Nou doen dan!!

Ok, ok, ik wist niet dat je boos werd!

Kunnen/willen vind ik hierin geen verschil hebben...
Dat weet ik. Ik schrijf niet voor niets "het gebruik van het woord "kunnen" impliceert voor een man dat je aan zijn capaciteiten twijfelt om het te doen."kitten schreef:Ja hoor, dat wil ik. *blijft weer demonstratief zitten*![]()
Nou doen dan!!![]()
Ok, ok, ik wist niet dat je boos werd!![]()
Kunnen/willen vind ik hierin geen verschil hebben...
Ha, ja, t is goed dat je me daar nog even aan herinnerd. (/me heeft dat boek zelf ook anderhalf keer gelezen..)Wever schreef:..En deze zin lijkt wel zo uit het handboek "mannen komen van mars, vrouwen van venus" te komen, als een van de klassieke fouten van vrouwen. En dan nog iets idioots: het gebruik van het woord "kunnen" impliceert voor een man dat je aan zijn capaciteiten twijfelt om het te doen.pluis schreef:Als voorbeeld neem ik dan even een redelijk willekeurige basisvraag zoals eh..
"Denk je dat je af en toe tijdens de sex wat meer op mij gericht kunt zijn?"
Ik denk dat dat (in deze situatie) wel mee speelt, ja. Vooral de frustratie dat het me niet lukte, hoe ik t ook probeerde, om t te zeggen zonder dat er boos geworden werd, de discussie ontspoorde, en we t uiteindelijk heel ergens anders over hadden. En dan dus weer niet alleen door jou, maar ook door de knaapjens die daarvoor kwamen.. (dat we niet denken dat ik jou de 'schuld' geef van iets he, want da's niet t idee).JJV schreef:deel van't gehakkel kan èrg goed voortkomen uit een klein stemmetje achterin t hoofd dat zegt " maar de ex werd altijd bóós als ik dat zei". (en de ex being me..
Die moet ik in mn achterhoofd houden. Dat helpt vast.Boefje schreef:Je vraagt om iets, geeft hem de gelegenheid iets te geven.
[/quote]Crownless schreef:Mensen hebben de neiging om hun eigen gedachten aan te zien als de waarheid. Dat is over het algemeen prima, maar in het geval van niet helpende gedachten gewoon niet echt handig.
Wat ik daar sterk aan vind is dat het vanuit haarzelf geformuleerd is, als een behoefte. En dit komt al heel anders over dan als je hetzelfde als 'tekortkoming' van de ander formuleert.Wat dat betreft vind ik het ook nog wel eens handig om een verzoek juist helemaal niet aan andere dingen te linken. Door gewoon proberen te zeggen 'ik zou graag X eens doen (of vaker doen), zou jij daar wat voor voelen?'.