Ongecontroleerde rant topic!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Crownless

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door Crownless »

Oh, breek me de bek niet open over bouwwerkzaamheden. Om een of andere reden beginnen ze als eerste met het meest lawaaierige.
"Goh, Jaap, we kunnen gaan boren, of de planken op maat zagen, waar gaan we mee beginnen?" of "Hans, ga je nu al onkruid wieden? Laten we eerst met de graafmachine aan de slag.".

En dat lawaaiige doen ze dan net te lang, zodat je niet meer door kunt slapen, om negen van de tien keer ermee op te houden als je uit de douche komt. Mega-irritant!

Maar, heien voor je deur :shock: sterkte oeps. In eindhoven was dat laatst een enorm probleem van heiers die doorgingen na de afgesproken tijd en mensen die er echt letterlijk ziek van werden.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
puppie

Bericht door puppie »

Wij kregen meerdere setjes oordopjes opgestuurd vanuit de gemeente toen ze hier een heel weekend dag en nacht doorgingen met wanden heien voor de treintunnel.
oeps2

Bericht door oeps2 »

klabang ** klabang**klabang** kleng**kleng** takata**takata** :shock:

hier krijg ik al moordneigingen van :|
en tis nog niet eens voor mn deur :|
kitten

Bericht door kitten »

<<waarschuwing: upcoming rant! Beslist en expliciet niet op een bepaald persoon gericht!>>

Ok, volgens mij is er niet recent algemeen geknuft of gefeliciteerd, dus kan ik hopelijk zonder iemand op de tenen te trappen ranten over de gewoonte om "gefeliciteerd iedereen van de afgelopen tijd" (felicitatietopic) of "knuffels voor wie ze nodig heeft" (troostbanktopic) te posten.

Maar echt, hoe nutteloos kan een post zijn!? Als ik net hart en ziel op heb geschreven, dingen die mij pijn doen of verdriet of die stress geven of waar ik advies op hoop... dan is een knuffel voor sommigen een dooddoener, zelf vind ik dat altijd nog wel fijn, want het is een knuffel voor MIJ. Iemand die wil laten weten dat ie aan MIJ denkt en gelezen heeft wat ik schrijf en wat me bezig houdt. Als daar dan ergens "knuffels voor wie ze nodig heeft" staat, dat vind ik zó onpersoonlijk. Hou ze dan maar, als het zelfs teveel moeite is om ze even aan iemand persoonlijk te richten. De felicitaties ook, welke afgelopen tijd? Twee weken? Een maand? Of moet ik nou gaan teruglezen wanneer jij voor het laatst gefeliciteerd hebt? Wie feliciteer je nou werkelijk? En tussen alle felicitaties, denk je nou werkelijk dat we de jouwe missen? Dat het opvalt dat je een poosje niet gefeliciteerd hebt? Feliciteer dan gewoon niet of alleen degene die op dat moment jarig is. Al dan niet met het goede voornemen weer iedereen te gaan feliciteren. Tis niet alsof feliciteren verplicht is...

Zo! Dat wilde ik eindelijk eens gezegd hebben! :)

Oneens zijn mag. :clown:
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Ben ik dan ook, maar dat is niet erg. Ik schrijf soms algemeen en ik voel me nu niet aangevallen ofzo. Alleen is het vaak zo dat als tijdje terug is, ik al tijdje dat topic niet gevolgd heb en er meerdere mensen die ik wel echt heel erg waardeer in wil knuffelen of feliciteren. En dan zeg ik even wel iets achterna. Want mss is vandaag wel iemand jarig die ik helemaal niet ken en die feliciteer ik ook, want dat is ook leuk. Wil dan niet dat iemand die ik beter ken denkt: nou toen was ik jarig of verdrietig of *insert elke mogelijkheid* en mij slaat ze over.
Pluu

Bericht door Pluu »

@Crownless en haar pizza:

Ik zou voor geen van beide pizza's meer betaald hebben en alleen een scheld-kanon hebben afgevuurd aan de bezorger, alvorens de deur dicht te smijten. En als dak het lef zou hebben een betaalpoging te doen dan zou hij flinke ruzie met me hebben. Hij is ook altijd zo van, ook al leveren mensen niet wat ze beloven, hij betaalt gewoon, omdat hij geen gezeik wil.

Toen we in Londen een taxi hadden gebeld moesten we een half uur vooraf nog een keer bellen om te bevestigen, anders zou de taxi gecancelled worden (en liepen wij risico een dure gereserveerde treinreis te missen). Maar bij het terugbellen deed de telefooncentrale het niet, kregen we in gesprek, daarna een doos die nauwelijks engels sprak en niets begreep, ik weet allemaal niet meer hoe het precies ging, in ieder geval was het allemaal een groot drama en veel gestress. Uiteindelijk, na veel gezeik, komt er dan toch die taxi. Dak gaat vervolgens wél gewoon fooi geven "omdat de chauffeur er niets aan kan doen". Mwah, zo leren ze het natuurlijk nooit.. als de chauffeur geen fooi krijgt dan gaat hij misschien klagen bij zijn bedrijf dat ze de boel niet voor hem moeten verkloten! Zelfde geintje heeft dak een keer geflikt bij een restaurant dat zijn glutenvrije eten had verkloot door er broodkruimels op te strooien. "Ja maar degene die serveert kan er toch niets aan doen dat de kok het verkloot?" :roll: :roll: :roll: Nee, maar als je hem wel zijn fooi geeft dan heeft hij geen reden om chagrijnig te zijn op zijn collega's! Als een bedrijf als team iets verkloot ga je niet alsnog fooi geven aan één persoon die wel zijn best doet.. zo denk ik erover tenminste.

Op terrasjes hebben we wel eens 3 kwartier lang een serveerster proberen aan te schieten om ons drankje te betalen, maar ze kwamen gewoon niet, en zelfs als we ze rechtstreeks aansrpaken zeiden ze van, dat moet mijn collega doen en ik geef het wel door, en gebeurde er nog niets. Dak vet balen, maar mijn suggestie om dan maar zonder te betalen weg te lopen als ze de betaling kennelijk niet wilden hebben... nee, dat kón niet.

Dus kortom.. jeeeeej voor Crownless, en BOEEEEEEH! voor Brian in dit geval!! Ik leef met je mee meid!
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Fooien worden toch ook gedeeld met de kok? Ik vind niet dat je fooi moet geven als de service slecht is :P. Maar het heeft ook wel iets heel liefs dat hij altijd wil betalen :p. Beetje misplaatst misschien maar toch.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
dbj

Bericht door dbj »

kitten schreef:<<waarschuwing: upcoming rant! Beslist en expliciet niet op een bepaald persoon gericht!>>

Ok, volgens mij is er niet recent algemeen geknuft of gefeliciteerd, dus kan ik hopelijk zonder iemand op de tenen te trappen ranten over de gewoonte om "gefeliciteerd iedereen van de afgelopen tijd" (felicitatietopic) of "knuffels voor wie ze nodig heeft" (troostbanktopic) te posten.

Zo! Dat wilde ik eindelijk eens gezegd hebben! :)

Oneens zijn mag. :clown:
Ben het helemaal eens met jouw opvatting over dit onderwerp.
Net wat je zegt, je feliciteerd iemand of je geeft een bepaald persoon een -welverdiende- knuffel. Persoonlijk natuurlijk.
Het "in de groep gooien" of op een andere wijze onpersoonlijk wezen, daarover heb ik dezelfde opvattingen als jij :)

En zelf ben ik om deze reden behoorlijk terughoudend, gewoon omdat deze jongen nog weinig WS'ers irl kent.
Want dat lijkt mij een belangrijke voorwaarde, toch?
skaoot

Bericht door skaoot »

Ok, vertel, zeg op, beken, wie o wie heeft bedacht dat theemokken/bekers/glazen, whateveryoucallit, dingen waar je hete thee in doet, géén oortje meer nodig hebben?!? He, wie was dat? Vandaag wéér moeilijk handelbare thee.
Dat oortje, dat heeft een functie. Namelijk je thee kunnen vervoeren en vasthouden en opdrinken zónder daarbij je vingers te verbranden. Niet iedereen heeft vuurvaste klauwtjes. Ik in ieder geval niet. Maar ik vind thee wel lekker. Het liefst in zo'n grote kom, mét oortje. Zodat ik hem daar lekker aan kan vasthouden, in plaats van naar m'n thee op tafel te staren totdat ie genoeg is afgekoeld om vast te kunnen pakken. Bij thee drinken hoort het vasthouden en er beetje in blazen er gewoon bij. Maar blijkbaar vinden theedrinkdevicedesigners dat niet, en worden de oortjes massaal achterwege gelaten. Ik hoef mijn thee niet maso-stijl met pijnlijke vingers. Ja ik kan hem wel onderaan bij de voet waar het glas dikker is vasthouden, maar als ik dan probeer te drinken kiep ik het hele glas over me heen, je weet wel, balans en weinig grip/kracht met alleen een paar vingertoppen, maar bedankt voor de tip meneer achter de bar. Gewoon, OORTJES! Die zijn niet puur decoratief maar heel erg functioneel en gewaardeerd.
Dus.
Zo.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Wever

Bericht door Wever »

Ook even klagen. Iets van gisteravond, maar vind nu pas echt de tijd om het neer te pennen.

Mijn PC ging gisteren in staking.

Begon allemaal dat ik er wat geheugen wilde bij proppen (2 gieg RAM upgraden naar 4). Is op zich een simpele operatie: PC opendraaien, extra staafjes in de slotjes in het moederbord klikken, en klaar (toen ik 'm kocht wist ik al dat ik in de toekomst gewoon wat extra geheugen kon kopen als ik vond dat 'ie wat sneller mocht gaan). Eerste probleem: die extra geheugen werd niet herkend. Hmm...ik wist wel dat omdat ik de 32-bit versie van windows had dat het niet zo eenvoudig zou zijn (is iets informatica-igs), maar waarom was het geen 3? Of zelfs maar een melding van 4 die niet allemaal bruikbaar waren?

Een paar keer opnieuw geprobeerd, op zeker spelend dat de dingen goed ingeplugd waren, de staafjes van slot gewisseld (de nieuwe waren tweedehands...ik had geen 100% garantie dat ze werkten...of zelfs dat ze compatibel waren met de mijne*)...geen resultaat. Meer zelfs: ineens begon mijn computer te crashen. Ook als ik in safe mode probeerde te booten. of in windows XP (ik gebruik 7, maar heb een dual boot). En net als ik wilde checken hoeveel geheugen windows eigenlijk vond. Wat op zich al vreemd is, want windows kan natuurlijk niet booten als 'ie geen geheugen vindt. Bovendien...geen enkele warning screen of vreemde melding? Dat is vreemd.

Enfin...toen ik eerder schreef dat geheugen wisselen een simpele operatie is moet ik wel de kanttekening maken dat dat relatief is voor computer-hardware. En omdat mijn PC niet op een goede plaats staat om te upgraden (tussen mijn bureau en televisie in) duurde het telkens weer even voordat de power, de twee videokaarten, de audio-out, de netwerkadaptor en de vier USB-poorten telkens weer uit- en weer ingeplugd waren (de case zelf liet ik na een paar tests maar gewoon open staan).
Na iets van een half uur in frustratie gaf ik het op en ging ik maar terug op hoe het eerder was. Wat het ook was...het was de moeite niet waard.
Toen de PC vervolgens nog steeds besloot om tijdens het booten van windows uit te vallen werd ik pas echt ongerust.

Skip nog een uur van meer in- en uitpluggen, nakijken of die en die geheugenslots nog goed waren, en meer van dat soort ongein.
De belangrijkste ontdekking daarbij: mijn CPU-fan zat los. En dat is best iets ernstigs. De CPU is namelijk het rekengedeelte van de computer, en daarmee ook het meest kostbare gedeelte (doorgaans ook het duurste). Die ventilator erbovenop moet er goed op zitten, want zo'n CPU is suïcidaal genoeg om zo hard te rekenen dat 'ie dusdanig verhit dat 'ie smelt. Dat de PC uitviel omdat de CPU te warm werd is plausibel (het alternatief - dat 'ie NIET uitvalt - is veel erger: dan is 'ie binnen vijf minuten stuk)....maar ik wist het niet zeker. Zoals gezegd: ik had geen enkele foutboodschap of zoiets gezien.
(akkoord: het BIOS gaf aan dat de temperatuur in de 80°C lag. Naar mijn idee hoog...maar zonder indicatie van wat de normale temperatuur hoort te zijn geeft dat geen zekerheid).

Die fan weer vast draaien was een klote werkje. De twee vijzen zitten natuurlijk onder de fan (en omdat ik natuurlijk een gamer ben had ik het grootste model uitgezocht), wat betekende dat je met de schroevendraaier zowat tussen de wieken van die ventilator zit te prutsen. En uiteraard sloten die vijzen niet precies aan (als je de ene niet op de juiste manier aandraaide kon die andere er gewoon niet in). Neem daarbij nog dat ik niet wist of ik het probleem nu aan het oplossen was of net aan het erger maken, en je begrijpt dat die bezigheid me bepaald §#%! :evil: &*! maakte.

Nu - achteraf - kan ik wel zeggen dat het allemaal goed is afgelopen. Want inderdaad, dat was het probleem. Die ventilator moest al langer los gezeten hebben...al dat pluggen en unpluggen van geheugenstaafjes - vlak naast de fan gesitueerd - triggerde gewoon een veel erger probleem.
Akkoord: ik heb nu nog steeds maar 2 gieg geheugen. Maar dat is iets voor later...

*voor informatici: ik weet alleen dat 't beide DDR2 geheugenstaafjes zijn (die ik had was van corsair...de nieuwe ik geloof van kingston)
Marcuw

Bericht door Marcuw »

@Wever (anders even via PB)
- welke processor heb je?
- welke chipset op mb?

Ow en voor ieder: veel processoren hebben tegenwoordig wel een soort van zelfbescherming: oververhitting word gedecteed - de boel schakelt dan uit.
Vandaar dat je geen waarschuwingen oid kreeg...

Liever dat de boel uitschakeld dan een processor die doorbrand en kortsluiting veroorzaakt...
aimée

Bericht door aimée »

ff ranten nu.. Ik ben op stage toch maar eens bezig gegaan.. Heb trouwens ook al bijna de kostprijs helemaal berekend.. Alles ziet er netjes uit etc.. en this ook goed al beoordeeld.. Nu kom ik uit 3 dingen niet uit.. das geen probleem maar sta nu al ruim twee uur te staren naar mijn beeldscherm en af te vragen bij mezelf.. euhm hoe los ik dat nou het beste op en welke verdeelsleutel ga ik toepassen... Nou het probleem is dus dat die drie dingen gewoon niet volgens mij te versleutelen zijn...

en dan zit ik ook nog eens te klooien met huisvestingskosten baaaaaahhhh... :nopompom:

Stuur ik een e-mail.. blijkt degene die ik altijd kan vragen op VAKANTIE TE ZIJN!!!! fijn dat ik ff wordt ingelicht.. dus ik straks met een stammelende ikke bellen op zijn vakantie... DIt overlegd met mijn stagebegeleider maar voel me er nu al kut bij het idee dat ik iemand stoor op vakantie.. en ik weet niet eens zeker of ik hem kan bereiken.. Lekker is dat dan!!! gatverdarrie.. :nopompom:
iezje

Bericht door iezje »

Aaah waarom heb ik niet opgelet..
Ik kan heel goed tegen amandelen..
Maar niet tegen amandelen met velletjes eromheen.
Bij de salade zat het dus wel.. En ik heb het gewoon gegeten. En daar heb ik nu dus erg erg last van. Ik heb vreselijke krampen. Aah vreselijk . Dus doet belachelijk pijn..
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

*heel veel knuffels*
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Ik snap best dat het weer rijden met treinen moeilijk maakt. Sneeuw is een vervelend goedje voor elektrische installaties, ijspegels en langselkaar bewegende stukken staal zullen ook niet goed samen gaan.

Maar zorg er dan voor dat de informatievoorziening klopt! We leven in 2010, als ik wil kan mijn partner tot op de meter nauwkeurig zien waar ik ben. Ik heb complete encyclopedieën in mijn broekzak raadpleegbaar. Ik kan waar ook ter wereld een kado bestellen en op een willekeurig adres laten bezorgen. Waarom kunnen ze bij de NS en Prorail niet de informatie gelijk trekken. Afgelopen dagen kreeg ik weer 5 (!) verschillende adviezen van: reisplanner, servicepersoneel, treinpersoneel, omroep en borden. Allemaal over hetzelfde ritje.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Plaats reactie