Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic
Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic
Omdat je toch best veel hormonen binnenkrijgt en ik de pil al jaren neem. Dat kan allemaal natuurlijk, maar er zijn wel verhoogde risico's oa op borstkanker wat in mijn familie heel veel voorkomt.
- Ravelijne
Gille, heb je al geprobeerd van die voedingssupplementen tegen PMS te nemen? Vitamine B, calcium en essentiële vetzuren kunnen vaak de scherpe randjes er al af halen.
Wat vervelend Gilraen!
Voor mij is het stoppen met de pil best een verademing geweest! Ik heb soms wel even hele emotionele buien zomaar uit het niets, dat had ik met de pil niet op die manier. Maar verder heb ik het idee dat ik alles veel 'puurder' waarneem (kan ook dat ik dat mezelf aanpraat natuurlijk, maar zit wel echt beter in m'n vel na stoppen met pil). Na 28 dagen werd ik weer ongesteld, lijkt erop dat m'n cyclus dus nog steeds erg regelmatig is na 9 jaar pilgebruik.
Wat me vooral opviel was dat ik geen enkele buikkramp had! Wat me echt verbaasde, want met de pil had ik er behoorlijk veel last van. Ook word ik nu minder lang ongesteld met maar 2 heftige dagen. Hoewel dat trouwens wel raar ging: 3 dagen ongesteld, 2 dagen niet, en toen weer 2 dagen wel. Maar zou ook ontpillen kunnen zijn. Hoe dan ook, voor mij heeft het stoppen met de pil erg positief uitgepakt.
Voor mij is het stoppen met de pil best een verademing geweest! Ik heb soms wel even hele emotionele buien zomaar uit het niets, dat had ik met de pil niet op die manier. Maar verder heb ik het idee dat ik alles veel 'puurder' waarneem (kan ook dat ik dat mezelf aanpraat natuurlijk, maar zit wel echt beter in m'n vel na stoppen met pil). Na 28 dagen werd ik weer ongesteld, lijkt erop dat m'n cyclus dus nog steeds erg regelmatig is na 9 jaar pilgebruik.

Ik heb ook gelijk een cyclus dat wel. Korter ongesteld maar veel heviger.
Ik heb een supplement en ik moet het in mijn gsm gaan zetten om dat vaker te nemen. *gaat gelijk doen*
Ik hoop dat het nog beetje doorbijten is. Meestal zou na 6 maanden je grotendeels de pil ontwend zijn, ik hoorde gister nog van iemand dat bij haar een jaar duurde. Nog even volhouden, maar als het zo fel blijft, ga ik toch terug pil nemen.
Ik heb een supplement en ik moet het in mijn gsm gaan zetten om dat vaker te nemen. *gaat gelijk doen*
Ik hoop dat het nog beetje doorbijten is. Meestal zou na 6 maanden je grotendeels de pil ontwend zijn, ik hoorde gister nog van iemand dat bij haar een jaar duurde. Nog even volhouden, maar als het zo fel blijft, ga ik toch terug pil nemen.
- Ravelijne
Het schijnt inderdaad erg lang te kunnen duren, ja. Sterkte!
Voor het eerst in dertien jaar tijd was ik vorige maand de pil vergeten na de pauzeweek. Vijf weken geleden heb ik daarom een morning after pil gebruikt en op advies van de huisarts gewacht met het starten met een nieuwe pilstrip tot ik een bloeding kreeg. Ik wacht nog steeds. Over het uitblijven van de bloeding en een eventuele zwangerschap maak ik me eigenlijk geen zorgen. Ik was net ongesteld geweest dus er was ook weinig weefsel om af te voeren. Waar ik wel van baal is dat ik opeens een labiele trut lijk te zijn geworden. Vertelde ik altijd trots dat mijn humeur niet beïnvloed wordt door hormonen, het tegendeel blijkt helaas waar. Ik voel me down, lusteloos, emotioneel en onzeker en reageer dat op mijn vriendje af. Ben blij als ik ongesteld ben en weer met de pil begin. Ik hoop dan weer mezelf te worden. Alhoewel... Misschien ben ik dit eigenlijk en maskeert de pil het.
Ben erover aan het denken om binnenkort met de prikpil te gaan stoppen. Als tommie en ik in de toekomst nog aannkinderen willen beginnen is dat wel handig, kan nl wel tot 1,5 jaar duren voor je weer vruchtbaar bent. Als ik aan de kinderen ga, dan wil k niet nog heel lang wachten, dan ga ik het zeker niet volhouden.
Punt is wel dat ik er heeeeeeeel erg tegen opzie. Ben nu bijna 10 jaar niet ongesteld geweest, wat echt een verademing is. Toen ik ngo wel ongesteld werd, was het altijd een hel. Gebruikte toen al wel de gewone pil, maar dan nog was het niet te doen, daarom dus over gegaan naar de prikpil. Ben zo bang dat het weer net zo erg is als toen. Bina 2 weken ongesteld zijn, veel buikpijn en vaak doorlekken
Punt is wel dat ik er heeeeeeeel erg tegen opzie. Ben nu bijna 10 jaar niet ongesteld geweest, wat echt een verademing is. Toen ik ngo wel ongesteld werd, was het altijd een hel. Gebruikte toen al wel de gewone pil, maar dan nog was het niet te doen, daarom dus over gegaan naar de prikpil. Ben zo bang dat het weer net zo erg is als toen. Bina 2 weken ongesteld zijn, veel buikpijn en vaak doorlekken

Daz een naar vooruitzicht Bregje! Sterkte ermee, hopelijk valt het nu mee en is je lichaam inmiddels zodanig veranderd dat het zichzelf hormonaal beter in evenwicht houdt..
Sterkte, Bregje! Dat zijn geen leuke vooruitzichten. Maar als je op termijn een kinderwens hebt wil je het volgens mij direct en kun je niet wachten tot het effect van de prikpil uitgewerkt is. Als je maar voor ogen houdt waar je het voor doet hoop ik dat het de pijn en moeite waard is.
Vraag me nu wel af hoe het met de generatie(s) vrouwen voor ons ging? Die hadden de luxe van een pil en andere vormen van hormonale anticonceptie niet. Die zullen vast niet minder moodswings en ongemak hebben gehad. Of zijn wij, als (ex-) pilgebruikers, gewoon niets gewent en ervaren we het heftiger dan het in werkelijkheid is?
Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden en heb nu voor de zekerheid toch maar een zwangerschaptest gekocht die ik morgenochtend tegen beter weten in ga gebruiken. Ik ben er 90% zeker van dat die morning after pil heeft gewerkt maar het 5,5 week uitblijven van mijn menstruatie in combinatie met die moodswings en al 1,5 buikpijn maakt dat ik het toch zeker wil weten.
Vraag me nu wel af hoe het met de generatie(s) vrouwen voor ons ging? Die hadden de luxe van een pil en andere vormen van hormonale anticonceptie niet. Die zullen vast niet minder moodswings en ongemak hebben gehad. Of zijn wij, als (ex-) pilgebruikers, gewoon niets gewent en ervaren we het heftiger dan het in werkelijkheid is?
Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden en heb nu voor de zekerheid toch maar een zwangerschaptest gekocht die ik morgenochtend tegen beter weten in ga gebruiken. Ik ben er 90% zeker van dat die morning after pil heeft gewerkt maar het 5,5 week uitblijven van mijn menstruatie in combinatie met die moodswings en al 1,5 buikpijn maakt dat ik het toch zeker wil weten.
Ach, al die cliché's over vrouwen als irrationele, emotionele, hysterische, zwakke wezens komen érgens vandaan. Tegenwoordig beschouwen we PMS, zwangerschapshysterie en andere hormonaal gedonder als een soort ziekte, "zo ben ik niet, dat zijn de hormonen, normaal gezien ben ik anders". Vroegah was dat misschien gewoon een onderdeel van vrouw zijnCera schreef:Vraag me nu wel af hoe het met de generatie(s) vrouwen voor ons ging? Die hadden de luxe van een pil en andere vormen van hormonale anticonceptie niet. Die zullen vast niet minder moodswings en ongemak hebben gehad.

Ik ben overigens zelf een stuk stabieler en gezonder zonder externe hormonen, zelfs in zwangere toestand gaat het nog beter dan onder invloed van de pil. Dus voor sommige vrouwen uit vorige generaties zal het ook een zegen zijn geweest dat ze nooit aan de pil zijn gegaan. Bij mij is het effect van de pil sluipenderwijs ontstaan, als ik direct de bijwerkingen had gehad was ik er nooit aan begonnen. Maar op gegeven moment weet je gewoon niet meer wat "normaal" is, ik merkte pas hoeveel last ik had van de pil toen ik ermee gestopt was en ineens zó veel lekkerder in mijn vel zat! Dus we weten niet of de vrouwheid zijn zijn geheel er beter of slechter van is geworden dat we de pil ontdekt hebben...
Dat is fijn nieuws Cera!!
En ik wil idd niet dat als ik over een jaar of twee bedenk dat we toch graag kinderen willen alsnog 1,5 jaar moeten wachten tot het een keer kan. Ik ga sowieso nog 1 keer de prikpil laten zetten zodat ik geen problemen heb tijdens mn trouwerij, dat zou echt heel naar zijn.
Ben echt heel benieuwd hoe mijn lichaam erop reageert als ik geen hormonen meer binnen krijg. Hopelijk doet het me juist heel goed en ben ik daar zo blij mee dat ik die ongesteldheid er bij maar voor lief neem
En ik wil idd niet dat als ik over een jaar of twee bedenk dat we toch graag kinderen willen alsnog 1,5 jaar moeten wachten tot het een keer kan. Ik ga sowieso nog 1 keer de prikpil laten zetten zodat ik geen problemen heb tijdens mn trouwerij, dat zou echt heel naar zijn.
Ben echt heel benieuwd hoe mijn lichaam erop reageert als ik geen hormonen meer binnen krijg. Hopelijk doet het me juist heel goed en ben ik daar zo blij mee dat ik die ongesteldheid er bij maar voor lief neem

Volgens mij had ik die negatieve test nodig om ongesteld te worden. M'n menstruatie is begonnen en ik heb direct de pil genomen. Ben helemaal blij!
- Ravelijne
Hehe. Ergens ooit zwangerschapstesten omschreven zien worden als een 'menstruatie-opwekker van een tientje'.
Ik ken het. Je weet zeker dat je gewoonweg niet zwanger kunt zijn, maar ergens ontspan je pas als die test je ook verteld dat het niet zo is.