Negeren als straf? Wel of niet?

Gesloten
Wever

Re: Negeren als straf? Wel of niet?

Bericht door Wever »

Boefje schreef:
Wever schreef:Er kunnen omstandigheden gebeuren: een spel dat niet door kan gaan, dat een van beiden een tijd in het buitenland moet zijn...of zelfs iets simpels als een sms'je dat onderweg verloren gaat. En dan wil je als D ook niet dat je sub emotioneel helemaal over zijn/haar toeren is omdat die emotioneel te afhankelijk is om op zichzelf de dagelijkse sleur te lijf te gaan. Dan zou negeren kunnen helpen om te leren op eigen benen te staan.
Ik vind dit vergelijk niet helemaal eerlijk. Ik snap best dat je je sub weerbaar zou willen maken. Maar er is toch een essentieel verschil. Om het simpel te zeggen: Een sms die verloren gaat (=omstandigheid), is niet hetzelfde als een sms met daarin "ik ga je negeren" (=bewuste actie).
Wacht even: ik zeg niet dat omstandigheden waarin niet geantwoord wordt een situatie van negeren is. Maar voor de ander kan het wel zo overkomen, zodat het gevoel hetzelfde is. Ik heb in elk geval al eens een situatie meegemaakt waarbij een vriend van me ruzie kreeg van zijn vriendin omdat 'ie niet geantwoord had op een sms'je (hij had gewoon niet gemerkt dat 'ie er eentje gekregen had).
Boefje schreef:En wat is dan ook negeren?
Als een D tegen een sub zegt: "ik ga je helpen tegen alleen-zijn te kunnen en daarom ga ik je niet morgen maar op een andere dag bellen." Dat vind ik persoonlijk niet negeren. Er wordt duidelijk gezegd wat het doel is (geen straf alvast) en er is een indicatie dat de D weer contact op zal nemen. En in zo'n situatie geloof ik dat de D, als het echt nodig is, gewoon beschikbaar is voor zijn/haar sub.
In geval van negeren weet je als sub niet waar je aan toe bent. Of zo zie ik negeren in ieder geval. Het is een straf. Eentje waarvan je niet weet hoe lang die duurt. En je D is tussentijds niet beschikbaar.
Dat is een goeie vraag. Jouw voorbeeld vind ik evenmin negeren. Als ik op wat woordenboek-definities afga zou ik zeggen dat het iets is waarbij aandacht toch tenminste verwacht moet worden. De D zou dus kunnen zeggen "ik ga je helpen tegen alleen-zijn te kunnen en daarom ga ik je niet morgen maar op een andere dag bellen. Als jij contact opneemt, zal ik dat verbreken...tenzij er iets ECHT belangrijks is".

Natuurlijk kan je je afvragen wanneer iets echt belangrijks is, maar dat is dezelfde situatie als met een stopwoord: daar moet de D er ook op vertrouwen dat de sub dat niet gebruikt als het niet "ECHT belangrijk" is.

Als negeren per definitie zou inhouden dat de sub niet weet waar 'ie aan toe is (daar kan over gediscussieerd worden, geloof ik)...dan weet ik zo nog niet of ik het wel een goed iets vind. Dat zou nl. ook impliceren dat je geen stopwoord kan gebruiken. En dat is iets wat ik absoluut geen goed idee vind bij prille D/s-es.
colet

Bericht door colet »

Vandaag heb ik er echt wel over nagedacht. Niet meer of minder als bij welk ander gegeven. Laat dat even duidelijk zijn. Als een Dom mij een KKV geeft houdt mij dat net zo bezig.
In dit geval kon en kán ik er niks van maken, ik snap het niet, vind het geheel onlogisch en ook nog eens niet kloppen.

Ik heb werkelijk geen idee waar die reactie vandaag kwam. Ik heb zélf bedacht dat het zou zijn om mijn gedol of geplaag.
Daarnaast vind ik zoiets een "straf" voor ernstige feiten. Niet voor gek doen tegen elkaar.
Sowieso ben ik gewend om op MSN met anderen gewoon als mensen met elkaar te kletsen/prateb/gek te doen/overleg te voeren of wat dan ook, ik zit daar niet sub te zijn.
Als je inderdaad een D/s hebt, afspraken hebt, oid, dat maakt het misschien al anders. Misschien, zeg ik bewust, want ik vind dit gewoon geen manier.
Zeg iets, verzin van mijn part tien zweepslagen, KKV, weet ik het...maar als je nog aan het praten bent met elkaar over wat je wil, kunt gaan doen en waar je grenzen liggen, dan is dit niet oke.
Zelfs als ik te lang had geplaagd dan nog kun je wat zeggen ipv de makkelijkste weg kiezen.
En los van dit, als iemand dit zo elke keer doet...of nog erger (tja is er nog erger?) dan blijft er niks leuks over van de sub colet. Dan ga ik een braaf deurmatje worden, zeg wat je horen wil, gedraag me braaf als opgevoed en afgericht....weg is de colet... ( knipoogt naar Dom die mij dat op hart heeft gedrukt, om vooral mijzelf te blijven, want die colet is leuke sub)
Ook heb ik nog bedacht of de tijdsduur uit zou maken....
En bedacht of...
Kortom, ik heb me suf gepiekerd waar t scheef ging. Dankzij psycholoogafspraken heb ik nu niet de schuld alleen bij mijzelf gezocht. Nouja, niet helemaal. Ik ben als altijd blijven zoeken naar excuses voor hem om zo te handelen.

Nu zijn er dus dilemma's. Die van hoe nu ermee om te gaan. En die van: en dan??
En ik moet dus bedenken in hoeverre ik nu nog gewoon durf te zeggen en te doen wat ik wil. Dit doet wel wat met mijn vertrouwen. En dat vind ik heel erg!

Goed, zullen we ook weer algemeen erover praten?
Boefje

Bericht door Boefje »

colet schreef:En los van dit, als iemand dit zo elke keer doet...of nog erger (tja is er nog erger?) dan blijft er niks leuks over van de sub colet. Dan ga ik een braaf deurmatje worden, zeg wat je horen wil, gedraag me braaf als opgevoed en afgericht....weg is de colet... ( knipoogt naar Dom die mij dat op hart heeft gedrukt, om vooral mijzelf te blijven, want die colet is leuke sub)
Als dit het geval is, als dit is wie jij bent als sub (een beetje plagerig) dan denk ik dat negeren niet bij je past. Het doet je schade. Lijkt me dat je dat in een kennismakingsfase zeker kan en mag aangeven. Hij gaat over een grens van je. Eentje die jij heel belangrijk vindt. Misschien zelfs een harde. Nou, laat hem dat weten, lijkt me.
Wever schreef:Ik heb in elk geval al eens een situatie meegemaakt waarbij een vriend van me ruzie kreeg van zijn vriendin omdat 'ie niet geantwoord had op een sms'je (hij had gewoon niet gemerkt dat 'ie er eentje gekregen had).
Hahahaha. Die situatie zie ik zó voor me. Ik kan me het heus wel voorstellen dat iemand boos/gekwetst of wat dan ook wordt als er door omstandigheid communicatie wegvalt. Maar dat lijkt mij toch simpel op te lossen door het uit te praten, hahahaha.
Bitemarks

Bericht door Bitemarks »

In het algemeen vind ik negeren wel wat hebben, maar voor alles is een tijd en plaats. Een prille D/s en dan dagenlang negeren is voor mij niet de juiste tijd en plaats. En voor zover ik weet ken ik maar weinig subs waar dat wel zo zou zijn.

Daarbij komt nog het strafcomponent. Ik doe eigenlijk niet zoveel met straffen. En negeren is dan wel een heel zware straf.
Negeren past voor mij goed in een vernederingsspel. Maar als straf... ik geloof dat zowel de D als de sub van mij dat te ver vinden gaan. Als je iemand dagenlang gaat negeren, moet je in ieder geval goed in kunnen schatten wat de impact daarvan is. En ik betwijfel of de D in het voorbeeld van colet goed begrijpt wat hij teweeg brengt.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
aimée

Bericht door aimée »

Tja ik heb ooit eens een keer gespeeld met iemand van plaza. Was best wel leuk, raken kon hij me enkel zo hard als hij wou ik ben ook blauw geweest maar heb weinig tot niets gevoeld. (solly ik heb hoge pijngrens maar het heeft ook te maken met de stemming waarin ik zit.. Als er iemand is die mij wel kan raken, of waarbij ik me echt helemaal goed voel en op mijn gemak dan ben ik gigantisch gevoelig goed overbodige info.). Daarna probeerde hij me te negeren, zonder enige aanleiding.

Ik heb hem geprobeerd te bellen, te mailen.. te sms-en no reaction. Mijn excuus maar dat gaat mij te ver. Toen de laatste mail, twee week later, waarin stond vermeld prima dat negeren maar dan is het nu mijn beurt en verwijder ik je uit mijn leven. Daarop kreeg ik dan wel reactie. Van dat hij het druk had. Oké das mooi maar geen excuus waarom je niet even wat van je kan laten horen. Ik was kwaad. Des duivels en dan ga ik gemeen worden.

Dus ik heb hem terug gemaild dat hij dit maar eerder had moeten aangeven, en dat ik niets meer met hem te maken meer wou hebben. Misschien radicaal maar that is me..

Ik kan slecht, en daarmee doel ik heel slecht tegen negeren, Ik wordt dan kwaad behoorlijk kwaad en ga dan zelfs ruzie uitlokken om enkel reactie te krijgen. Of ik hoef niets meer met degene te maken te hebben. Prima als jij me wil negeren, maar bedenk dan wel dat ik je uit mijn leven verwijder.

(best wel fijn te lezen dat ik niet de enige ben die er niet tegen kan)

Veel D's hebben niet door wat voor impact dit kan hebben op personen. Soms maken ze hiermee meer stuk dan hun lief is..
Deleted User 178

Bericht door Deleted User 178 »

Toen ik in een opbouwende D/s zat is het mij ook wel een paar keer gebeurd. Ik had me niet aan de afspraken gehouden. Het was dus als straf.

En ik ben dan dus de uitzondering... Ja dat was, euhm, geweldig? Heb me dagen lang afschuwelijk gevoeld, gehuild, mezelf vervloekt, hem vervloekt.. Alles..

Maar ik heb me zelden zo sub, zo onderdanig aan iemand gevoeld..

Ik vind het heerlijk als ik me zo rot kan voelen door toedoen van mijn D. Dat hij iedere seconde in mijn hoofd zit omdat ik weet dat ik fout was.

Maar ik moet dus wel weten waarom! En niet zomaar..
Crownless

Bericht door Crownless »

Straffen zijn denk ik sowieso alleen maar leuk dragelijk als je weet waarom je straf krijgt. Tenzij je zo'n d/s dynamiek hebt dat de dominant altijd een 'reden' moet hebben om te slaan.

Maar wat negeren betreft, das ook vet moeilijk voor een dominant! Ik heb t geprobeerd bij Bryan, en hij reageerde zo gekweld dat ik hem het liefst wilde bespringen, wat natuurlijk weinig meer met negeren te maken heeft.

Daarom kan ik me nauwelijks wat voorstellen bij een communicatiestop. Waar zit de lol daarin? Je ziet niet hoe gekweld de sub wordt. Nou ja, aan emails misschien. Waarbij je dus ook op je handen moet gaan zitten (al zou ik gewoon terug sturen van 'je gekweldheid maakt me geil, ik spreek je dan en dan' maar dat is weer niet echt hardcore to da max negeren).
Dus eigenlijk vind ik die dominant een vet goede beheersing hebben, of het is een ongeïnteresseerde kwal. En ok, mails met 'dit doet zo'n pijn' zijn geweldig fap-materiaal, maar het is zo moeilijk als je iemand voor het eerst negeert zonder dat je in dezelfde ruimte bent te checken of het wel goed gaat.

Kortom, als hij je mails als fapmateriaal ziet, dan komt er pas een goed gesprek op de 2e. Of er komt een goed gesprek na de 2e, omdat jij niet kwam.

Het punt is dat we niet weten of die dominant weet dat het een grens is, en of hij die grens gaat respecteren in de toekomst. Wat de keuze of je met hem door wilt gaan niet makkelijk maakt.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
JerryM

Bericht door JerryM »

Als hij niet heeft aangegeven dat het een straf is, moet je het dus ook niet als straf zien, of naar een reden zoeken wat je fout hebt gedaan.
Hij stelt ook een limiet; de dag dat jullie gaan spelen. Dus in principe weet je wel waar je aan toe bent.

Jij snapt hier niets van, terecht denk ik, want het komt onverwacht.
Hij heeft het mss druk, wil even zonder contact voorbereiden, mss wil hij je helemaal aan de positieve jay we gaan spelen stuiter, met extra lange voorpret en denken enzo. Of het is idd een straf. We weten het niet.

Ik zou een rustige brief schrijven met de mededeling dat dit als straf overkomt en dit bij jou totaal niet lekker zit en alle opgebouwde vertrouwen er door verdwijnt en dat je het irl spel zo helemaal niet meer ziet zitten.
Dat als jij er een andere reden voor heeft hij dat maar uit te leggen heeft, en er dan over gepraat kan worden, maar dat dit zo niet werkt.

edit: zoals Crownless schrijft zijn bij echt (sadistisch) negeren wanhopige mails en smsjes en 10x bellen alleen maar geil.
Maar dan kan jij nog altijd met een niet wanhopig zeurderige mail om opheldering vragen en zeggen van je kan me wat als je nu niet reageert, ik hoor je de dag na de date wel als je denkt dat ik ga komen.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
kitten

Bericht door kitten »

Of misschien wil hij gewoon graag spelen, zonder dat hij moeite en energie erin wil stoppen in de dagen die eraan vooraf gaan...

Negeren als straf is voor mij naar aanleiding van dit topic ook een harde grens geworden. Ik heb het 1 x meegemaakt en dat was een enorme backfire voor de D in kwestie. Maar hij stond ook vrij machteloos, want het was op afstand en hoe moet je je sub dan nog straffen?
Crownless

Bericht door Crownless »

kitten schreef:Of misschien wil hij gewoon graag spelen, zonder dat hij moeite en energie erin wil stoppen in de dagen die eraan vooraf gaan...
Oftewel een ongeïnteresseerde kwal ;)

Of op z'n minst een lomperik, want wat is er mis met 'heej, ik heb t straks ff druk, dus t kan zijn dat ik wat minder tijd heb, maar ik zie er naar uit je de 2e te zien, goed?'. Maar dat is vast niet dominant genoeg ofzo. Het zou kunnen dat ie denkt juist goed bezig te zijn, zo van 'ik krijg t druk en heb geen tijd meer voor haar, als ik nou zeg dat ik haar negeer maak ik er een spelelement van, twee vliegen in een klap (of; ik heb geen zin om aandacht te besteden aan dr voor de 2e, dus ik negeer haar: twee vliegen in een klap).

Hoe dan ook, ongeacht de achterliggende dingen, als jullie niet een gesprek hebben gevoerd over negeren is het een riskante strategie voor een dominant.
aimée

Bericht door aimée »

grinn iemand zei: "Je was leuk voor een keer maar voor tweede keer nie". Waarschijnlijk zal dat het zijn geweest.
Li1986

Bericht door Li1986 »

Crownless schreef:Het zou kunnen dat ie denkt juist goed bezig te zijn, zo van 'ik krijg t druk en heb geen tijd meer voor haar, als ik nou zeg dat ik haar negeer maak ik er een spelelement van, twee vliegen in een klap (of; ik heb geen zin om aandacht te besteden aan dr voor de 2e, dus ik negeer haar: twee vliegen in een klap)..
Zo komt het op mij ook over. Wel lekker scoren, maar er geen energie in hoeven steken onder het mom 'negeren voor straf' (waarvoor je dan straf hebt gekregen is dan niet duidelijk voor je, maar dat maakt voor hem niet uit)...
kitten

Bericht door kitten »

D'r is maar 1 manier om erachter te komen: praten. Maar zonder verder contact de 2e daar doodleuk aanbellen en maar zien wat 't wordt: zou ik absoluut niet doen!
colet

Bericht door colet »

Zo, wat een leesvoer :)
Ben wederom blij dat alles wat door mijn hoofd heeft gespookt ook hier voorbij komt.

Ehm JerryM, dat het geen straf zou zijn, dat heb ik ook overwogen, maar kan geen andere goede reden bedenken. Ehm waarmee ik nog steeds niet bedoel dat ik een communicatiestop/negeren een goede straf vind.
Het is het enige dat ik er totnutoe van kan maken en het klopt, hij gaf het aan, gaf ook de tijdsduur aan. Ik heb dáár ook niks van gezegd. It wasn´t me :mrgreen: Zelfs met tijdsduur vind ik dit geen goede! Hallo, ik had al gesteigerd bij een 24uurslimiet, maar dit is anderhalve week!!!!

Oh en Tippi, ik begrijp onwijs goed wat je bedoeld!! Niets mooiers en heerlijkers dan dat gevoel! Absoluut! En écht waar, ik droom ervan om dat te mogen beleven met iemand. Daar heb je alleen wel een andere partij voor nodig die dat ook wil, goed vindt en weet te waarderen! Iemand die er dus net zo inzit, net zo belangrijk vindt.

Crownless....eh :oops: dat van ongeinetresseerde enzo...dacht ik ook al. `zie je wel....wéér iemand die het geen donder uitmaakt....of je er nu twee, drie of zes hebt...dus dan maakt het niet uit dat ene colet zou willen....ja en dan zal dat wel weer een vrouwending zijn, maar ik wil nu eenmaal graag spelen als de ander het ook om MIJ gaat en niet om een avondje spelen....tuurlijk maakt dit voor hem niks uit, want hij kan ondertussen gewoon doorgaan.....ik ben voor hem één van de speelgoedjes, terwijl hij voor mij wel ´mijn´ Dom is(kan worden) .........
Nouja, zo gingen mijn gedachten een eigen leven leiden. En dan ga je soms ook wat overdrijven.
Daarnaast maakt het mij altijd heel erg uit hoe een ander zich voelt, vooral als het door mij zou kunnen komen, dus ik zou dit écht niet kunnen doen bij een ander. Zeker niet dagenlang.
Stomme is...:bloos: dat ik dan denk, nou dan toch niet! En muts, niet meer aan denken! Maar zo werkt het bij mij toch niet :(

Gisteravond onwijs gestoeid met een mail, maar kwam er niet uit. Aan de ene kant wil ik graag vertellen wat het me doet en dan dus maar afwachten hoe en wat van zijn kant uitkomt.
Aan de andere kant merkte ik hoe ik ineens worstel met mijzelf laten zien, kwetsbaar opstellen, alsof ik hem ineens niet meer wil laten zien wat het me doet. Hoeveel hij mij al doet, hoe graag ik zou willen.... Ik wil dat stukje kwetsbaarheid, emotie nu niet laten zien....ofzo....terwijl ik totnutoe heel erg open was....
Ik ga nog niet zeggen dat het mijn vertrouwen heel erg heeft aangetast, laat dat nog afhangen van zijn uitleg en hoe we verder gaan.

Jongens, nu gooien we het in D/s verband, maar hoe is zoiets als een 'nilla vriend/vriendin dat zou doen of zeggen? IS dat anders? Voelt dat anders? Bijv. omdat je dan niet afhankelijk bent?
Crownless

Bericht door Crownless »

De 'silent treatment' zoals t in het Engels mooi genoemd wordt, kan in een relatie een vorm van mishandeling zijn. Het is een nasty ding om je zin door te drijven. Of om iemand mee te pesten, bijvoorbeeld door zo te worden buitengesloten op school of werk.

Eigenlijk negeer ik mensen alleen als ik ruzie heb, en de laatste keer dat ik dat deed was op de middelbare school. Ik heb nog nooit expliciet gezegd dat ik iemand ging negeren. Toen Bryan en ik nog niet samenwoonden en we hadden ruzie, kon het wel eens voorkomen dat ik de telefoon ophing en een dag niet opnam. Maar dat is meer een 'ik heb hier geen zin (meer) in, dag!' en na een dag was ik weer genoeg afgekoeld om weer te bellen.

Het zeggen 'ik ga je nu negeren' komt zo bizar over dat ik het absoluut niet associeer met vanille omgangsnormen. Gewoon omdat iemand negeren zo'n nasty is voor sociale dieren zoals wij.

Kortom, in een vanille situatie zou ik er boos en/of verdrietig van worden, en kan het het einde van een vriendschap betekenen. Iemand negeren zonder reden (als in, ik irriteer me aan je, ik ga je even negeren) is geen vriendschappelijke daad (die tussen haakjes is ook twijfelachtig. Daarbij zeg je het dan niet, dan neem je gewoon even geen contact op of neemt de telefoon niet op).

Dus, ik vind het logisch dat het in d/s verband wordt gezien.
Gesloten