Thanks ranting en skaoot!
En skaoot: nou... misschien hoeft dat smeren e.d niet zo strikt. In de folder van de tattoozaak waar ik ben geweest staat dat je hem alleen 4 uur na het zetten even moet wassen en een zalfje opsmeren, en daarna niks meer.
Maar ik weet niet of dat klopt, want op internet lees ik er de meest tegenstrijdige dingen over die er zijn! (wel wassen met water, juist niet in aanraking komen met water, afdekken, niet afdekken, smeren, niet smeren...) Dus ik heb geen idee wat nou het beste is.
Nu ik hier toch ben: ook een praktische vraag van mijn kant. Mijn tattoo is nu 5 dagen oud en ziet er niet zo goed uit vind ik. De huid eromheen is heel strak samengespannen, de tattoo lijkt 'op' de huid te liggen, er zitten barstjes in en de inkt lijkt wat uitgelopen. Hij is sinds vandaag ook weer pijn gaan doen en hij geeft nog een beetje af. En vanmiddag strekte ik mijn arm waardoor er een stukje is opengebarsten, het ging ook een beetje bloeden. Is dit normaal, hoort dit erbij? Op advies van mijn tattoozaak heb ik maar één keer zalf gesmeerd op de dag zelf, en verder heb ik hem sinds de dag van het zetten tot nu 2 keer daags voorzichtig afgespoeld omdat er nog inkt vanaf kwam.