Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic
- phedre
- Contacteer:
Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic
voor sponsjes zou je ook een grote fijne natuurspons kunnen kopen, die in passende stukjes knippen en - al begrijp ik dat voor sommigen het idee heel vies zal zijn - uitkoken voor hergebruik. Maakt t een stuk goedkoper.
die cups werkten bij mij vooral op de dagen dat ik niet meer zo heftig vloeide, andere dagen stroomde het er net zo hard overheen
die cups werkten bij mij vooral op de dagen dat ik niet meer zo heftig vloeide, andere dagen stroomde het er net zo hard overheen
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
-
Dit is een herbruikbare cup he phedre, niet van die softcups die je ook weggooit. Deze schijnen dus juist bij hevige menstruaties ook heel goed te werken. Natuurlijk moet je ze dan wel ook gewoon op tijd legen, maar de tussenliggende tijd schijnt wel langer te zijn dan met een tampon.
- eireann
- Site Admin
Ik hoop dat het goed voor je werkt Chell!
**Self Rescuing Princess**
- juffie
- Site Admin
Ik ben echt heel benieuwd. Zelf ook zo'n tsunami altijd.
MILF 

- Ravelijne
Tip voor de cup: als hij op zijn plek zit even flink wat bewegen met je heupen (even kort buikdansen zeg maar). Dan lekt hij niet door, anders heb je nog wel een kansje. Ik vond 'm ook wel comfortabel (irriteert niet!) maar toch teveel gedoe uiteindelijk. Verwijderen vond ik geen makkie en voor ik het trucje doorhad en er behendig mee werd ook wel pijnlijk. Maar het heeft absoluut voordelen. 

Het lijkt me best een oplossing. Ik vraag me alleen af of de cup niet overloopt als je gaat liggen ofzo?
- Ravelijne
Hij zit soort van vacuum, dus er gaat niks langs. Als hij niet helemaal goed zit lek je wel door, ook als hij nog niet vol is.
-
Ik heb m gister even heel kort getest, toch maar even, en het ging eigenlijk best makkelijk. Je merkt inderdaad dat ie soort van vacuum plopt en bij verwijderen moet je dat vacuum ook echt even verbreken door in de onderkant te knijpen. Nu zit ie weer in z'n zakje tot ie echt nodig is.
Ik gebruik overigens sowieso altijd al maandverband extra, omdat ik een tampon alleen niet kan vertrouwen. Dus eventueel doorlekken bij de eerste keren is niet zo'n ramp.
Overigens overweeg ik, als blijkt dat dit werkt, een paar wasbare maandverbandjes aan te schaffen. Zeker omdat ik ze in principe alleen als backup gebruik, lijkt me dat dus ook prettiger dan al dat plastic spul wat daar maar zit te broeien tussen je benen.
Ik voel me wel een beetje een geitenwollensok nu
Ik gebruik overigens sowieso altijd al maandverband extra, omdat ik een tampon alleen niet kan vertrouwen. Dus eventueel doorlekken bij de eerste keren is niet zo'n ramp.
Overigens overweeg ik, als blijkt dat dit werkt, een paar wasbare maandverbandjes aan te schaffen. Zeker omdat ik ze in principe alleen als backup gebruik, lijkt me dat dus ook prettiger dan al dat plastic spul wat daar maar zit te broeien tussen je benen.
Ik voel me wel een beetje een geitenwollensok nu

- tessie
- Contacteer:
Maar hoe doe je dat met zo'n cupje als je op je werk of een ander openbaar toilet bent? Want je moet hem dan eerst omspoelen toch voor je hem weer indoet?
-
Op m'n werk is een fonteintje in het toilet, dus daar heb ik geen probleem. Maar je kunt 'm ook met een intiemdoekje schoonmaken of even een flesje water meenemen.
- tessie
- Contacteer:
Ahh oke, had ik nog niet aan gedacht.
Ben wel benieuwd hoe het bevalt.
Ben wel benieuwd hoe het bevalt.
-
Ik ook!
Ik hoop dat het werkt
Mijn eigen onhandigheid kennende kan het nog wel eens mis gaan ^^
Ik hoop dat het werkt

- juffie
- Site Admin
Ik overweeg ook om -heel geitenwollensok idd - over te gaan op wasbaar.
Wasbare luiers vind ik echt die-hard yara!
3 seconden overwogen maar dat wordt hem niet hier.
Wasbare luiers vind ik echt die-hard yara!

3 seconden overwogen maar dat wordt hem niet hier.
MILF 

-
Nou, ik ben inmiddels gezellig ongesteld en dus mocht mijn eierdopje uit z'n polkadotzakje. Lekker eigenwijs deed ik toch eerst tampons, want ik durfde nog niet zo goed. Plus dat het ding nog uitgekookt moest worden en ik dat niet wilde doen met mijn kersverse vriendje erbij
Gisteravond was ik die tampons alweer zat en dus werd het tijd voor de cup. Uitgekookt en hups, inbrengen maar. Dat ging minder soepel dan tijdens de oefenronde, ik was ook wat droog door die stomme prop watten. Tip: de cup niet afdrogen na het afspoelen, dan gaat het makkelijker. Of een beetje glijmiddel.
Daarna de hele avond beetje onrustig gevoel gehad. Zit ie wel goed, gaat het niet lekken. Bij elke keer plassen er toch maar even uitgehaald.
Maar het lekte niet, hoewel het in eerste instantie wel zo leek (dit is het bloed wat nog aan je vaginawand zit, dus maar een paar druppeltjes). Ik besloot direct de ultieme test maar aan te gaan: slapen.
Inmiddels was mijn menstruatie ook echt op gang en dat betekent normaal dat ik de nacht inga met een superplus O.B. (zes druppels) en twéé night maandverbanden achter elkaar geplakt en dan 's morgens doorgelekt ben (ik word er niet wakker van, helaas).
Nu dus de cup. En één night maandverband.
Het resultaat: een schóón maandverband. Geen druppel doorgelekt!
Ik ben verkocht. Hier word ik blij van!
Inbrengen vergt wel enige oefening dus, ik heb gemerkt dat het zittend niet echt goed gaat, maar staand met één voet op de wc-bril beter. Ik moet nog even bedenken hoe ik dat dus op werk ga doen, misschien staand met O-benen. Hoewel ik me nu bedenk dat ik 'm vanmorgen geloof ik wel zittend heb gedaan.
Uithalen levert iets viezere vingers op dan normaal, maar dat is misschien nog een gebrek aan techniek. Het doet bij mij absoluut geen pijn, maar je moet wel echt zorgen dat je het vacuum verbreekt, anders namelijk dus wel (ja, vacuum.. dat klinkt eng, maar zorgt er voor dat je dus niet langs de cup kunt lekken).
Ik heb 'm vanmorgen meteen weer ingedaan en zit er nu mee op m'n werk. Straks wel even checken, want het blijft nog wat eng voelen. Maar vooralsnog ben ik om!
Ik draag wel maandverband erbij, voor de zekerheid en voor die paar lekdruppeltjes. Als dit zo goed blijft bevallen ga ik echt een paar wasbare maandverbandjes kopen voor dat doeleinde.

Gisteravond was ik die tampons alweer zat en dus werd het tijd voor de cup. Uitgekookt en hups, inbrengen maar. Dat ging minder soepel dan tijdens de oefenronde, ik was ook wat droog door die stomme prop watten. Tip: de cup niet afdrogen na het afspoelen, dan gaat het makkelijker. Of een beetje glijmiddel.
Daarna de hele avond beetje onrustig gevoel gehad. Zit ie wel goed, gaat het niet lekken. Bij elke keer plassen er toch maar even uitgehaald.
Maar het lekte niet, hoewel het in eerste instantie wel zo leek (dit is het bloed wat nog aan je vaginawand zit, dus maar een paar druppeltjes). Ik besloot direct de ultieme test maar aan te gaan: slapen.
Inmiddels was mijn menstruatie ook echt op gang en dat betekent normaal dat ik de nacht inga met een superplus O.B. (zes druppels) en twéé night maandverbanden achter elkaar geplakt en dan 's morgens doorgelekt ben (ik word er niet wakker van, helaas).
Nu dus de cup. En één night maandverband.
Het resultaat: een schóón maandverband. Geen druppel doorgelekt!
Ik ben verkocht. Hier word ik blij van!
Inbrengen vergt wel enige oefening dus, ik heb gemerkt dat het zittend niet echt goed gaat, maar staand met één voet op de wc-bril beter. Ik moet nog even bedenken hoe ik dat dus op werk ga doen, misschien staand met O-benen. Hoewel ik me nu bedenk dat ik 'm vanmorgen geloof ik wel zittend heb gedaan.
Uithalen levert iets viezere vingers op dan normaal, maar dat is misschien nog een gebrek aan techniek. Het doet bij mij absoluut geen pijn, maar je moet wel echt zorgen dat je het vacuum verbreekt, anders namelijk dus wel (ja, vacuum.. dat klinkt eng, maar zorgt er voor dat je dus niet langs de cup kunt lekken).
Ik heb 'm vanmorgen meteen weer ingedaan en zit er nu mee op m'n werk. Straks wel even checken, want het blijft nog wat eng voelen. Maar vooralsnog ben ik om!
Ik draag wel maandverband erbij, voor de zekerheid en voor die paar lekdruppeltjes. Als dit zo goed blijft bevallen ga ik echt een paar wasbare maandverbandjes kopen voor dat doeleinde.
- juffie
- Site Admin
Zoals je weet heb ik net zo'n afschuwelijke tsunami menstruatie als jij, inclusief ieder uur moeten wisselen van superplus tampon, dus dit klinkt zeer veelbelovend!
MILF