WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
miss_meeko

Re: WS valt af!

Bericht door miss_meeko »

Ik zit nu op -9, laatste 2 maanden gaat het langzamer dan de eerste 2 maar toch stap voor stap naar beneden. Helaas op mijn nieuwe werkplek ( waar ik sinds 2 weken werk) staat wel echt overal snoep en koek dus het is nu wel moeilijker om niet te snoepen enzo.

Leuk ook om te lezen dat het bij anderen ook de lijn naar beneden blijft gaan :)
seleena

Bericht door seleena »

Langzaam is helemaal niet erg! Wees blij en geniet! :static:
En bewegen? uhuhuh dat is het geheim :)
Je conditie wordt veel beter, je bent energieker!
Volgens mijn peut zou 15 minuten bewegen per dag 'gelijk' staan voor anti depressiva ofzo.
Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ik was vanmorgen blij met een dode mus. Ik dacht eindelijk afgevallen te zijn, heb wel 8 keer op de weegschaal gestaan achter elkaar, maar ik was echt 3kg lichter dan normaal. Omdat ik het niet vertrouwde toch maar even de batterijen eruit gehaald en weer erin. En toen was ik gewoon een ons aangekomen ipv 3kg afgevallen :') Dus het niet-afvallen gaat hier gewoon nog door.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

:( balen Tessie! Wat zegt de Atkins theorie daar over? Is het gebruikelijk zolang stil te staan ondanks dat je je best doet? Kan het zijn dat je lichaam het wel goed vind zo?
**Self Rescuing Princess**
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Zou je weegschaal kuren kunnen hebben? Misschien de moeite om te kijken of je ergens anders hetzelfde resultaat geeft...
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ik was in cm's ook zo goed als niks kwijt, dus ik geloof die weegschaal wel.

Atkins theorie zegt niet zoveel erover. Wel dat je een plateau kan hebben, maar een plateau van zo lang is niet normaal. Maar het is ook niet normaal dat je alleen met een koolhydraat-arm dieet af kan vallen, en ik heb dus schildklierproblemen én PCOS waardoor je allebei ook weer lastiger afvalt. Dus het is ook allemaal zo specifiek dat je er niet echt algemene info over kan vinden. En ik weet ook niet zo goed bij wie ik terecht zou kunnen hiermee. Want de dietistes waar ik eerder geweest ben, die wisten van dit soort dingen ook gewoon niks.

En ik heb ook wel gehoord dat je als je op een gegeven moment je ideale gewicht (volgens je lichaam) hebt bereikt, dat je dan lang stil kan staan, maar het lijkt me niet dat dat bij mij nu is. Ik weet nu 91/92kg bij een lengte van 1.78. Dat is qua bmi gewoon nog helemaal niet oke, en ik heb ook gewoon echt nog veel vet.
Crownless

Bericht door Crownless »

En een internist? Of ben je al helemaal driedubbel door de medische molen geweest?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Toen ik door mn schildklierproblemen het er wel eens met mijn internist over had (met twee verschillende zelfs) zeiden ze allebei daar niks vanaf te weten. Wat ik dan ook wel weer apart vond. Maar ja.
Je zou toch ook denken dat als obesitas/overgewicht zo'n groot probleem is, dat je dan ook wel een speciale arts daarvoor zou hebben.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Als je wil, wil ik nog wel eens met je kletsen en kijken wat ik nog kan toevoegen. Ik had ook PCOS en toen dat op zijn ergst was klopte mijn schildklier ook niet, volgens de internist bij het VU. Zo uit mijn hoofd kan ik wel dingen roepen, maar dat weet je allemaal al. Maar misschien zijn details nog wel te tweaken.
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ja, dat wil ik wel, Ravelijne.
Over PCOS weet ik eigenlijk ook echt niks, ik heb er ook nooit 'last' van gehad, behalve dat ik een lange cyclus had en dat het dan lastiger was om zwanger te worden. Maar toen ik 12kg was afgevallen, was mijn cyclus alweer vrij normaal. Nu ben ik aan de pil, dus geen idee. Weet ook niet wat je ervan zou kunnen merken verder, behalve het moeilijk afvallen.
En mn schildkliermedicatie is nu in principe goed afgesteld. Maar toen mijn schildklier nog mega snel werkte, viel ik ook al niet af, whehe.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Okay. Zal even na mijn verhuizing worden, maar dan moeten we dat gewoon doen. :)

PCOS gaat vaak samen met verstoorde insuline huishouding (zoals insuline-resistentie / pre-diabetes) en dus heel snel aankomen van de minste koolhydraten). Dus dat is nog iets om uit te diepen, eventueel. :)
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

Gisteren weer naar de cursus geweest en er was 0,2 bij. Vond ik geen slecht resultaat aangezien er een vakantie tussen heeft gezeten waarin ik niet echt punten heb geteld en elka avond wel een cocktail heb gedronken. Nu er weer met frisse moed tegen aan.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Dan valt de schade idd wel mee! fijn!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Was net nog even in de app de activiteit van vandaag er ingezet. Kwam ik langs de optie' surfen' :) dacht heel even dat je voor internetten ook extra punten kreeg :)
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Deze week maar -0.2 met nog 20 activiteitspunten over wel een beetje teleurgesteld. Maar goed, ik dacht eerder al dat misschien de 'weightwachers straft een week later' van toepassing zou zijn. Gewoon een weekje nog het zelfde doen en hopelijk volgende week weer wat lager.

Hoe gaat het met de lijners? Tippi al gewend?
Plaats reactie