Foute Dom/subs....

Gesloten
phedre

Foute Dom/subs....

Bericht door phedre »

wanneer is een Dom Fout...
wanneer is een Sub Fout...
wie bepaalt dat?
gaat het dan om het beeld wat die mens heeftr van Dom/sub zijn.. of is de mens fout...
kortom.... shoot!:)
fantashe

Re: Foute Dom/subs....

Bericht door fantashe »

een Dom is fout wanneer hij stopwoorden negeert... wanneer hij voorbij gaat aan safe, sane and consensual, wanneer hij maling heeft aan JOUW wensen en verlangens... alleen maar zijn eigen ding doet...

Damn... I love deze categorie foute Doms...
kitten

Bericht door kitten »

Een "fout" mens heb ik volgens mij toch nog altijd niet ontmoet. Maar er zijn wel mensen die onverantwoordelijk zijn of die dingen verzwijgen of die bewust misleiden. Maar echt als mens fout... nee.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Volgens mij is het VAKER de combinatie tussen 1 bepaalde Dom en 1 bepaalde sub die fout is.

De catagorie 'hufter' is toch wel erg in de minderheid. Toch?
**Self Rescuing Princess**
kitten

Bericht door kitten »

Ja, dat blijf ik geloven hoor eireann!!
elise

Bericht door elise »

Ik denk dat mensen een Dom fout vinden als die D dingen doet die te ver van hún belevingswereld afligt.

Het is volgens mij ook een beetje een groepjes ding.
Als jij heilig gelooft in stopwoorden en checklists en 'het moet leuk/lekker zijn voor de sub' en je zit ook in een groepje mensen die dat allemaal als de waarheid verkondigen,
en dan een D ziet die dit alles naast zich neer legt valt vaak al snel de titel 'foute Dom'.

Niet omdat die D fout is, maar omdat hij of zij dingen doet die je jezelf totaal niet kunt voorstellen, dus niet wil geloven dat mensen dat doen omdat ze het leuk vinden.

De titel foute D komt, denk ik, vooral voort uit onbegrip van anderen over een 'afwijkende' beleving en veel minder uit het daadwerkelijke gedrag of karakter van die Dom.

Foute subs hoor ik veel minder over. Waarschijnlijk omdat die al snel als slachtoffer gezien worden?
Ik zou niet weten waar ik bij een foute sub aan moet denken, behalve aan iemand die niet eerlijk is ofzo.

Ik zal wel een foute sub zijn, want ik val al heel lang op juist die foute Doms :)
fantashe

Bericht door fantashe »

Hufters zijn zeldzaam... maar bestaan wel. Maar foute sub... jemig, ff nadenken...
De sub die zonder iets te zeggen meerdere Doms heeft of zo? Ik hoor de term foute sub eigenlijk nooit. Foute Doms, daar was ooit een lijst van. Zowel mijn ex-Dom als mijn echtgenoot stonden op deze lijst...

Maar ff serieus... wat is echt fout....De Dom die onder valse voorwendselen een beginnende sub de "worst nightmare of her life' bezorgt? Want natuurlijk zijn die verhalen er. Man lokt onschuldig beginnend submeisje naar een lokatie, verkrachting volgt.
En dat is toch een categorie waar je ff niet aan moet denken...
MrsLolSMurfin

Bericht door MrsLolSMurfin »

fantashe schreef:Hufters zijn zeldzaam... maar bestaan wel. Maar foute sub... jemig, ff nadenken...
De sub die zonder iets te zeggen meerdere Doms heeft of zo? Ik hoor de term foute sub eigenlijk nooit.

...
wou dat ik ik die term nooit nodig gehad had maar er zijn wel degelijk foute sub's idd die stiekum toch met anderen spelen al is anders afgesproken.
alles bij elkaar liegen enz enz...
Heleen

Bericht door Heleen »

Elise heeft denk ik gelijk. Wat een foute Dom of sub is, is wat helemaal buiten je eigen belevingswereld valt. Iemand die dingen doet die je zelf nooit zou doen of vreselijk vind dat er bij jou zou gebeuren. Maar anderen kunnen dat dan weer wel leuk vinden.

Een voorbeeld van een heel foute dom zag ik een keer op de showboat. De meesten zullen het onschuldig vinden, maar het raakte me als heel fout. Een kennis van mij was aan het spelen met zijn slavin. Hij sloeg haar vreselijk hard. Ondertussen was hij helemaal niet met haar bezig, maar vooral met wie er allemaal naar hem keken (mn vrouwen). Als hij een blik vond, bleef hij die vrouw aankijken. Dat deed hij ook bij mij. Met zo'n blik van: kijk mij eens geil en dominant zijn.. Ik werd er misselijk van...
elise

Bericht door elise »

Hmz, ik had het zelf ook al over oneerlijk toen ik over foute sub dacht, maar toch is dat niet correct.

Er zijn geen liegende, oneerlijke subs of Doms.
Er zijn wel liegende en oneerlijke mensen.

Dus liegen maakt iemand niet een foute sub of Dom, maar hooguit een fout persoon.
Een D of s die vreemd gaat is niet perse een foute sub, hooguit een oneerlijk persoon.

Blijft nog steeds de vraag wat een foute sub dan wél is.

manipulerend? eisenlijstjes over hoe SM eruit moet zien? altijd rellen en uitdagen zonder de consequenties te accepteren? subs die alleen voor een orgasme komen?
Dan zouden wel heel veel subs fout zijn :)

Dus ik weet het nog steeds niet.
fantashe

Bericht door fantashe »

Hmz... is dat zo? Als het niet vreemd gaan een afspraak is.
Een grens van een sub is een afspraak. Een Dom die die afspraak schendt, is een foute Dom.
Als spelen met een ander een grens van de Dom is naar zijn sub, en de sub schendt die afspraak, dan is het 'slechts' een oneerlijk mens?

Lastig...
Heleen

Bericht door Heleen »

elise schreef: Er zijn geen liegende, oneerlijke subs of Doms.
Er zijn wel liegende en oneerlijke mensen.
.
Dat vind ik dan weer niet. Er zijn ook geen liegende en oneerlijke mensen. Mensen zijn niet liegend of oneerlijk. Ze liegen wel eens of zijn wel eens oneerlijk. Mensen hebben bepaalde eigenschappen en laten bepaald gedrag zien. Dat kun jij of de samenleving als "goed" of "fout" kwalificeren.

In die zin is het niet verschillend voor een Dom of sub. Ware het niet dat de mores in de BDSM wereld afwijken van die in de vanilla wereld. Bepaald gedrag wordt in de BDSM wereld eerder (of juist niet) als 'fout' gezien door velen dan in de vanilla wereld. Maar ook dat is subjectief...
MrsLolSMurfin

fantashe schreef:Hmz... is dat zo? Als het niet vreemd gaan een afspraak is.
Een grens van een sub is een afspraak. Een Dom die die afspraak schendt, is een foute Dom.
Als spelen met een ander een grens van de Dom is naar zijn sub, en de sub schendt die afspraak, dan is het 'slechts' een oneerlijk mens?

Lastig...
ja das krom zeg.... wel een foute dom maar geen foute sub....
en sja een foute dom of sub is voor mij het zelfde als een fout mens.
dus waarom je niet gewoon kan zeggen das een foute dom of sub vat ik niet helemaal.
of zijn sub's en doms opeens geen mensen meer?

moet wel zeggen dat ik die term foute sub niet licht gebruik er is echt heel veel gebeurd waarvan ik niet in details ga treden, dat is het mij niet waard.
maar wou wel aangeven dat er echt niet alleen foute doms bestaan.
al had ik het persoonlijk nooit verwacht dat een sub zo zou doen, het gebeurd dus wel....
MrsLolSMurfin

Heleen schreef:Elise heeft denk ik gelijk. Wat een foute Dom of sub is, is wat helemaal buiten je eigen belevingswereld valt. Iemand die dingen doet die je zelf nooit zou doen of vreselijk vind dat er bij jou zou gebeuren. Maar anderen kunnen dat dan weer wel leuk vinden.
nee daar ben ik het niet mee eens, ik zie zat mensen om mij heen die dingen anders doen of dingen die ik zelf niet zou doen.
dat maakt ze niet fout,maar gewoon anders.
en als je iemand die dingen anders doet al fout vind, sja wat moet je dan maken van iemand die echt fout is.
het is pas fout als ze die dingen doen bij een sub die het echt niet wil.
colet

Bericht door colet »

Misschien kom ik met een zijtakje waar jullie niet direct aan dachten, al heeft elise het er ook een beetje over.
Ik heb me namelijk wel eens afgevraagd of ik niet een foute sub was...ben..
Voor het juiste gevoel van toen moet ik in mijn opgeslagen stukken kijken, want ik heb toendertijd wel erover geschreven en gepraat.
Waarom fout?
Nou omdat ik me af ging vragen of ik wel om de goede reden subben wilde.
Dat wat ik las en waarnaar gevraagd werd als er op mijn advertentie werd gereageerd was vaak of ik wel écht onderdanig kon en wilde zijn, zou luisteren, enz. En dacht ik toen, ja en nee. En onderdanig zijn in de zin van kruipen, dienen, alles zomaar doen omdat Meester het verlangd, voor zijn plezier... :nooo: Uhuh *schudt nee*
Dus dacht ik toen, mede door reacties van die Dominante mannen, niet onderdanig zijn....dan is het toppen van debottom... want ik wil dit en dat, droom van zus en zo, ik wil gebroken worden/groeien...angsten/grenzen doorgaan, me niks voelen, wegkruipen en horen dat hij trots is........ "moet ik eigenlijk niet gewoon in therapie?"
Dit is een beetje om aan te geven hoe het verliep en hoe mijn gedachten elke keer diezelfde weg gingen.
Ik dacht, ik wil heftig spelen, daarna leeg en niks en tegen hem aan kruipen, troost/knuffels/aandacht. Ja, en héééé dat is fout! Je kunt niet heftige dingen gaan doen omdat je aandacht wil hebben!

Kortom ik ging het verkeerd benaderen. Gelukkig was er snel iemand die het uit mijn hoofd praatte. Als je aandacht wil, kun je dat op vele manieren krijgen, maar ga je het niet op deze manier zoeken, dan stoot het je wel af. Later ervaarde ik "het spel" en ik denk niet dat het mij alleen nog om aandacht ging! Al is het wel errug lekker :bloos:

En de laatste keer dat ik speelde zei ik na afloop dat ik dacht dat ik vast de verkeerde sub was voor hem. Hij vroeg waarom ik dat nu weer dacht. Ik dacht dat omdat ik het anders zou willen alsdat het nu gaat. hahaha, omdat ik tussen de afspraken door méér aandacht zou willen ;) (ik zie toch een rode draad :icon_biggrin: )
Gesloten