ruby-vita schreef:NatyaBE schreef:Dat ik vaker ben tegengekomen hoe een D tot op de grond werd afgebrand (door de TS of comments die daarop volgen) omdat 'ie na een of meerdere afspraak niks meer van zich liet horen. Ik verwonder me er elke keer weer over als ik zoiets tegenkom. Elke keer vraag ik me dan af waar het scharrelen is gebleven.
Aan de andere kant, herken ik ook wel datgene wat Rubyvita zegt over de onduidelijkheid van de status. Echter verwonder ik me daar een stuk minder over: dat is - vanuit mijn achtergrond - een stuk herkenbaarder (ik zou bijna willen zeggen "normaler").
Hmmmz, ik vraag me dan af of er ook duidelijk is gecommuniceerd dat het een scharrel was. Als de optie's tot meerdere contacten worden opengehouden zonder dat dat duidelijk is, of er word gesuggereerd ( in woord of daad) dat er iets "serieus" word opgebouwd terwijl dat niet het geval is, dan kan dat erg teleurstellend/pijnlijk zijn. Volgens mij gaat dat soort kritiek vaker daarover dan over het feit dat het geen "verkering" is geworden.
Zowiezo lijkt het me netjes en wenselijk om een contact gewoon af te sluiten ipv niets meer te laten horen.
Scharrelen is geen vrijbrief voor onbeschoft gedrag. Ook scharrelen is gebonden aan bepaalde morele codes. Zo lang er integer met de ander omgegaan word lijkt het scharrelen me geen enkel probleem. Aan iedere vorm van contact zijn regels en verwachtingen verbonden, hoe minimaal ook.
kitten schreef:Ik heb heel wat afgeslet en gescharreld. En zelfs als er bij voorbaat geen vastere relatie uit zou volgen, is het wel netjes dat even te laten weten.
Ik krijg toch het idee dat jullie een andere beeld / definitie hebben van scharrelen dan datgene wat ik ermee bedoel. In mijn ogen is scharrelen toch een soort verkeningsfase op onbekende terrein: van te voren weet je nog niet of het genoeg zal bevallen om te settelen of dat je liever verder trekt. Scharrelen is in mijn definitie niet weten wat je wilt met de ander. Het is aan de andere proeven om dat te bepalen.
Om weer even terug te komen op mijn puberteit: je zit in de discotheek, ziet een leuke jongen, zoent daar wat mee, praat met hem de halve avond, flirt, je hebt het samen naar je zin en wie weet wisselde je dan telefoonnummers uit. Of niet. Soms besloot je midden op de avond dat die jongen toch minder leuk was dan gedacht en ging dan met een andere jongen flirten.
Wat jullie beschrijven is in mijn visie al in de date fase. Dan heb je iets meer verplichtingen, maar exclusief is het nog niet. Er is nog steeds geen zekerheid. De enige morele regel die ik me herinner (en waar behoorlijk afkeurend over werd gesproken als dat gebeurde) was zonder af te zeggen niet komen opdagen. "Poser un lapin" noemde we dat en dat was none done. De andere was dat je niet in the face met een ander ging daten.
Eigenlijk werd er pas echt gecommuniceerd over verwachtingen als je verkering kreeg. Dat was dan ook een officiele gebeurtenis. Je vroeg er duidelijk om ("wil je verkering?", "wil je mijn vriendinnetje zijn?"). Dan had je pas echt een relatie. Dan pas kwam je in de opbouwfase terecht.
ruby-vita schreef:BDSM gaat vaak en snel over seks, en seks is voor veel mensen verbonden aan een soort van commitment, en dan doel ik niet op commitment als in trouwen, verkering krijgen en de hele mikmak, maar gewoon op een leuke en duidelijke afsluiting van het contact. ( of voortzetting natuurlijk)
Wellicht is het het commitment die ik zo opvallend verschillend vind van hoe het in mijn jeugd eraan toe ging. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit tegen iemand heb gezegd in die periode (of dat iemand dat ooit tegen mij heeft gezegd) "ik wil niet meer met je daten" of "ik weet niet zeker of ons gedate tot een relatie zal leiden". Ik geloof dat ik dan de ander stomverbaasd had aangekeken en had gedacht "dat hoef je toch niet te zeggen?!".