Gewoon even ei kwijt ranten. Samenloop van slechte timing, vakantie, slechte formulering en slecht lezen leidt tot stressss! Vond de avond voor vertrek naar Duitsland een mailtje met mededeling dat ik gewaarmerkte kopieen van diploma´s en cijferlijsten van vooropleiding moest opsturen. Voor 13 augustus. Handig zo in de vakantie! Not!
Maar gemaild naar Utrecht en Nijmegen hoe en wat (konden ze het opsturen, moest ik langskomen etc) en op vakantie... kom je terug, blijkt dat ik naar Utrecht moet (en snel ook want zijn de 1e 2 weken van augustus gesloten), en Nijmegen kan cijferlijst opsturen, maar diploma moet ik voor langsgaan.
Geprobeerd Fontys te bellen want wat bedoelen ze uberhaupt precies met vooropleiding? VWO? Bachelor en/of master? Onduidelijk! Maaaar helaas, die zijn gesloten ivm vakantie. Dan maar bachelor en master allebei, voor de zekerheid. Woensdag Utrecht, snel geregeld, hoera! Cijferlijst uit Nijmegen ook snel binnen, yay! Afgelopen vrijdag op naar Nijmegen... studentenbalie gesloten

Dan vanochtend herkansing! Ik had nog kopietjes van diploma (handig want origineel ingelijst), die mee. En mn getuigschrift. Blijkt daar dat ze het origineel moeten hebben! Terwijl in de mail stond dat ik langs kon komen om de kopieen te laten waarmerken. Meh. Getuigschrift dan? Mijn stommme slechtlezende hoofd had een herinnering gemaakt dat het getuigschrift bij mn bachelordiploma hoorde... Prima, dat kon, gewaarmerkt.
Sta ik net alles in envelop te stoppen, zie ik dat het mn PROPEDEUSEgetuigschrift is! Muts die ik ben! Aaaargh, stress, want morgen weer werken en dan moet ik weer vrij nemen meteen om stom stempel op kopie van diploma dat ik uit lijst moet vissen verhaal. Noes! Instortmoment, huilen, ik wil geen stom papierwerkstress gedoe in mijn vakantie, en al helemaal niet dat het dan ook nog in de soep loopt!
Ik besluit Fontys te bellen om aan te kondigen dat ik het misschien niet op tijd red, en in een helder moment vraag ik eerst, goh, wat bedoelen jullie precies met vooropleiding? Nou, je hoogste genoten voltooide opleiding. Oh dus alleen master is ook voldoende? Ja hoor. VWO is zelfs al genoeg geloof ik. Oh. Ok... ZET DAT ER DAN EVEN DUIDELIJK BIJ! AAAARGH! Dan was ik woensdag al klaar geweest! Niet naar Nijmegen gereist 2x...
Ja ja, ik had er aan kunnen denken om Fontys vanmorgen te bellen om te checken wat vooropleiding inhoudt bij hen. Maar ik heb vakantie, en een duf Walibi hoofd, en aargh het is gewoon stom!
En nu ben ik niet meer gestressed verdrietig, maar boos. Op mezelf (beter opletten! eerst bellen! beter lezen!)en op Fontys. Want waarom komen ze daar pas zo laat mee? Midden in de vakantie? Met 3 weken tijd? Terwijl ik echt al een heeeeele tijd ingeschreven sta via Studielink?
Zo.Dat lucht op.
Stom gedoe.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!