Jeejtje, Tweejtje & Threejtje

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
juffie
Site Admin

Re: Het WS-babytopic

Bericht door juffie »

Pluu schreef:Een baby interesseert zich toch niet in wat voor omgeving het ligt, zolang het maar warm en veilig is en er een goed wiegje staat. Ik denk zelf dat als ik zwanger ben dat ik dan niet een kinderkamer ga maken, maar juist een paar jaar later nieuw behang ga doen en alles mooi maken. Dan kan het kind zelf meehelpen uitzoeken.
Het interesseert mama-to-be wel. Nuff' said. 8-)

En over een jaar of wat wanneer Jeejtjes kamertje om wat voor reden dan ook opgeknapt/veranderd/vernieuwd moet worden, mag hij/zij van mij sowieso meekiezen. Het een sluit het ander niet uit.
MILF :grin_ani:
JerryM

Bericht door JerryM »

Ben ik best met je eens hoor Pluu, dat de baby dat niets interesseert. daarom schreef ik ook dat ik gewoon de kamer alvast klaar zou maken voor het inrichten. Zorgen dat de ondergrond goed is, de gaten geplamuurd, de deurkozijnen mooi zijn, etc, zodat je alleen nog maar hoeft te behangen of te verven, want dat is allemaal best makkelijk te doen.

Het is best lekker als straks de kamer klaar zal zijn, en af, en dat ie schoon is, en dus ook makkelijk schoon te houden is.

Want niet alleen de babymamma wil dat, ook de concept-pappa lijkt het best wel lekker om eindelijk eens helemaal niets meer te moeten moeten.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
kitten

Bericht door kitten »

Het meisje van het vlindertjes behang had ook vast een heel schattig winnie de pooh babykamertje. ;)
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ik vond het juist heel leuk om de babykamers leuk te maken. Ook al maakt het voor een baby/klein kindje misschien nog niet zoveel uit, ik vind het gewoon een fijn idee dat mijn kindjes nu al een leuke kamer hebben. En voordat ze groot genoeg zijn om echt zelf mee te beslissen, daar gaat ook wel een paar jaar overheen.

Oh en Jerry, wat je zegt over tweedehands meubels verven, pff ja daar zijn wij ook achter gekomen zeg! Wat een werk, idd die spijltjes van het ledikantje, wat een klus! En we wilden de kledingkast geel verven, nou ik denk dat er uiteindelijk wel 7 lagen verf op gegaan zijn voor het dekkend was! En die verf was ook best duur ja, denk dat we met een nieuw kamertje mss wel goedkoper uitgeweest waren uiteindeiljk :lol: Maar ben wel echt super blij met het resultaat.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Jup ik ook tessie, ik word al helemaal blij van het kamertje. :inluv:
Plus dat ik het ook extra welkom vind staan ofzo. Een af kamertje of alleen een wiegje ergens omdat het de baby toch nog niet boeit. Ik weet niet hoe ik dat moet benoemen, maar al van te voren bezig zijn met het kamertje van je toekomstige kindje is heel erg leuk en geeft een gevoel van voldoening. En het kamertje is voor de papa in spé ook iets waar hij aan kan bijdragen.
puppie

Bericht door puppie »

Moet je wel een kamertje over hebben om babykamer van te maken ;)
Mijn twee jongste kindertjes waren niet minder welkom, omdat ze geen eigen kamertje hadden.
Vind dat eigenlijk een beetje een kortzichtige opmerking :confused:

Trouwens, de oudste had dus wel een eigen kamer en vertikte het het eerste half jaar om er te slapen :lol:
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ik zei toch al dat ik niet goed wist hoe het uit te leggen...
Niet dat kindjes die geen eigen kamer hebben niet welkom zouden zijn, maar de gedáchte erachter dat het een kind niet boeit of het een kamer heeft vind ik dan weer kortzichtig.

Als je geen kamer hébt, tja, dan valt er weinig kamer te maken he... :lol:
puppie

Bericht door puppie »

Nou ja, in principe slaapt die baby het liefst zo dicht mogelijk tegen je aan, dus die zal het echt wel een worst wezen of er een prachtig kamertje staat te popelen :lol:
Maar als ouders zijnde is het natuurlijk wel heel leuk om met een kamertje bezig te zijn :inluv:
(stiekem heb ik dat best gemist hoor bij de jonkies ;) )
Pluu

Bericht door Pluu »

Het is meer van.. als je het leuk vindt om met het kamertje bezig te zijn, dan moet je het doen. Iedereen zijn eigen manier van voorbereiden. Zodra ik zwanger ben ga ik mezelf toestaan om babykleertjes te kopen, ik denk dat mijn manier gaat zijn om het kind welkom te heten (met sokken en ondergoed voor een weeshuis.. grinnn!). Guilty, onze eeuwige intellectueel, heeft een boek gekocht over babies. Sinds hij dat boek ik huis heeft voelt ie zich een stuk minder paniekerig. Zodra ik zwanger ben kan hij beginnen met zich "inlezen" in de materie :mrgreen:.

Maar ik lees hier heel wat paniek over het op tijd klaar zijn van de kinderkamer. Noujah, als het paniek oplevert.. Voor de baby maakt het niet uit. Dus het lijkt me niet praktisch om je er zorgen over te maken.
mili

Bericht door mili »

Gevonden dit topic haha juffie had het erover en ik heb het gevonden :bye: .

Hier grote kamerruil straks. Wijzelf naar zolder en alle drie de kids op de eerste verdieping. Zoon naar onze kamer,dcoher blijft op haar eigen kamer en baby eerst bij ons en als de BV goed loopt naar vorige kamertje van mn zoontje :roll: ehm nog te volgen zo?

Wel leuk dat met kamers bezig zijn,maar vooral veel kinderkamer-achtig maken met accesoires etc. Grodijnen, kleur op de muren etc doen we echt als ze zelf meer kunnen kiezen. Nu heel basic/neutraal.

K heb wel nesteldrang en t gevoel dat we nooit alles op tijd afkrijgen terwijl uk pas eid augustus/begin september komt als alles goed gaat :shock: errug leuk voor mn partner die drang hahah :mrgreen:
ruby-vita

Bericht door ruby-vita »

Toen ik met de babykamer van minivita bezig was, voelde ik niet zoveel paniek en het hoefde ook allemaal niet perfect te zijn. Ik had de meeste spullen ook tweedehands of gekregen en heb het schoongemaakt en bijvoorbeeld het ledikantje met de lelijke kant naar de muur gezet, ipv het opnieuw te schilderen.
Ik heb zelf een soort van commode gemaakt van een grote plank met een mooi oud kastje eronder, de plank heb ik overtrokken met zeil van kitch kitchen. ( grote kleurige bloemen).

Iedereeen doet het op zijn eigen manier, en de perfectie zit 'm voor iedereen weer in iets anders. Ik denk dat de onderliggende psychologie voor iedereen hetzelfde is, namelijk: Het is een belangrijke stap in het emotionele- psychologisch voorbereiden op de komst van een baby.

Toen het kamertje af was, vond ik dat ineens heel confronterend. Ik had ineens zoiets van "OMG, hier slaapt dadelijk een ECHTE baby, MIJN Baby :smiley_panic: .
Heel vreemd was dat!

De vader van minivita en ik bescheuren ons nog regelmatig over de dag dat de kraamhulp wegging. Hoe durfde ze ons nou alleen laten met die kleine BOM in mijn huis? Van ons had ze mogen blijven wonen toen.
We hebben haar nog niet niet in gijzeling genomen.
Daar sta je dan in de deuropning als versbakken ouders met een kleine natuurramp in je huis, helemaal alleen :smiley_panic: :clown:
Ach...leuke tijd was dat! :mrgreen:

edit/post op verzoek van ruby aangepast / edit
Nadine

Bericht door Nadine »

@Pluu eigenlijk had ik verwacht dat jij de kleertjes zelf zou maken. Vind ik je creatief genoeg voor en je kan dat zoveel leuker en orgineler als de meeste dingen die in de winkel te krijgen zijn.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

@ruby: Ik heb je een PB gestuurd, ik vind je laatste reactie op zijn zachtst gezegd niet leuk.

@mili: Dat is een hele volksverhuizing dan! :) Fijn dat jullie wel alle kinderen een eigen kamer kunnen geven! :)
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ik had dat ook juist, dat het allemaal wel perfect moest zijn. Ik heb ook echt wel stress en paniek gehad over dat de verf er niet netjes genoeg opzat, en het liefst had ik ook de binnenkant van de laden en kasten geschilderd gehad. Maar ik had Jay al nogal afgebeuld (whihi) en dus zat dat er helaas niet meer in, na tig keer die kast schilderen enzo.... Maar als het aan mij gelegen had, of als ik zelf meer had kunnen doen, dan was dat ook echt wel gebeurd hoor.

En pluu, het kamertje nog af moeten maken nadat de baby geboren is... pfoe, daar zou ik niet aan moeten denken. Dan ben je zo druk met de baby zelf en het wennen, als je daarnaast ook nog eens het kamertje moet afmaken....
ruby-vita

Bericht door ruby-vita »

Mijn post is totaal anders overgekomen dan ik bedoelde! ( gebeurd me de laatste dagen wel vaker geloof ik :cry: )
Exuces aan Juffie!

Ik bedoelde ermee te zeggen dat ik hetzelfde had als Juffie en tessie beschrijven, die sterke drang naar perfectie, maar dat zich dat in andere dingen uitte.
Plaats reactie