Het grote WTF-topic

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
kitten

Re: Het grote WTF-topic

Bericht door kitten »

Whahahaha!! Fixertje!! :schater: :worshippy:
Voleuse

Bericht door Voleuse »

:schater: Yep, die mensen bestaan.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
dbj

Bericht door dbj »

fixertje schreef:WTF! :shock: Er kopen nog mensen CD's? :omg:
euh, waarom zou dat bijzonder zijn?
Héle marktkramen vol met CD's. Of kom je zelden op markten?
kitten

Bericht door kitten »

Het was een grapje, dbj.
Lucifer Morningstar

Bericht door Lucifer Morningstar »

Die opmerking valt me tegen van je fixertje! ;)
Van Voleuse had ik dan weer niet beter verwacht... :mrgreen:
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Ik heb er ook nog eentje gekocht laatst :)
faery

Bericht door faery »

Vandaag op Samarium. Iemand post in een slowchat-achtig topic dat ie ruzie had met een vriendin, en zegt vervolgens "dan mag ze voor mij wel aan het gas".

:shock:

Dit kan ik alleen interpreteren als een holocaust-referentie, toch?

(heb er een opmerking over gemaakt trouwens, maar merk dat ik het zo absurd vind dat iemand dat doet, dat ik aan mezelf ga twijfelen)
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Het is een vrij gangbare variatie op "zij mag in de stront zakken." Ik ben er nu niet erg van onder de indruk.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Eens met fixertje.

Ter verduidelijking: Ik ken het ook al jaren als uitdrukking en heb dat eigenlijk nooit als zodanig geassocieerd met de holocaust. Maar ik snap wel dat het op anderen heftig kan overkomen.
MILF :grin_ani:
Pluu

Bericht door Pluu »

Ik had het ook als holocaust referentie geinterpreteerd... denk dan inderdaad direct aan voetbalsupporters met hun hamas, hamas, alle joden aan het gas. Dus ik heb dezelfde interpretatie als jij.

:shock:
Guilty

Bericht door Guilty »

Hoe kun je die opmerking nou NIET met de holocaust associeren?
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Als je de onschuld zelve bent? Ik las het in eerste instantie als 'laat die maar zelfmoord plegen' zoals ze dat in Britse en Amerikaanse series doen, door hun hoofd in een keukenoven te stoppen. Maar ik had die supportersleus ook nog nooit gehoord.
pluis

Bericht door pluis »

Persoonlijk vind ik het een net-zo-erge verwensing als "val dood" of "krijg de tering".

Ik vind het niet per se erger omdat het nou toevallig naar de Holocaust verwijst, ik vind iemand dood wensen sowieso niet het toppunt van charmant, beleefd, volwassen gedrag.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Als je de opmerking al jaren hoort in de context van in de stront zakken, dan krijgt ie die betekenis en niet direct met de link naar de holocaust. Wat niet wegneemt dat ik best begrijp dat het pijnlijk kan zijn voor mensen en het dus niet gebruik.

Vergelijkbaar met kankah, ook zo'n uitspraak die in DH zo'n beetje een stopwoord is en waarbij de betekenis van de ziekte kanker een beetje is 'vergeten', maar die nog steeds wel kwetsend kan zijn voor mensen die met kanker te maken hebben gehad.
MILF :grin_ani:
Feline
Contacteer:

Bericht door Feline »

Voor mij past vloeken/schelden met kanker in het rijtje van schelden met tering, tyfus, cholera, pokken, pest etc. Allemaal vreselijk nare (potentieel) dodelijke ziektes die je liever niet hebt. Enige verschil is dat laatstgenoemde ziektes nog maar weinig voorkomen en inmiddels vaak beter te behandelen zijn, waardoor men tegenwoordig simpelweg de achterliggende lading/betekenis ervan vergeten is.

Ik vind het hypocriet geneuzel als men zegt dat kanker niet als zodanig gebruikt mag worden, terwijl men dat wel met andere ziektes doet.
En als je dit helemaal doortrekt naar het niet gebruiken van uitspraken/woorden waar je andere mensen mee kunt kwetsen, mag alles gerelateerd aan geloof of geslachtsdelen e.d. eigenlijk ook niet meer. Blijft weinig over dan..
Plaats reactie