Oncomfortabelheidsbondage, een ander woord weet ik er niet voor te noemen. Bondages die je langdurig kan ondergaan, zonder dat ze veel hinder geven in dagelijkse bezigheden. Maar die wel vol continu zijn aanwezigheid laat merken. Vastbinden is leuk, maar er is altijd een beperking aan de tijdsduur. Op een gegeven moment zal je eens naar het toilet moeten bijvoorbeeld. Of de boodschappen, die moeten ook gedaan. Dan beperk je het bonderen al flink tot hooguit een uurtje of 3. Kuisheidsgordels zijn al een uitzondering. Een goed ontworpen exemplaar, wat goed past kan makkelijk enkele dagen aaneen gedragen worden. Of op zijn minst een volle dag, zonder dat de gewone bezigheden in het gedrang komen. Je kan een spel zo heel lang oprekken en het niet houden bij een halve middag.
Daarnet kwam ik dit korset tegen bij
Laced and Locked:
De riem met boeien is optioneel te gebruiken
Gemaakt van jute noemen ze het een
Shibari Punihment Corset, daarmee niet zozeer doelend op iets dat op geknoopt touw lijkt maar op het materiaal. De grove jute zal gaan jeuken tegen de huid, hoe langer je het draagt hoe erger het wordt. Is het niet fantastisch?

Ik heb echt zo'n zwak voor dit soort bondage ideën. Gewone korsetten vind ik alleen maar fijn en comfortabel om te dragen. Maar met zoiets als dit kan je dat fijne weer omgooien naar straf, of gewoon subje pesten.

Voor de liefhebbers: de maakster van het korset maakt ook BH-inserts van Jute, maar dat moet je met een beetje handigheid ook zélf wel kunnen naaien.
Dan nu de vraag: wie weet er nog meer van dit soort bondage ideeën? Dingen die langdurig toegepast kunnen worden, bijvoorbeeld een hele dag, zonder al te veel in de weg te zitten bij zaken als het huishouden, naar het toilet gaan en boodschappen doen. Maar die wel al die dagelijkse bezigheden ineens een stuk interessanter maken, door juist een niveau van discomfort toe te voegen.