Contract

Wever

Re: Contract

Bericht door Wever »

gerrie schreef:Ik besef heel goed dat (lang) niet iedereen met zo'n contract zal werken, maar het roept bij mij toch bepaalde vragen op. ( Zijn jullie me al zat?)
Die haakjes rond "lang" mag je gerust weglaten, gerrie. Ik heb in de drie jaar dat ik BDSM-ers tegenkom nog maar één D/s geweten waar een "slavinnencontract" aanwezig was. Of misschien moet ik zeggen: een contract dat zodanig restrictief is opgesteld als in de OP (met excuses, Sabrina, maar ik heb niet de indruk dat jouw contract - waarvan ik niet eens wist dat jullie het hadden - jou erg benadeelt). Ik ken lang niet alle BDSM-ers, maar ik denk dat als één D/s op 20 een dusdanig contract heeft, het er al heel veel zullen zijn.

Verder heb ik niets te zeggen wat niet al door anderen gezegd is. :)
gerrie

Bericht door gerrie »

Okee... niet gebruikelijk dus.
Goed om te weten.

Pffff... ingewikkeld. Boeiend maar ingewikkeld..... ;)
mej.s

Bericht door mej.s »

Ik/wij hebben (ook) geen BDSM-contract. Het enige 2 contracten die er komen is een samenlevingscontract als we gaan samenwonen en later een huwelijk ;)
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Wever schreef:
gerrie schreef:Ik besef heel goed dat (lang) niet iedereen met zo'n contract zal werken, maar het roept bij mij toch bepaalde vragen op. ( Zijn jullie me al zat?)
Die haakjes rond "lang" mag je gerust weglaten, gerrie. Ik heb in de drie jaar dat ik BDSM-ers tegenkom nog maar één D/s geweten waar een "slavinnencontract" aanwezig was. Of misschien moet ik zeggen: een contract dat zodanig restrictief is opgesteld als in de OP (met excuses, Sabrina, maar ik heb niet de indruk dat jouw contract - waarvan ik niet eens wist dat jullie het hadden - jou erg benadeelt). Ik ken lang niet alle BDSM-ers, maar ik denk dat als één D/s op 20 een dusdanig contract heeft, het er al heel veel zullen zijn.

Verder heb ik niets te zeggen wat niet al door anderen gezegd is. :)
Meh, ik moet toch zeggen dat ik 't niet zo tof vind dat je al bij voorbaat conclusies trekt over iets waar je de inhoud niet van kent. Dat je niet kent, sure, het is ook niet iets wat ik online ga zetten zodat iedereen mee kan lezen. Zonder er al te diep op in te willen gaan ('t is ook nog wel een stukje privé), het bevat o.a. dat Romanticide mij waar en wanneer hij wil seksueel mag gebruiken of beschikbaar mag stellen aan anderen voor welke doeleinden dan ook, zonder vooraf instemmen of medeweten mijnerzijds. Ook het feit dat Romanticide het volledige beschikkingsrecht over mijn eigendommen en financiën heeft, staat er bijvoorbeeld in, evenals de restricties op mij wat betreft omgang met anderen en dagelijkse activiteiten.

't Is geen vreselijk ding, en ik ben er hartstikke trots op (want hoewel het misschien stof ligt te verzamelen, geldt de inhoud wel nog steeds), maar 't voelt toch behoorlijk rot om nu voorbarige conclusies te moeten gaan ontkrachten en daarmee over iets waar ik niet mee te koop loop maar te moeten uitwijden :nopompom:.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
AndereBart

Bericht door AndereBart »

gerrie schreef:Okee... niet gebruikelijk dus.
Goed om te weten.

Pffff... ingewikkeld. Boeiend maar ingewikkeld..... ;)
Het is zeker ingewikkeld.

Wat ook goed is om in je achterhoofd te houden is dat er net zoveel manieren zijn om BDSM te beleven als er smaken ijs zijn (en als je denkt ze allemaal gezien te hebben, komt er wel weer iemand met een nieuwe).
Neem vooral ook informatiebronnen die zeggen "zo moet/hoort het", of "alle X zijn/doen Y" met een grote korrel zout. Het is misschien voor die persoon en zijn/haar geestverwanten de waarheid, maar er zijn maar zeer weinig algemeen geldende waarheden binnen BDSM.
Wever

Bericht door Wever »

Sabrina schreef:
Wever schreef:Meh, ik moet toch zeggen dat ik 't niet zo tof vind dat je al bij voorbaat conclusies trekt over iets waar je de inhoud niet van kent.
Sorry...het was niet mijn bedoeling om conclusies te trekken of te veroordelen, of zo. :|
Gesloten