Negeren als straf? Wel of niet?

Gesloten
colet

Re: Negeren als straf? Wel of niet?

Bericht door colet »

:amen:

Mag ik een kleine noot toevoegen? Dit is mijn kant van verhaal en de bewuste meneer had misschien een mooi doel vor ogen: mij leren dat plagen consequenties heeft.
Gisteravond nog besproken met Boris, kijk, hij kan natuurlijk ook een spelletje spelen en nu doen alsof ik maar te accepteren heb, niet reageren op het feit dat ik zei dat dit niet acceptabel is voor mij, maar ondertussen het wel onthouden en een volgende keer iets anders toepassen. Dat is hooguit om te ondervinden.
Neem van mij aan dat ik namelijk zulke plagerijen als ik typte niet kan laten....
Boefje

Bericht door Boefje »

Oké. Misschien speelt ie een spelletje en heeft ie naar je geluisterd (wat in de toekomst zal blijken). Als je er zo tegenaan kijkt, kan ik me dan wel vinden in je argument dat je hem het voordeel van de twijfel geeft.
Maar wees wel lekker jezelf aub. Als jij gewoon plagerig bent (en dat is volgens mij niet alleen als sub :mrgreen: ), ben je dat. Punt.
Kan me best voorstellen dat een D je daar af en toe eens lekker voor wilt straffen (hé, ik ben een vette wijsneus en ik krijg heus wel eens straf als D-D me een keer op mijn nummer wil zetten). Als ie maar niet de neiging heeft die eigenschap bij je weg te poetsen. Als hij een plagerige sub echt niet leuk vindt (harde grens?), moet ie zich afvragen of ie dan zo'n sub zou moeten willen. En zou jij je moeten afvragen of jij een D wilt die niets heeft met een plagerige sub.
Just my 2 cents.
cmeermin

Bericht door cmeermin »

Ja maar...dan héb jij inmiddels je grens aangegeven en dan blijft zijn spelletje nog doorgaan :confused:
Boefje

Bericht door Boefje »

Als ik colet goed begrijp, bedoelt ze dat hij nu weliswaar er geen blijk van gaf dat hij haar gehoord had, maar dat hij dat in werkelijkheid wél deed. Ik zou zelf niet goed weten waarom je dat als D zou willen doen maar het kan wel: Dat hij haar gehoord heeft, dat hij haar in de waan laat dat het hem niets doet maar dat hij in de toekomst wel degelijk rekening houdt met die grens.

Begrijp ik je zo goed, colet?
Li1986

Bericht door Li1986 »

Het komt op mij een beetje over alsof zij het overschrijden van haar grenzen door hem op alle mogelijke manieren probeert goed en recht te praten :confused: ...
kitten

Bericht door kitten »

Nee, die indruk heb ik niet. Maar da's misschien ook omdat ik colet ken. Dat ze niet 100% de deur dicht gooit, betekent niet dat ze blind is of er overheen stapt en al helemaal niet dat ze dingen goed praat.
colet

Bericht door colet »

En dan zijzelf aan het woord :)
Klopt hoor Boefje! Tot nu toe heb ik mij aan alle kanten verrast gevoeld omdat deze meneer niet gewoon maar mij liet praten, maar écht bleek te luisteren. Hij stelde vragen, gaf soms als reactie iets terug waardoor ik nog beter ging nadenken over mijn gevoel binnen BDSM. En er hebben al heel wat uren telefoongesprek plaatsgevonden. Daar waar ik bijvoorbeeld een smsje stuur, komt hij er altijd op terug, dus ik twijfel ook niet aan zijn lezen.
Dat maakt dus dat ik verbaasd was van dit hele gebeuren en nog een beetje, hoor :bloos:, maar maakt dus ook dat ik eigenlijk denk dat hij mij dondersgoed begrepen heeft.
Zo niet....dan is er maar één manier om dat uit te vinden....en dan ga ik dat zeer zeker merken, want ik doe wel vaker plagen/uitdagen of gek tijdens een spel.

@Boefje en kitten, thanks. Al vraag ik me nu heel erg af hoe Boefje erbij komt dat ik plagerig typetje zou zijn....

Al eerder genoemd in dit topic. Het tegen een muur aanzetten om bijv na te denken, als straf dus! en genegeerd worden voor een minuut, vijf, tien minuten, of half uur? Hoe komt dat over op jullie?
nimueh

Bericht door nimueh »

Ik ben niet voor straf. Ik snap het hele concept van 'mij vormen' niet. Ik ben goed zoals ik ben en als er in onze relatie tegen dingen wordt aangelopen, dan zetten we er beiden onze schouders onder.
Then again kan het tijdens een spel wel leuk zijn: je moet een opdracht uitvoeren en als dat niet goed gebeurt krijg je 'straf' (mmm, lekker). Of de hele 'plaagplaagplaag-nu moet je de gevolgen dragen'-dynamiek: fantastisch!
Maar straf als straf? :confused: No way...

Dus straf niet. En negeren als straf helemaal niet, want: totale paniek hiero. Harde grens, jawel. Toch niet als het 'echt' negeren is. Dus ook nu weer is dat plagen-gevolg (met dan 5 minuutjes negeren, waarna ik 'sexy' en smekend over de grond kruip, waardoor Hij in no time ehhhhh... :mrgreen: ) wel een leuke. Mmmmh, confusing?

Negeren als in een rollenspel kan ook heel lekker zijn. Maar dan is er steeds op voorhand een afspraak, weet je dat het niet 'echt' is, is het eindig en blijft het allemaal 'speels' en niet serieus te nemen.

Negeren omdat jullie ruzie hebben en er niet uitkomen door steeds te praten, heet geen negeren in mijn woordenboek, maar eenvoudigweg time-out of cooling down en daar heeft iedereen, smmerts en 'nilla's alike, recht op.
Li1986

Bericht door Li1986 »

nimueh schreef:Negeren omdat jullie ruzie hebben en er niet uitkomen door steeds te praten, heet geen negeren in mijn woordenboek, maar eenvoudigweg time-out of cooling down en daar heeft iedereen, smmerts en 'nilla's alike, recht op.
Ik denk persoonlijk gezegd dat je daar meer kwaad mee doet dan goed en dat je daarmee juist meer schade aan een relatie toebrengt. Dan kan je beter eventjes een tijdje apart van elkaar zijn (en dus niet in hetzelfde huis), dan dat je gelijk gaat negeren.

@ colet
Ik snap wat je probeert te zeggen, maar toch 1 advies; wees voorzichtig en laat niet over je grenzen heen gaan. Het is de bedoeling dat jullie er beiden plezier in hebben, vergeet dat niet.
colet schreef:Al eerder genoemd in dit topic. Het tegen een muur aanzetten om bijv na te denken, als straf dus! en genegeerd worden voor een minuut, vijf, tien minuten, of half uur? Hoe komt dat over op jullie?
Moet kunnen. Maar geen uren of dagen lang.
thaliya

Bericht door thaliya »

colet schreef:Al eerder genoemd in dit topic. Het tegen een muur aanzetten om bijv na te denken, als straf dus! en genegeerd worden voor een minuut, vijf, tien minuten, of half uur? Hoe komt dat over op jullie?
Vind ik ook meer, zoals nimueh het omschreef, een cooling down. Ik gebruik dit ook voor leerlingen die elkaar in de haren zijn gevlogen. Dan is het doel ook heel duidelijk: jij gaat even 5 minuten daar zitten en jij daar om af te koelen en dan praten we verder. Dus ze weten waarom, ze weten hoe lang en ze weten wat er daarna gaat gebeuren. Das iets anders dan negeren voor mij.

En dit werkt voor mij als sub ook erg goed. Ook wel eens meegemaakt dat ik aan het drammen was op msn en hij zei dat hij niet meer ging reageren tot ik afgekoeld was en dat ik hem daarna weer aan kon spreken. Werkt voor mij persoonlijk erg goed.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Boefje

Bericht door Boefje »

Ik ben een keer in de hoek gezet in de slaapkamer. Ik was iets té bijdehand :mrgreen:
Ik vond het niet leuk (maar het is voor mij niet hetzelfde als negeren) terwijl D-D doodleuk op bed een boekje las.
Het toonde me mijn plek. Alhoewel ik ook daar de grenzen een beetje aan het testen was (ik moest doodstil staan met mijn handen op mijn rug, ik bewoog mijn handen) Stoer hè? :mrgreen:
hij heeft het alleen nooit gezien en meer durfde ik niet, lafaard :mrgreen:
nimueh

Bericht door nimueh »

Li1986 schreef:
nimueh schreef:Negeren omdat jullie ruzie hebben en er niet uitkomen door steeds te praten, heet geen negeren in mijn woordenboek, maar eenvoudigweg time-out of cooling down en daar heeft iedereen, smmerts en 'nilla's alike, recht op.
Ik denk persoonlijk gezegd dat je daar meer kwaad mee doet dan goed en dat je daarmee juist meer schade aan een relatie toebrengt.
Tijdens ruzies heb je vaak een punt dat, van zodra gepasseerd, er geen sprake meer is van ontlading en ook niet meer van kunnen delen of luisteren naar elkaar. Verder ruziën heeft dan geen zin meer en kan dan ontsporen (wardoor je dingen zegt die je niet meent etc). Op zo'n moment heeft ieder van de partijen het recht om te zeggen: nu moeten we even stoppen, want op deze manier komen we er niet uit. Dan krijgt ieder de ruimte om te kalmeren en te achterhalen wat er aan de hand is en wat er belangrijk is voor hem of haar. Later kun je dan weer rond de tafel gaan zitten. Ikzelf gebruik letterlijk het woord time-out en ik bespreek eerst met m'n partners wat dat is en wat het inhoudt. Hoe je zo'n time-out aankondigt, is van groot belang. Of die time-out wordt gerespecteerd is ook van groot belang. Maar het is dan niet negeren nee.
Wever

Bericht door Wever »

Boefje schreef:Ik ben een keer in de hoek gezet in de slaapkamer. Ik was iets té bijdehand :mrgreen:
Ik vond het niet leuk (maar het is voor mij niet hetzelfde als negeren) terwijl D-D doodleuk op bed een boekje las.
Het toonde me mijn plek. Alhoewel ik ook daar de grenzen een beetje aan het testen was (ik moest doodstil staan met mijn handen op mijn rug, ik bewoog mijn handen) Stoer hè? :mrgreen:
hij heeft het alleen nooit gezien en meer durfde ik niet, lafaard :mrgreen:
He...ik heb een keer net hetzelfde meegemaakt! :P
(ik weet alleen niet meer of ik toen bijdehand was).

Ging best goed. Na een paar minuten was het geile er natuurlijk wel van af en werd het wat saai. Maar gek genoeg werd dat een aantal minuten (10? 15? tijd gaat anders als je niets anders te doen hebt dan naar een stomme muur te staren) net opnieuw opwindend (omg, ik word hier gewoon genegeerd! :mrgreen: ).
Li1986

Bericht door Li1986 »

nimueh schreef:
Li1986 schreef:
Ik denk persoonlijk gezegd dat je daar meer kwaad mee doet dan goed en dat je daarmee juist meer schade aan een relatie toebrengt.
Tijdens ruzies heb je vaak een punt dat, van zodra gepasseerd, er geen sprake meer is van ontlading en ook niet meer van kunnen delen of luisteren naar elkaar. Verder ruziën heeft dan geen zin meer en kan dan ontsporen (wardoor je dingen zegt die je niet meent etc). Op zo'n moment heeft ieder van de partijen het recht om te zeggen: nu moeten we even stoppen, want op deze manier komen we er niet uit. Dan krijgt ieder de ruimte om te kalmeren en te achterhalen wat er aan de hand is en wat er belangrijk is voor hem of haar. Later kun je dan weer rond de tafel gaan zitten. Ikzelf gebruik letterlijk het woord time-out en ik bespreek eerst met m'n partners wat dat is en wat het inhoudt. Hoe je zo'n time-out aankondigt, is van groot belang. Of die time-out wordt gerespecteerd is ook van groot belang. Maar het is dan niet negeren nee.
Niet zo selectief lezen, aub. Ik schreef er nog iets achteraan;
Dan kan je beter eventjes een tijdje apart van elkaar zijn (en dus niet in hetzelfde huis), dan dat je gelijk gaat negeren.
Ik gaf dus een goed alternatief. Als je elkaar gaat negeren (onder het mom van een time-out) terwijl je nog wel in hetzelfde huis rondloopt dan word je alsnog met elkaar en de daar bijkomende frustraties geconfronteerd.

Ik heb dus nergens gezegd dat ik een time-out niet okee vind, alleen dat ik vind dat dat soort dingen anders gedaan kunnen worden.
nimueh

Bericht door nimueh »

Nou, naar mijn ervaring kan het ook zonder dat er eentje uit huis moet gaan ;) als het gaat over selectief lezen, waar heb jij gezien dat ik een plaats gedefinieerd heb? Beide opties zijn mogelijk naar mijn mening. En ik reageerde op jouw 'dat doet een relatie geen goed', waarbij ik poogde over te brengen wat ik dan zie als een time-out en in hoeverre dat dat verschilt van negeren. En dat dat dus niet nefast hoeft te zijn voor een relatie.
Als de een dat ziet als negeren, dan moeten daarover concrete afspraken gemaakt worden. Maar als de een alles ervaart als negeren, dan heb je wel een groot probleem. Je hebt ook een groot probleem als afspraken niet gerespecteerd worden. Maar dat leidt teveel af van het oorspronkelijke onderwerp.
Gesloten