Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic
- Crownless
Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic
Ah, dus zó maak je het schoon. Je kiept m in een moeite door leeg in het toilet. Dat was het enige wat ik me nog afvroeg.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
-
Yeps! En dat werkt prima, zonder dat alles meteen onder zit. Zelfs ik - de onhandigheid zelve - heb nog geen troep gemaakt. Zelfs niet als ik stiekem toch wil gluren hoe vol ie zit (want zo'n ramptoerist ben ik wel)
- juffie
- Site Admin
Ben blij dat we in het nieuwe huis een fonteintje hebben in het toilet, dat mis ik echt nu.
MILF 

Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic
Dat klinkt wel ideaal :-) had hier nog nooit van gehoord. :-)
Fijn dat hij je zo goed bevalt.
Fijn dat hij je zo goed bevalt.
- eireann
- Site Admin
Ik ben helemaal enthousiast door je blijheid ervan, maar ik twijfel of het wel de moeite is voor me.
**Self Rescuing Princess**
- Ravelijne
Enige voordeel wat je nog zou kunnen merken, is dat de buitenkant echt glad is. Dat viel me op toen ik 'm gebruikte: dat het me opviel dat de irritatie van de ruwe buitenkant van een tampon (de me nog nooit was opgevallen!) ontbrak. Maar ik merkte dus ook pas dat je het kennelijk toch voelt, toen het er niet was. Maar bij mij zat soms het randje van de cup weer lichtelijk voelbaar ergens, dus dat kun je waarschijnlijk ook tegen elkaar wegstrepen.
Ja, en milieu overwegingen blijven natuurlijk over, danwel voor de wereld, dan wel voor je eigen lijf (als je niet al tampons van biologische katoen gebruikt).
Ja, en milieu overwegingen blijven natuurlijk over, danwel voor de wereld, dan wel voor je eigen lijf (als je niet al tampons van biologische katoen gebruikt).
- eireann
- Site Admin
't is meer dat ik niet weet of mijn 4 mini-tampons per maand echt een groot milieu effect gaan sorteren. Ik heb er dan wel weer last van dat zelfs een mini-tampon harder zuigt dan dat er wat op te vangen valt, dus verwijderen is niet altijd fijn.
-
@eireann, het is niet zo dat zo'n cup puur is voor mensen met een hevig menstruatie. Het is ook niet de reden dat ik 'm ben gaan gebruiken. Voor mij was de hoofdreden dat ik gewoon niet nog 20 jaar elke maand een prop watten in mezelf wil stoppen. En al die chemische maandverbandjes niet meer wil gebruiken. Het staat me tegen dat er steeds meer rommel ingestopt wordt, parfum etc. En ik heb er echt last van, zowel van tampons als van maandverband.
Vanwege kostenoverwegingen heb ik hiervoor gekozen en niet voor biotampons of maandverband, want ik verstook nogal wat tijdens een menstruatie, weer wel vanwege de hevigheid. Overigens gebruik ik het soms wel, maar ik moet er ook voor naar de stad of 't online bestellen en dat komt er vaak niet van.
Dat nu blijkt dat het voor mijn hevige dagen een enorme uitkomst is, is een onverwacht bijkomend voordeel. Hoewel ik wel al wist dat als je minder hevig ongesteld bent, het kan zijn dat je een cup nog maar 1x per dag hoeft te legen. Je kunt 'm namelijk veilig 12 uur inhouden.
Nou ja, ik voel me inmiddels wel een beetje lid van de cup-maffia
Vanwege kostenoverwegingen heb ik hiervoor gekozen en niet voor biotampons of maandverband, want ik verstook nogal wat tijdens een menstruatie, weer wel vanwege de hevigheid. Overigens gebruik ik het soms wel, maar ik moet er ook voor naar de stad of 't online bestellen en dat komt er vaak niet van.
Dat nu blijkt dat het voor mijn hevige dagen een enorme uitkomst is, is een onverwacht bijkomend voordeel. Hoewel ik wel al wist dat als je minder hevig ongesteld bent, het kan zijn dat je een cup nog maar 1x per dag hoeft te legen. Je kunt 'm namelijk veilig 12 uur inhouden.
Nou ja, ik voel me inmiddels wel een beetje lid van de cup-maffia

-
Oh, ik lees nu pas je laatste berichtje. Ja, vier mini-tampons is wel weinig natuurlijk
Ik vind zelf het uithalen van een tampon soms ook echt auwwwww! Als je niet meer zo hevig bent, of op die eerste dag. Dat is nu weg. Van de cup heb ik bij verwijderen geen last. Soms met inbrengen wel ietsjes, maar dat is ook mijn onhandigheid nog. Ik begin inmiddels het trucje wel echt door te krijgen.

Ik vind zelf het uithalen van een tampon soms ook echt auwwwww! Als je niet meer zo hevig bent, of op die eerste dag. Dat is nu weg. Van de cup heb ik bij verwijderen geen last. Soms met inbrengen wel ietsjes, maar dat is ook mijn onhandigheid nog. Ik begin inmiddels het trucje wel echt door te krijgen.
- eireann
- Site Admin
De eerste en de laatste dag (en snachts) gebruik ik niks... Nou ja, de eerste en laatste dag ga ik wat vaker naar het toilet, en snachts gebruik ik een katoenen handdoekje.
(maar dat durf ik bijna niet te zeggen als ik over jullie tsunamis lees...)
Ik denk dat ik nog even wacht. Hopelijk ben ik snel zwanger en dan daarna heb ik toch een andere maat nodig dus dan koop ik er dan wel 1.
(maar dat durf ik bijna niet te zeggen als ik over jullie tsunamis lees...)
Ik denk dat ik nog even wacht. Hopelijk ben ik snel zwanger en dan daarna heb ik toch een andere maat nodig dus dan koop ik er dan wel 1.
- Ravelijne
Anne, zijn van die zijde herbruikbare maandverbandjes (eigenlijk meer inlegkruisjes) niets voor jou dan? Die zitten lekker, voelen luxe en zijn waarschijnlijk ruim voldoende dan.
- eireann
- Site Admin
Ik vind het gevoel van druipend bloed goor. Zelfs als het maar een beetje is.
- Ravelijne
@Anne Okay, dan werkt dat niet. 

Ongesteld. Buikpijn from hell. Nu al 1 ibu 600mg op, en 2 paracetamol en het doet PIJN! Godverdegodverdegodver.