Ik heb gemerkt dat ik graag schrijf. Precies nadenken waarom, doe ik niet daarover. Ik denk al genoeg na over de dingen zélf, die ik opschrijf!
Meestal schrijf ik wel met mijn gevoelens erbij, de gedachten die er door me heen gaan. Later pas ik heel soms wat aan.
OOit heb ik een workshop scenario-schrijven gedaan. Daar leerden we:
je schrijft een tekst met je emotie en je -her-schrijft met je hoofd.
Ik schrijf het makkelijkste als er niemand is die het van mij verlangd. Juist dan schrijf ik echt vanuit mijn gevoel.
't Maakt wel uit voor wie ik schrijf, ja. En meestal heb ik dat ook al in mijn hoofd en schijf ik voor iemand. Soms is dat dan dus ook voor mijzelf.
Alle grote stappen en ontwikkelingen totnutoe zijn verwoord op papier. Niet om perse, later als ik groot ben, na te kunnen lezen, maar omdat ik op dát moment er behoefte aan had. En op zich vormt zich dan vanzelf een rode draad in het geheel.
Wanneer ik schrijf? Meestal niet direct de dag erna, maar zeg maar, zeker wel binnen een week.
Tot nu toe heb ik paar keer spelverslag geschreven. En de vormen zijn niet altijd hetzelfde.
Of ik het nodig vind??
Nee dus.
Ik schrijf omdat ik dat zelf wil. En wil dan heus wel delen met de Dominant (of ander) als iemand dat wil.
Wat ik dan wel verwacht is een gesprek over de inhoud, over de verrassingen, de gevoelens, de ...alles wat er in staat.
En ja, het kan heel erg fijn en prettig enzo zijn om als sub ook te lezen wat Dom bezighield. Tot nu toe, als dat gebeurde, deed zo'n verslag me wel heel veel. (maar ik bofte die keren dan ook met de schrijver

)
Het is heel erg fijn, vind ik persoonlijk, om ook te weten wat de ander denkt en voelt. Voor mij maakt dat uit, omdat je dan het niveau ook beetje brengt naar samen 'iets' delen. En het geeft je op het moment dat je wéér als gelijkwaardige partners-in-crime samen praat niet het gevoel in je eentje je zo bloot te geven/kwetsbaar te zijn.
Maar daar heb ik op een forum al ooit topic over gelezen

of Doms zich kwetsbaar mogen opstellen! (van mij dus wel:ja graag)
Een verslag kan nooit communicatie vervangen. Ook al is dat evenzogoed een vorm van communicatie. Juist in BDSM, waar het wel degelijk erg van belang kan zijn hoe iets zit/ligt bij de ander...elke nuance maakt verschil. Die kun je nimmer ondervangen in verslagen, al schrijf je nog zo goed.
persoonlijke noot hierbij. Kijk, als ik een soort verslag schrijf en dat mail en nauwelijks reactie krijg, dan voelt dat ....hoe ga ik dat omschrijven.....:? ......Nouja...niet fijn.
*zoekt naar juiste benaming*