

Ja daar heb je een goed punt, ik heb mijn tekst inderdaad niet goed nagelezen... rape kan inderdaad ook heel goed door een bekende zijn.

Wat ik met name bedoel te zeggen is dat wanneer de gene die het ondergaat het niet als play ervaart maar als rape dit misschien wel gevolgen kanhebben geestelijk, gevoelsmatig of voor de relatie opzich.
Illustra

Bericht door Illustra »

RayP schreef:Illustra mijn respect voor je openheid.
Dank je. Ik heb na lang twijffelen het gepost omdat ik hoop dat het iemand helpt die hetzelfde heeft meegemaakt. Het menselijk lichaam doet soms rare dingen. Dit is er een van. Toen hulpverleners en agenten dat zeiden wilde ik ze niet geloven.....het voelde als theoretische praatjes. Had een lotgenoot me dit echter verteld zou ik het wel geloofd hebben. Omdat die uit eigen ervaring sprak. De schrale troost van niet de enige zijn die het is overkomen.
Gesloten