Ik ken mond-op-neus-beademing alleen als noodoplossing bij honden en katten vanuit mijn tijd op de dierenambulance, en krijg hier hele vreemde beelden bij ineens.
dr is mij ooit geleerd dat je bij een nog ademend persoon niet mag beademen..
maar wat ik begrijp ademt die andere persoon door jouw mond weer uit zonder dat t door je longen gaat?
Ja zoiets ja, door m'n neus naar binnen ademen (vrij krachtig) maar omdat ik mijn eigen mond gewoon open heb doet de.lucht alleen een bellendansje door m'n hoofd en gaat er uit via mn mond.
Ik moet daar anders even een leuk woord voor verzinnen voor de fetlife.fetisj lijst
Het klinkt... Apart. Ik denk niet dar het zo'n strakke actie zou zijn voor mijn door allergieën getergde holtes. Ik weet wel dat mond op neus beademing behandeld werd als alternatief als de mond door het ongeluk een bloederige zooi was. Maar dat je beter borstcompressies kunt blijven doen als je twijfeld want die beweging zorgt ook voor luchttoevoer. Je hebt niks aan die zuurstof als het bloed niet pompt.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Mond-Neus-Beademen is dus de officiële term die er het meest op lijkt (Lijkt, want ik word niet beademd) Eens kijken of ik daar een leuker woord voor kan verzinnen