Vernedering hoe wat waarom

Gilraen^

Re: Vernedering hoe wat waarom

Bericht door Gilraen^ »

Vernedering doet me enkel slecht voelen. Zelfs als het niet zo bedoeld is... Ik denk dat ik mezelf nog wat leuker moet vinden vooraleer ik vernedering aankan.
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Kunnen jullie ook voorbeelden geven hoe iemand psychisch vernederd kan worden?
Geniet van de positieve momenten.
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Peter^ }ml{ schreef:Kunnen jullie ook voorbeelden geven hoe iemand psychisch vernederd kan worden?
Uitschelden, laten toegeven dat je een slet bent, opmerken dat je toch wel erg geil wordt van die dingen die je zogenaamd niet leuk vindt, over je hoofd heen praten alsof je er niet bent, laten knielen in een gang vol mensen, je dwingen om je borsten te lateen zien aan anderen (Die laatste twee vallen dan onder publieke vernedering)
Kortom: alles wat voor de sub wel 'pijn' doet maar geen fysieke pijn.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Bregje}t{

Bericht door Bregje}t{ »

Maar vernederen is toch altijd psychisch, of ligt dat aan mij???
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Tenzij je pijn als fysieke vernedering ziet, maar dat is niet gebruikelijk voor die term. Maar ja je hebt wel gelijk, psychische vernedering is een beetje dubbelop.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
wandering

Bericht door wandering »

Ja, maar het kan wel fysiek worden uitgevoerd, bijv. door in gezicht te spugen of slaan, over de ander heen te plassen, ik noem maar wat. Fysieke handeling, psychisch effect. En Peter was volgens mij meer benieuwd naar niet-fysieke handelingen, zoals mondeling vernederen idd.
dbj

Bericht door dbj »

wandering schreef:Fysieke handeling, psychisch effect. En Peter was volgens mij meer benieuwd naar niet-fysieke handelingen, zoals mondeling vernederen idd.
Nou, daarvoor hoef je niet persé aan SM te doen hoor...
Ik het gewone dagelijks leven komt dit soort zaken al vaak genoeg voor en soms haalt zoiets ook nog de krant.
Lucifer Morningstar

Bericht door Lucifer Morningstar »

En om pijn te voelen hoef je ook niet aan SM te doen. Gewoon tegen een deur aanlopen werkt ook. Wat is je punt?
dbj

Bericht door dbj »

Ooit gehoord van emotionele en psychische mishandeling LM?
Helaas komt dat geregeld voor in onze samenleving
Lucifer Morningstar

Bericht door Lucifer Morningstar »

Jazeker, net zo goed als ik van mishandeling en seksueel misbruik heb gehoord. Het heeft alleen allemaal weinig met sm of met dit topic te maken.
Voleuse

Bericht door Voleuse »

@wandering: Ja, daar heb je een goed punt. Dat zou ik ook fysieke vernedering noemen.
spiegelbeeld

Bericht door spiegelbeeld »

ML: bedankt voor dit topic... zijn precies de vragen die mij op dit moment bezig houden.

Ik ben een beginneling maar heb wel ervaring met pijn en vernedering.. Hierdoor vroeg ik me dan ook af waarom ik dat allemaal toesta.

eerst algemeen:
Ik doe het, denk ik, om liefde te krijgen.. Maar omdat ik die liefde niet zomaar kan binnenlaten moet ik deze eerst 'verdienen'. Ik kan het pas toestaan als ik er voor heb gewerkt.
Als je je waardeloos voelt ben je bereidt om harder te vechten en meer over te hebben voor je D. Dan is de opluchting die je voelt als je merkt dat hij toch van je houdt fenomenaal!

vernedering ligt voor mij in het verlengde van pijn. De pijn maakt stoffen in mijn lichaam aan (endorfine). Voor mij is pijn lichamelijk.
Vernedering gaat dieper omdat dat meer psychisch is. Het roept angst en woede bij mij op. Door deze emoties worden er ook stoffen aangemaakt in je lichaam (adrenaline).
Die kick maakt elke beleving intenser.

Nou ja ik vind het best moeilijk om het allemaal te verwoorden wat er in mijn hoofd spookt.. Hoop dat het een aanvulling is.

Groetjes van spiegelbeeld
Gesloten