Wat mijn grote afkeer van gym/sport heeft getriggerd is het feit dat ik altijd 'de dikke' was. Nu moesten wij ook nog eens in zo'n gympakje (zwempak met lange mouwen) gymmen, dus dat doet ook niet veel voor je figuur. (Overigens heb ik het nu over de basisschool). Ik ben, toen ik meer en meer boezem begon te ontwikkelen, wel een t-shirt gaan dragen over het gympak heen.
Op de basisschool zat ik in de klas met 2 neefjes. Zij waren wel de sportieve jongens die goed konden voetballen en die wel lang konden volhouden. Hun favoriete bezigheid, naast voetballen, was hun nichtje pesten. Zo grappig hoe die kan happen. En weer janken he, als je maar lang genoeg bezig blijft met iemand voor gek zetten met haar te dikke benen en grote tietuhhh in groep 7.
Haat-liefdeverhouding met die jongens, altijd gehad. Het werd wel beter toen mijn oudste neef van school ging, zijn jongere broertje was meer een meeloper. (Wij zaten met 3 jaargroepen in een klas.)
Toch vond ik gym op de basisschool nog wel leuk. Apenkooien, ringzwaaien, etc, dat vond ik altijd wel leuk om te doen. Touwklimmen heb ik nooit gekund, in volleybal was ik aardig goed.
Op de middelbare had ik ook een bloedhekel aan de gym. Maar ook vooral vanwege het gedoe. Uitkleden, aankleden, rood hoofd, je haar dat in de war ging.

zweterig de rest van de dag in de klas zitten, want douchen deden we niet. Kon wel, maar die douches, daar was altijd wat mee (want ze werden weinig gebruikt) en in onze klas heerste de cultuur dat je dat eigenlijk niet deed.
En dan onder de douche kon je nog weer extra vergelijken, en dan was ik wéér de dikke...
In de eerste ben ik veel onder de gym uitgekomen vanwege een knieblessure, in de tweede had ik vast weer wat anders en in de jaren erop ben ik nauwelijks in de gymzaal geweest. In het eindexamenjaar hadden we een leuk mens, die snapte het wat meer en die liet ons meer onze gang gaan. De jongens en meiden werden toen ook meer gescheiden en we mochten meer doen wat we leuk vonden. Ik vond bijvoorbeeld de saltostoeltjes leuk, trampolinespringen en fietsen op de eenwieler enzo. De jongens waren vooral druk met voetbal.
Hmm, ik weet niet meer welk punt ik wilde maken of wat ik met mijn post wilde, maar ik post het nu toch maar. Komt later wel weer...