Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic
- Voleuse
Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic
Bij mij kwam de migraine alleen door de pil, toen ik stopte met hormonen slikken was dat ook over...
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- Voleuse
Nee dat bedacht ik me net ook inderdaad
. Dan is het gewoon stom!

I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- Ravelijne
Ik weet dat ik daar net ergens iets over gelezen heb.... *zoekzoekzoek* Hebbes! Niet dezelfde pagina, wel dezelfde info:
Hier gevonden.Magnesium
This is the fourth most abundant mineral in the body. It's found mainly in the bones, but also in many other tissues. Magnesium plays an essential role in more than 300 biochemical reactions.
What can it do? According to some research, people who have migraine headaches, particularly those associated with the menstrual cycle, may have low magnesium levels. Magnesium supplements may help avert such migraines.
Ja volgens mij heet het hormonale migraine. Ik heb er ook last van, elke maand weer. Vaak 1 dag compleet uit de running... En pijnstillers werken niet. Magnesium trouwens ook niet, ik heb alle dingetjes 'tegen hoofdpijn' wel geprobeerd. Het enige wat bij mij werkt is slapen.
Het is ook een heel typische hoofdpijn, anders dan normale migraine. Deze pijn gaat van rechteroog halverwege de dag naar linkeroog en vervolgens weg. Ik weet dus het verloop en kan goed inschatten wanneer het weer over is. Wel grappig dat zinnetje "mijn moeder had het ook", dat is bij mij dus ook zo.
Het is ook een heel typische hoofdpijn, anders dan normale migraine. Deze pijn gaat van rechteroog halverwege de dag naar linkeroog en vervolgens weg. Ik weet dus het verloop en kan goed inschatten wanneer het weer over is. Wel grappig dat zinnetje "mijn moeder had het ook", dat is bij mij dus ook zo.

wat Ravelijne zegt 
En dan zou ik een dosis van 600 mg adviseren in de vorm van magnesiumcitraat.
En als je de keuze hebt ga naar de Vitaminstore en niet naar de tuinen. Hebben ze betere kwaliteit

En dan zou ik een dosis van 600 mg adviseren in de vorm van magnesiumcitraat.
En als je de keuze hebt ga naar de Vitaminstore en niet naar de tuinen. Hebben ze betere kwaliteit

- Ravelijne
Citraat vorm van magnesium zoeken is een goeie, idd!
- Ravelijne
Als het langere tijd, structureel te laag is, zou ik zeggen elke dag. Maar ik weet niet of die dosis van Artemis ook voor elke dag is bedoeld (weet even niet meer wat de onderhoudsdosis is).
-
Ik pak om dezelfde reden gewoon magnesium tabletjes van kruidvat in combinatie met vitamine b tabletten (ook kruidvat) ik slikte ze in het begin elke dag maar nu gewoon als ik eraan denk en als ik merk dat ik stijve spieren begin te krijgen (meestal een week voor ik ongesteld moet worden. Soms helpt het en soms moet ik de migraine gewoon echt uit zitten. Wat mij ook goed doet is elke dag een glas drinkyoghurt extra drinken in die 2weken.
- JerryM
http://theness.com/neurologicablog/inde ... -migraine/" onclick="window.open(this.href);return false;
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
- cinderella
Wat wil je daarmee zeggen Jerry?
Als je door middel van gewone voeding wilt proberen om meer magnesium binnen te krijgen, kun je wat meer van o.a. de volgende producten nemen: groene groenten (bv spinazie), volkoren granen, soja, noten (en zaden zoals pompoenpitten), cacao (vooral extra pure chocolade), schaaldieren
Als je door middel van gewone voeding wilt proberen om meer magnesium binnen te krijgen, kun je wat meer van o.a. de volgende producten nemen: groene groenten (bv spinazie), volkoren granen, soja, noten (en zaden zoals pompoenpitten), cacao (vooral extra pure chocolade), schaaldieren
toen doet er nu niet meer toe
Cacao zou ik niet aanbevelen bij hoofdpijn/migraine, de rest wel.
De ADH voor magnesium is 300 mg
Als je regelmatig hoofdpijn heb zou ik adviseren om het wat langere tijd te nemen en dan 2 of 3 maal daags 200 mg.
En als je weet dat je er last van hebt tijdens die periode het dan juist nemen.
En ook voldoende water drinken.
De ADH voor magnesium is 300 mg
Als je regelmatig hoofdpijn heb zou ik adviseren om het wat langere tijd te nemen en dan 2 of 3 maal daags 200 mg.
En als je weet dat je er last van hebt tijdens die periode het dan juist nemen.
En ook voldoende water drinken.
Volgens mij wilde Jerry gewoon even wat wetenschap de discussie in gooien