Thanks Voleuse!
En Feline, jij komt er ook wel! Wat bij mij heel erg scheelde (en wat ik bij Romanticide ook probeer erin te krijgen) is om me niet blind te staren op doelen die nog ver weg liggen. Ik moet 82 kilo wegen om op m'n ideale gewicht te zitten, en 90 kg om een BMI van 25 te hebben, maar da's allemaal nog heel ver weg, dus daar kijk ik nog niet naar. Ik weet dat 't bij Romanticide zo is dat hij naar de 100 kijkt zoals ik naar mijn gezonde gewicht zou kunnen kijken: het is een doel wat nog niet binnen bereik ligt, en als je je daar blind op staart, raak je gedemotiveerd. Ik probeer nu steeds in stapjes van 5 kilo te kijken (ik wilde van 110 naar 105, en toen van 105 naar 100, en nu van 99,9 naar 95), omdat ik er serieus voldoening uit kan halen als ik dan iedere keer weer een doel verder kom, waar ik anders juist stuk liep op de "Fuck dat afvallen, ik red het tóch niet"-gedachte. Dus ik hoop dat 't bij jou ook zo kan werken!
Overigens voel ik me wel gewoon even heel erg awesome. Ik woog voor het laatst onder de 100 kg toen ik een jaar of 17 was... 't Is dus gewoon al drie jaar geleden dat ik dit voor 't laatst had, en nu is het er weer!