Hoe snel kun je gaan?

Gesloten
colet

Hoe snel kun je gaan?

Bericht door colet »

Hoe hard kun je gaan?

Dat is wat steeds door mijn hoofd spookt. Nouja en tientallen andere bijkomende dingen.
Ik vraag me dus af hoe dat gaat en ging bij jullie. Ooit ging je spelen...Was die eerste keer echt aftastend? Of al best heftig, ook qua handelingen?
Ging alles heel snel? Of juist (té) langzaam?
En daarna...je speelt nog eens en nog eens..... Waar kwam er iets nieuws? Is er sprake van een opbouw? Wanneer laat je toe dat de ander aan een duidelijke grens morrelt?

Het lijkt me verstandig als je niet doet wat je (nog) niet wil. Dat je aangeeft wanneer iets te snel gaat of te langzaam. Dus dat is mijn vraag niet echt. Ik ben vooral benieuwd naar jullie idee, gevoel en ervaringen.

NB. Ditzelfde heb ik in subspace staan, maar ben toch ook benieuwd naar de meningen van ook de D's.
Wat maakt dat je denkt met bepaald tempo te kunnen spelen? Waar let je specifiek op?
JJV

Re: Hoe snel kun je gaan?

Bericht door JJV »

tjeuzes.. m'n eerste touwtjes en vetertjes was ergens in 91
m'n eerste bezoek bij een leer/fetish zaak was 3 jaar later

.. ik ben gewoon beetje voorzichtigjes denk ik

tegenwoordig schat ik dingen sneller in denk ik..
~\v/~
Mack

Bericht door Mack »

Ik probeer zo goed mogenlijk naar mijn sub te kijken en vandaar uit het tempo te bepalen.
Met dropje begon het met stoeien... en niets anders. Stukje bij beetje kwamen er meer onderdelen bij, terwijl ik na iedere keer weer feedback vroeg over haar gevoelens, wat zij mij weer zo precies mogenlijk gaf. Daardoor is er nu een heel vertrouwen in elkaar en dat voelt super. :static:
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Kiyan

Bericht door Kiyan »

Wat geweldig Mack!! :)

Ik denk dat het verstandig is om elkaars grenzen goed te bewaken en tijd te nemen om er met elkaar over te praten. Zeker als je nog niet veel ervaring hebt. Dat geeft vertrouwen!! Je gaat zo hard als je zelf toestaat. De kans bestaat dat je er het je zo pakt dat het voelt alsof je er in meegezogen wordt. Doe een stapje terug als je voelt dat het te snel gaat.
Wever

Bericht door Wever »

Ik dacht al dat ik dit topic herkende. En verdorie...ik had totaal niet door dat ik toen in het afgesloten gedeelte aan het posten was. :bloos:

Anyhow...van mij hoeft er niets voor Dominanten verborgen te worden. Vandaar dus even copy-pasten:
Wever schreef:Mijn eerste spelervaring heeft tot aan de vorige forumcrash op het forum gestaan (zei het in het afgesloten gedeelte). Die sessie, alsook de volgende, waren best heftig. Niks wennen, aftasten of opbouwen, maar gewoon...nu ja: aan BDSM doen. Zo heb ik in vrij weinig sessies toch een goed overzicht gekregen over wat BDSM kan inhouden.

Achteraf gezien weet ik eigenlijk niet of het daadwerkelijk zo heftig was...uiteindelijk bleek ik in niets daarvan mijn grenzen genaderd, laat staan overschreden te hebben (al hoor ik wel dat anderen zwaar zouden gepanikeerd hebben als ze bij het eerste spel al een hood opgekregen zouden hebben en daarmee in de spiegel zouden moeten kijken).

Aan de eigenlijke grenzen...ik geloof dat Boefje en ik er pas nu een klein beetje aan aan het morrelen geslagen zijn. Dat laat ik ook alleen maar toe omdat ik haar heel erg vertrouw.

Ik vergelijk BDSM-en ook wel eens met een koud zwembad. Je hebt mensen die tot aan hun knieën in het water gaan waden, tien seconden blijven staan, een stoer gezicht trekken, en vervolgens trots zijn dat ze dieper zijn gegaan dan de vorige keer. Ikzelf ben van mening dat je beter gewoon in het diepe springt en er maar op vertrouwt dat als anderen het kunnen, jij dat ook kan (als je daarentegen vindt dat je dat niet kan...even goede vrienden, maar dan moet je verdorie niet in de buurt van een zwembad komen).
colet schreef:<enkele vragen over de snelheid...komen overeen met wat in deze thread staat, maar niet letterlijk...dus ook niet overgenomen>
Om in de 'zwembad'-analogie te blijven: in het begin is het een beetje watertrappen omdat het water zo koud is. Maar als je er eenmaal aan went is het niet afgelopen. Dan kan je net beginnen. :)

Wat waarschijnlijk zal gebeuren is dat je op een keertje klaar bent met verkennen wat BDSM allemaal te bieden heeft. Maar is dat een nadeel? Is het zo'n ramp dat een sessie "alleen maar" elementen bevat die je al eerder gedaan hebt? Ik vind van niet.
Gesloten