Dat is al enkele jaren bekend en het is bij mij al op relatief vroege leeftijd gekomen. Ruim 7 jaar geleden ongeveer (ik ben nu 55, dus reken maar uit) kwam de metingen bij de optiek uit op een zicht van 14%... (linkeroog)
Het is nu op de dag af precies 7 jaar geleden dat ik een staaroperatie heb ondergaan voor mijn linkeroog. Toen was al duidelijk geworden dat ik ook staarontwikkeling heb in mijn andere oog. Dat is sindsdien natuurlijk er niet beter op geworden en dat merk ik.
Dus eigenlijk is de verwachting dat ik binnenkort weer naar de oogarts mag voor onderzoek en behandeling.
Maar ik zie daar erg tegenop, gezien mijn eerdere ervaring waar ik geen beste herinnering aan heb. En dat betreft met name vooral de nazorg, al kan het deels ook wel verklaard worden vanuit het bij mij aanwezige autisme. Iets met planning en verwachting, maar ook gewoon het praktische deel.
Kortom, ik worstel hiermee en weet niet wat ik hiermee aan moet. Duidelijk is wel dat ik alles zoveel en zolang mogelijk aan het uitstellen ben