Tijdens een spel zijn er wel eens momenten waarop ik iets zeg. Negen van de tien keer gaat dat gepaard met vooraf een grinnik of halve giechelbui, waarna ik of uit mijzelf of beetje afgedwongen eruit kraam wat die lachsalvo voor oorzaak had.
Het gevolg is sterk afhankelijk van de persoon die dan Dom heet. En ik ben nu al een week ofzo aan het bedenken bij welke reactie ik me het beste voel. En ook die is persoonlijk.
Sowieso ben ik niet zo formeel tijdens een spel. In mijn profiel/advertentie staat ook duidelijk dat je als Dom wel tegen een opmerking of grapje moet kunnen, want die maak ik nu eenmaal. Ongeacht of er een gag inzit of niet...desnoods non-verbaal

Dat is niet omdat ik de ander dan niet als Dominant zie, geen respect zou hebben, maar dat is gewoon de ik-die-ik-ben, als ik mij heel erg goed en op mijn gemak, dus vertrouwd, voel bij die ander. Eigenlijk is het dus een goed teken!!
Na die vrolijke momenten waarop ik ineens eventjes meer {eigen naam} ben dan colet/sub....(dit om een verschil aan te geven, want natuurlijk is de sub in mij een deel van mijzelf enz enz) schakel ik meestal moeiteloos terug naar de submood.
Waarom ik dan ben gaan denken? Ik merkte een zekere huivering bij mijzelf op vanwege de reactie van een Dom.
Situatie 2 uit praktijk:
In spel sta ik vast en Dom begint met vib mij te bewerken. De juiste plek lijkt moeilijk te vinden en ik wacht en hoop geduldig, ik wil tenslotte het liefst wél dat hij dat lekkere plekje kan vinden. Dan moet ik ineens lachen als hij beetje zoekende blijft met die vib tussen mijn benen....en ik zeg: zal ik je deze week als bijlage bij sublijst ook maar een plattegrond sturen van het gebied?
Dom zet vib direct uit, pakt 'slagwapen" en begint te slaan.
Ik kon niet terugschakelen naar mijn submood, naar het spel, want was verbaasd en nu ik erover heb nagedacht, denk ik een beetje verongelijkt. Dat slaan was straf, en zo hard zeker! Ik moest behoorlijk wat bijzetten om mindset daarna weer goed te krijgen.
Ik heb daarna heel goed opgelet dat ik niet nog een keer iets zou zeggen.
Niks mis mee, zie ik menig Dom en sub nu denken...
Maar dat vind ik dus wel! Natuurlijk let ik meestal goed op wat ik zeg en hoe, doe ook altijd heel erg mijn best. Echt wel!
Maar als ik in zulke situaties straf blijf krijgen dan durf ik toch nooit meer iets te doen of te zeggen>??? Dan word ik een stille volgzame sub.
Of zou het ook aan de vorm van straf liggen?? Of mis ik de humor van de straf??
Hoe dan ook....een beetje humor en lachen tijdens een spel/sex moet toch wel kunnen??
Ik heb ooit een Dom die moeite had met tellen ook wel eens een telraam cadeau gedaan. Op ludieke wijze kwam dat mij paar weken later natuurlijk duur te staan. Op elke school leer je dat één kraal één is- tien kralen dus tien, maar nee dat slecht kunnen tellen werkte door....dacht ik na twintig slagen Pfft dat schiet op, al twee rijtjes, doet hij twee kraaltjes opzij! Ik siste luid vanachter gag, altijd even behulpzaam