Trampling
Trampling
Oké. Goed. Ik weet dat het bestaat. En dat het ook gedaan wordt: trampling. Maar ik zit toch met wat vraagjes. Ik bedoel, vorig weekend lag wever hier op mijn keukenvloer. Voor de grap (alhoewel?) zette ik mijn voet op zijn borstkas en drukte er met wat gewicht op. Nu ja, dat prikkelde wel wat mijn verbeelding. Maar mijn goed verstand zegt dat ik niet zomaar op hem kan gaan staan. Ik weeg immers 78 kg en dat is voor mijn gevoel voldoende massa om zijn ribben schade te doen als ik er verkeerd op ga staan (laat staan met stilletohakken
) Kortom: help! Hoe pak ik het aan? Waar kan ik op staan? Hoe doe ik dat het best? Is dat met mijn voet op zijn borstbeen waarbij mijn voet in de lengterichting van zijn lichaam staat? Of kan ik het beter overdwars doen zodat de ribben het opvangen? etc. etc. Kan iemand me meer vertellen?

Re: Trampling
Hmm...de enige keer dat ik het gezien heb was het een vrouw die over een ander z'n rug liep ('n reus van een vent). Daarbij zorgde ze wel dat ze zich de hele vast kon houden (er hing toen iets aan het plafond). Ze bouwde het ook op: eerst blootsvoets, en pas geleidelijk aan met hakken.
Het lijkt me ook logisch dat de ondergrond wel van belang is. Waar ligt je sub op? Zo'n stenen keukenvloer geeft volgens mij meer kans op enige beschadigingen of kneuzingen dan een zacht, weelderig tapijt. Ook moet je bedenken dat door tramplen je druk uitoefent op spieren en wervels. Om te zorgen dat die niet teveel in de verkeerde richting gaan schuiven moet je voorheen en nadien uitgebreid masseren. Liefst met goede masseerolie en een zacht muziekje (dat verzacht de stress in de sub...en stress zou vervelende knopen kunnen geven waar je over kan struikelen als je aan het tramplen bent).
O, en ook de breedte en potigheid van je sub is van belang. Als je op een mager subbedingetje gaat staan kan je er immers veel gemakkelijker doorheen zakken dan door een goed gevulde sub. Ik raad dan ook aan om hem eerst lekkere vla te voederen, en dat je dit eerst uitgebreid laat verteren voordat je eraan begint.
En...
...
Wat kijk je nou? Je wilde toch tips?
Het lijkt me ook logisch dat de ondergrond wel van belang is. Waar ligt je sub op? Zo'n stenen keukenvloer geeft volgens mij meer kans op enige beschadigingen of kneuzingen dan een zacht, weelderig tapijt. Ook moet je bedenken dat door tramplen je druk uitoefent op spieren en wervels. Om te zorgen dat die niet teveel in de verkeerde richting gaan schuiven moet je voorheen en nadien uitgebreid masseren. Liefst met goede masseerolie en een zacht muziekje (dat verzacht de stress in de sub...en stress zou vervelende knopen kunnen geven waar je over kan struikelen als je aan het tramplen bent).
O, en ook de breedte en potigheid van je sub is van belang. Als je op een mager subbedingetje gaat staan kan je er immers veel gemakkelijker doorheen zakken dan door een goed gevulde sub. Ik raad dan ook aan om hem eerst lekkere vla te voederen, en dat je dit eerst uitgebreid laat verteren voordat je eraan begint.
En...
...
Wat kijk je nou? Je wilde toch tips?

- kitten
*grinnik*
Op de buik kan je met beide benen, vol gewicht en stiletto's staan.
Netzoals de billen & bovenbenen (rond oppervlak is iets minder stabiel).
Onderkant bovenbenen is veel gevoeliger.
Onderbeen spieren kan ook en wang kan ook.
Zoek de plekjes op het lichaam waar de spekjes/spieren zitten. Daar kan de bottom best wat hebben.
Gewrichten zijn een no go. Or Auchtung bij voeten en handen!Even iets meer over lezen en ietsie pietsie meer ervaring zou qua voeten en handen handig zijn, ivm de mitsen en maaren
Je kan eerst alleen testen door slechts de bal van je voet te gebruiken. En dan steeds meer gewicht erop zetten.
Zolang jij je daar prettig bij voelt. De stap daarna is om ook met hak te porren. Dat hoeft natuurlijk niet meteen een stiletto te zijn. En het hoeft ook niet meteen met 2 voeten tergelijker tijd en staand. Bouw het lekker rustig op. Blote voeten is misschien nog wel veel intiemer voor de bottom en voor jou erg stabiel. Netzoals een hurk houding.
Deur openingen zijn fijn. Dan heb je veel steun punten. Leg wel even een kusentje op de drempel. Of sloop die dingen er gewoon uit. Netzoals in mijn huis. Je struikelt er toch alleen maar over.Oja ze hadden een tocht functie;-)
De stilleto gaat echt niet door de huid. Tja mits je hem vijlt in de vorm van een spitse punt.
Netzoals de billen & bovenbenen (rond oppervlak is iets minder stabiel).
Onderkant bovenbenen is veel gevoeliger.
Onderbeen spieren kan ook en wang kan ook.
Zoek de plekjes op het lichaam waar de spekjes/spieren zitten. Daar kan de bottom best wat hebben.
Gewrichten zijn een no go. Or Auchtung bij voeten en handen!Even iets meer over lezen en ietsie pietsie meer ervaring zou qua voeten en handen handig zijn, ivm de mitsen en maaren
Je kan eerst alleen testen door slechts de bal van je voet te gebruiken. En dan steeds meer gewicht erop zetten.
Zolang jij je daar prettig bij voelt. De stap daarna is om ook met hak te porren. Dat hoeft natuurlijk niet meteen een stiletto te zijn. En het hoeft ook niet meteen met 2 voeten tergelijker tijd en staand. Bouw het lekker rustig op. Blote voeten is misschien nog wel veel intiemer voor de bottom en voor jou erg stabiel. Netzoals een hurk houding.
Deur openingen zijn fijn. Dan heb je veel steun punten. Leg wel even een kusentje op de drempel. Of sloop die dingen er gewoon uit. Netzoals in mijn huis. Je struikelt er toch alleen maar over.Oja ze hadden een tocht functie;-)
De stilleto gaat echt niet door de huid. Tja mits je hem vijlt in de vorm van een spitse punt.
Edit: wang niet met volle gewicht of gesloten mond met vermeerderd gewicht ivm de tandjes.
- Crownless
Een harde ondergrond. Echt, dat vind ik uit eigen ervaring zo nodig! Bryan is een keer op mijn borstkas gaan zitten (!) terwijl ik nog op bed lag. Nu hebben wij tamelijk harde matrassen, maar ik werd zo ver weggedrukt dat zijn gewicht eigenlijk nauwelijks verdeeld werd over mijn lichaam en dat voelde tamelijk onplezierig. Maar verder was het wel leuk. Zeer breathcontrollerig.
En als je nagaat dat een lichaam krachten van 2G-kracht makkelijk kan verdragen in een achtbaan ofzo (1G-kracht is je eigen lichaamsgewicht aan druk) zou je makkelijk op iemand kunnen gaan staan. Als je inderdaad maar niet op de gewrichten gaat staan. En niet te lang op de borstkas, want ademen wordt wel moeilijk dan.
En als je nagaat dat een lichaam krachten van 2G-kracht makkelijk kan verdragen in een achtbaan ofzo (1G-kracht is je eigen lichaamsgewicht aan druk) zou je makkelijk op iemand kunnen gaan staan. Als je inderdaad maar niet op de gewrichten gaat staan. En niet te lang op de borstkas, want ademen wordt wel moeilijk dan.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Zinnige opmerkingen. Thanx. Maar... Ook op de buik? Met volle gewicht? Een buik is zo verschrikkelijk zacht... Moet wever dan niet een sixpack aan spieren hebben daar? (hm, brengt me meteen op een ander ideetje, hij was toch al een wijsneus...
) Maar serieus, kan de buik dat werkelijk hebben? Je beschadigt dan niet darmen, nieren, milt, lever etc?

@ Marijke heb jij met je volle gewicht op een wang gestaan? Je zegt zijkant van de schedel. Hoe heb je dat gedaan?
- pluis
Maak je over het staan op de buik maar geen zorgen, idd. Ik herinner me mijn ene lesje Krav Maga, in een groep met bést heel veel grote gespierde meneren..
Een van de oefeningen bestond eruit dat je op de grond ging liggen en dat de hele groep over je heen liep en daarbij op je buik stapte. Dan staat er dus n volwassen vent met zn volle gewicht op eén voet op je buik. Met aangespannen buikspieren is dat eigenlijk alleen maar n lollig gevoel. T enige dat ik vervelend vond is als ze net op de overgang ribben/buik stapten, want dan gleden ze eraf en dat deed n beetje zeer.
Een van de oefeningen bestond eruit dat je op de grond ging liggen en dat de hele groep over je heen liep en daarbij op je buik stapte. Dan staat er dus n volwassen vent met zn volle gewicht op eén voet op je buik. Met aangespannen buikspieren is dat eigenlijk alleen maar n lollig gevoel. T enige dat ik vervelend vond is als ze net op de overgang ribben/buik stapten, want dan gleden ze eraf en dat deed n beetje zeer.