met spoed gezocht woonruimte in de stedendriehoek

dbj

Re: met spoed gezocht woonruimte in de stedendriehoek

Bericht door dbj »

Guardian_s schreef:Daar zullen ze je ook kunnen vertellen dat een verhuurder géén recht heeft om zonder jouw toestemming het verhuurde te betreden en zelfs géén recht heeft om een sleutel van het gehuurde te bezitten!
Vandaar mijn eerste reactie.
Probleem is dat iezje zèlf dit niet meer aankan en voorts is de verstandhouding ernstig verstoord.
Al zou iezje volledig in haar recht staan, juridisch beschouwd, het vertrouwen is volledig weg en de verstandhouding is zwaar beschadigd.
Dus het is gewoon helder dat een ander woonadres beter is dan waar ze nu woont.
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Je hebt gelijk, dbj, als je zegt dat iezje er goed aandoet om andere woonruimte te zoeken. Maar ze moet zich niet zomaar uit huis laten zetten of weg laten pesten door een bemoeizuchtige wetovertredende buurvrouw.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Sayaatje

Bericht door Sayaatje »

over beeindiging van je huurcontract. Lees het eens helemaal goed door, wat staat erin over sleutels, over toegang tot de woning door de verhuurder, beeindiging van je contract door jou en door de verhuurder.

Op de pagina waar ik je naar wees staat namelijk ook heel duidelijk dat als ze je per direct eruit wilt hebben, ze dit bij de rechter moet afdwingen. ;)
Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Helemaal niet omdat ze met wangedrag zwaait waar jij vreemd van opkijkt en jij gewoon je rekening betaald.

Die link die ik eerder gaf, staat een hoop in ook. Maar kijk ook even specifiek naar je contract.

Al deze dingen kunnen jou wellicht een hoop rust geven zodat je ook de tijd hebt om een nieuwe woning te vinden. Want als ik je zo hoor, is dat nog niet zo makkelijk.
Vraag bij haar om wat voor wangedrag het gaat, wat bedoeld ze? Want als ze dat niet kan specificeren kun je zelfs nog naar de rechter gaan om af te dwingen dat je langer kunt blijven(als je bijvoorbeeld tekort tijd hebt alsnog om een nieuwe woning te vinden). En laat je adviseren hierom door het jurdisch loket.
iezje

Bericht door iezje »

in het huurcontract staat een opzegtermijn van 2 volle maanden ingaande op de eerste van de maand..
Ik ben heel hard op zoek naar woonruimte.. want hier ga ik t niet meer lang volhouden.. Een depressie bevechten is al moeilijk genoeg maar dan met deze huisbaas/buurvrouw erbij.. Met haar praten lukt niet meer.. als ik een vraag stel over wat en hoe zegt ze.. dat staat in de brief die de laatste waarschuwing is..
Als jullie iets weten waar ik kan wonen.. graag.. want hier nee, hier ben ik niet meer blij
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

eigen keuken, gedeeld toilet. Niet ideaal, maar tussenoplossing?

(zal je even viva-account moeten aanmaken om contact te leggen, ik lees er alleen maar.)
**Self Rescuing Princess**
Guardian_s

Bericht door Guardian_s »

Ik snap best wel dat iezje daar weg wil, maar dat kan alleen als er wat anders gevonden is!

Tot die tijd moet er dus wat gebeuren, ander slot in/op de deur zodat doorgedraaide verhuurder niet meer naar binnen kan.
Toetsing van de geldigheid van het huurcontract en de door de verhuurder gedane opzegging. (een contract met onwettige voorwaarden kan ongeldig verklaard worden)
Proberen in aanmerking te komen voor een urgentie verklaring.
Zelfs het kijken of (een deel) van de te maken kosten van de verhuizing / de immateriële schade te verhalen is op de verhuurder, als ik het verhaal van iezje zo lees is deze dame volledig van de ratten besnuffeld, en zijn de problemen van iezje door het gedrag/optreden van de verhuurder ontstaan.
Het betreden zonder toestemming van de woning van iezje door de verhuurder, is op zich al een strafbaar feit en een aangifte waard!

Ik snap ook dat iezje er helemaal doorheen zit en er vanaf wil zijn, maar zonder Harry Potter lukt dat niet stel op sprong.
Gezien de situatie lijkt mij beste verdediging de aanval, dus aangifte doen van de zaken die verhuurde geflikt heeft en kijken of ze nog zo hoog van de toren blaast als er een paar officiële stukken op de deurmat ploffen.
iezje

Bericht door iezje »

dank je eireann_S.. zal er morgen eens naar kijken

en dan je Guardian_s.. ik ben morgen naar het juridisch loket.. ga ik alles even navragen
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

succes iezje!
Sayaatje

Bericht door Sayaatje »

succes morgen. Hopelijk kunnen zij je helpen om het woongenot iets te verbeteren voor de resterende tijd, en wellicht zelfs de tijdsdruk van je huurbaas te verminderen. ;)

kijk anders ook hier eens? Ik mag niet verder dan dit kijken omdat ik niet ben ingeschreven, maar misschien helpt het. http://www.directwonen.nl/huurwoning/vestiging-arnhem/" onclick="window.open(this.href);return false;
Guilty

Bericht door Guilty »

Zoek even juridische bijstand en laat je contract daar nakijken. Verhuurders zetten vaak de grootste flauwekul in hun contracten, maar huurrech is voor een heel groot deel dwingend recht waarvan niet kan worden afgeweken bij contract.
Dreamer74

Bericht door Dreamer74 »

Als je het vermoeden hebt dat ze ook in je woning komt als je niet thuis bent zou ik je webcam eens (als je die hebt...) eens aanlaten en de beelden opnemen.. geen enkele huurbaas heeft het recht om zonder gegronde redenen je woning te btreden zonder je toestemming..dat is huisvredebreuk en daar staat gewoon een flinke straf op.. ik zou me zeker even laten informeren bij het juridisch loket.. want volgens mij doet ze meer dingen die ze absoluut niet mag.. succes in ieder geval !
Don't judge a book by it's cover... discover what you can do with the book.. ;)

The best way to make your dreams come true is to wake up....
iezje

Bericht door iezje »

dadelijk na ontbijt even de auto pakken en naar het loket rijden. Gisteren mijn buurvrouw gesproken (ook een huurder van de huurbaas) en die blijkt ookal problemen met de huurbaas te hebben.. gaat lekker hier
kitten

Bericht door kitten »

Balen joh! Je kunt wel in je recht staan, het is gewoon iets waar je nu niet op zit te wachten natuurlijk! :( Sterkte!
iezje

Bericht door iezje »

t juridisch loket zet dat de huurbaas me er niet per direct uit kan zetten.. 3 maanden opzegtermijn en indien dat niet gewenst is, kantonrechter. Ook mijn huurcontract heeft onrechtmatige dingen erin staan. Zoals een jaar termijn.. Huren doe je zonder dat soort bepalingen.. En anders moet de huurbaasbuurvrouw maar naar de kantonrechter ...Maar als ik kan verhuizen per 1 maart dan doe ik dat ook.. Geen zin meer in de buurvrouw..
dbj

Bericht door dbj »

Helpen ze ook? Of zeggen ze alleen wat onrechtmatig is?
Gesloten