Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic
- juffie
- Site Admin
Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic
Nee, het is mijn eerste keuze ook niet, maar ik ben al jaren aan het tobben en ik ben er wel een beetje klaar mee, zeker gezien het feit dat ik net echt niet goed werd en met baby en al van de trap ben gevallen. Gelukkig had ik hem goed vast en heb ik hem tegen me aan kunnen klemmen en in een split second heb ik heb mezelf achterover laten vallen zodat hij boven lag en ik onder. Maar dit veroorzaakt dus gewoon een gevaarlijke situatie en ik ben wel een beetje klaar met experimenteren en afwachten wat het resultaat daarvan zal zijn.
MILF 

- juffie
- Site Admin
Ter aanvulling; ik menstrueer al sinds mijn 10e en al sinds mijn 11e slik ik pijnmedicatie tijdens de menstruatie. Dat is dus al 20 jaar. Niet iets waar ik dus sinds vorige week dinsdag last van heb.
Ik ben op mijn 13e aan de pil gegaan omdat ik zoveel buikpijn had dat ik er een dag voor moest verzuimen en dat hielp een beetje, maar ik kreeg daar weer migraine van. Vervolgens aan de prikpil en niet meer ongesteld, heel fijn, maar die hormonen veroorzaakten weer dat ik veel minder goed in mijn vel zat. Mirena kan, maar ook dat zijn weer hormonen en dat wil ik niet meer.
dus, huisarts bellen en verwijzing naar gyn vragen.
Ik ben op mijn 13e aan de pil gegaan omdat ik zoveel buikpijn had dat ik er een dag voor moest verzuimen en dat hielp een beetje, maar ik kreeg daar weer migraine van. Vervolgens aan de prikpil en niet meer ongesteld, heel fijn, maar die hormonen veroorzaakten weer dat ik veel minder goed in mijn vel zat. Mirena kan, maar ook dat zijn weer hormonen en dat wil ik niet meer.
dus, huisarts bellen en verwijzing naar gyn vragen.
MILF 

- Ravelijne
@Anne: Hyperglycemie (hoog bloedsuiker) verstoort de werking van HIF, en de gezondheid van de rest van je lichaam is ook een factor (hoe beter de rest van je lichaam functioneert, hoe sneller je baarmoeder ook herstelt en dus hoe korter je bloed). Doorbloeding lijkt ook een grote rol te spelen. Hoe meer spanning in je bekken en hoe langer je achter elkaar zit, hoe meer last je kunt verwachten te hebben.
Succes Juffie! Hoop dat het voor je werkt.
Succes Juffie! Hoop dat het voor je werkt.
- kitten
Maar wat is nou de oplossing tegen HIF? Betere doorbloeding... hoe?
- Ravelijne
Vóór HIF, daar wil je juist veel van hebben. In een notedop: zorgen dat je bloedsuiker niet te hoog is en meer bewegen. Vooral de hele dag door (een hele dag stilzitten en dan een uur fitnessen is zoiets als maar één keer per dag eten: eerst te weinig en dan te veel) en vooral zorgen dat je beweeglijkheid terugkrijgt in gewrichten die ongemerkt vrij vast zitten, omdat we zo lang achter elkaar in dezelfde houding zitten.
We zitten bijna allemaal de hele dag met onze heupen en knieën in een hoek van 90 graden, dat is net zo min handig voor de doorbloeding in je aderen als het zeg maar is voor de doorstroming in een tuinslang als je daar 2 scherpe bochten in legt. Je hart is er ook eigenlijk niet op voorzien om al het werk te doen, een deel van je circulatie moet echt uit spieractiviteit komen, eigenlijk de hele dag door een beetje.
Gewoon wandelen is een van de beste dingen hiervoor. Liefst op ongelijk terrein zoals gras of zo (asfalt zorgt niet echt voor afwisseling in hoe je je spieren en gewrichten precies belast) en liefst op schoenen zonder hak (zelfs een hele lage hak verandert de positie van je bekken en heupgewrichten en dus alles daaronder en daarboven ook). Maar wat wel veel verschil maakt is welke spieren je precies gebruikt bij het wandelen. Wandelen is altijd goed, maar hoe minder je 'valt' (door je been voor je uit op te tillen en dan je gewicht te verplaatsen) en hoe meer je naar achteren afzet met je de spieren aan de achter- en zijkant van je benen en billen en je gewicht gelijkmatig over te brengen naar voren zonder 'bons', hoe meer rendement je hebt.
We zitten bijna allemaal de hele dag met onze heupen en knieën in een hoek van 90 graden, dat is net zo min handig voor de doorbloeding in je aderen als het zeg maar is voor de doorstroming in een tuinslang als je daar 2 scherpe bochten in legt. Je hart is er ook eigenlijk niet op voorzien om al het werk te doen, een deel van je circulatie moet echt uit spieractiviteit komen, eigenlijk de hele dag door een beetje.
Gewoon wandelen is een van de beste dingen hiervoor. Liefst op ongelijk terrein zoals gras of zo (asfalt zorgt niet echt voor afwisseling in hoe je je spieren en gewrichten precies belast) en liefst op schoenen zonder hak (zelfs een hele lage hak verandert de positie van je bekken en heupgewrichten en dus alles daaronder en daarboven ook). Maar wat wel veel verschil maakt is welke spieren je precies gebruikt bij het wandelen. Wandelen is altijd goed, maar hoe minder je 'valt' (door je been voor je uit op te tillen en dan je gewicht te verplaatsen) en hoe meer je naar achteren afzet met je de spieren aan de achter- en zijkant van je benen en billen en je gewicht gelijkmatig over te brengen naar voren zonder 'bons', hoe meer rendement je hebt.
-
Maar doe die dingen maar eens in die mate dat het daadwerkelijk effect heeft. Op mijn werk verwachten ze toch echt dat ik 9 uur op m'n kont zit 

- kitten
Ok, dat zit er voor mij ook niet in, nee.
Volgens mij voor de meeste mensen best wel een onmogelijke oplossing zelfs!

- juffie
- Site Admin
Voor mij ook.
En ik heb de huisarts gebeld, die vond het een prima idee, zeker gezien wat er vanmiddag gebeurde. Morgen kan ik de verwijzing naar de gynaecoloog ophalen.
En ik heb de huisarts gebeld, die vond het een prima idee, zeker gezien wat er vanmiddag gebeurde. Morgen kan ik de verwijzing naar de gynaecoloog ophalen.
MILF 

- Ravelijne
Yep, en voor dat zitten mogen ze je eigenlijk risicogeld betalen. Want zitten is (onafhankelijk van alle andere factoren, zoals roken, fitnessen, eten, etc.) debet aan sterfte aan alle (doods)oorzaken. Dagelijks langdurig zitten verhoogt dus je risico op elk type doodsoorzaak, van hartproblemen tot kanker. Just saying: het is wel geaccepteerd, but that doesn't make it right.
Het is trouwens eigenlijk niet het zitten, langdurig staan of liggen heeft het zelfde nadeel. We zijn niet gebouwd op inactiviteit. Maar zelfs vijf minuten per uur wandelen vermindert de schade aan de bloedvaten in je benen al. Dus als je tussen die 9 uur op je kont zitten, 9 x 5 minuten kunt wandelen, ben je al beter af.
Edit: Succes bij de gyn, Juffie!
Het is trouwens eigenlijk niet het zitten, langdurig staan of liggen heeft het zelfde nadeel. We zijn niet gebouwd op inactiviteit. Maar zelfs vijf minuten per uur wandelen vermindert de schade aan de bloedvaten in je benen al. Dus als je tussen die 9 uur op je kont zitten, 9 x 5 minuten kunt wandelen, ben je al beter af.
Edit: Succes bij de gyn, Juffie!
Bij mij hebben ze een aantal jaren geleden (zou niet eens meer weten hoe lang geleden het alweer is btw) het baarmoederslijmvlies verwijderd omdat ik uiteindelijk ook wel klaar was met die maandelijkse tsunami en bijbehorende klachten.juffie schreef:Ik ben weer ongesteld geworden, voor het eerst, en meteen weer helemaal mis. Buikpijn, duizelig, kortademig en ik ben al aan mijn derde slip van vandaag toe...
Enniewee, ik zat te zoeken op internet, want ik ben hier helemaal klaar mee. Ik las over novasure, een methode waarbij het baarmoederslijmvlies wordt verwijderd. Dit is alleen mogelijk als je geen kinderwens meer hebt, want een zwangerschap kan niet meer worden voldragen. Maar goed, ons gezin is toch wel compleet, dus dat vind ik wel prima. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik las ook op internet dat mijn (en chells) menstruatie een naam heeft; menorragie! Het is gewoon een aandoening! Ka-ching, er valt een bak munten ineens nu ik daar meer over lees. En ik maar denken dat ik er maar aan moest wennen enzo. Het is gewoon echt niet normaal en aangezien ik nog de komende, pak em beet, 20 jaar ongesteld ben ga ik hier zeker wat aan doen!
De ingreep zelf vond ik geen feestje, maar dat kan zijn omdat lokale verdovingen bij mij niet doen wat ze zouden moeten doen, namelijk verdoven.
Voordeel: de ingreep duurt korter dan een bevalling.

De eerste periode vond ik een ramp omdat ik mezelf naar aangebrande barbeque vond ruiken, ik niet bij mezelf weg kon lopen en niet alleen onpasselijk werd van die lucht, maar me ook nog eens vreselijk onzeker voelde omdat ik het idee had dat iedereen binnen een straal van een meter of tien het minstens net zo erg moest kunnen ruiken als ik zelf. Dat zal uiteindelijk wel meegevallen zijn, want ik heb er nooit opmerkingen over gehad, maar goed, ik vond het minder prettig.
Na een paar keer 'ongesteld' te zijn geweest waarbij de restanten werden afgevoerd en de krampen erger waren dan daarvoor, is ongesteld worden er niet meer bij en zijn de krampen ook opgehouden, hooguit af en toe een losse flodder omdat er waarschijnlijk nog ergens in een hoekje stiekem een stukje is blijven zitten wat nog dapper zijn best doet om de eer hoog te houden. Als alles echt weg is zou je daar geen last meer van moeten hebben (al is last een groot woord vergeleken bij wat het altijd was).
- tessie
- Contacteer:
Ik heb nooit hele hevige ongesteldheid gehad, maar sinds ik koolhydraat-arm eet, is het echt weinig. Ook al toen ik er nog niet bij sportte. Dus wie weet is minder suiker eten dan al genoeg voor dat HIF gebeuren?
Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic
Meen je dat echt? Mijn baarmoeder geeft juist een extra dementie aan mijn orgasmes. Zelfs bij kanker zou ik voor een baarmoeder sparende optie gaan.kitten schreef:Ik denk - roep ik nu makkelijk vanaf de bank - dat ik liever mijn hele baarmoeder kwijt zou zijn dan alleen het slijmvlies. Want je kunt nog steeds zwanger worden, je weet alleen zeker dat je altijd een miskraam zult krijgen. Dat lijkt mij een heel akelig idee...
Sent from my iPad using Tapatalk
- kitten
Hm, goed punt...
- phedre
- Contacteer:
ik kom zonder baarmoeder niet minder intens klaar hoor. Ik baal dat ik die operatie niet tien jaar eerder heb gedaan, had me veel ellende bespaard.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Ik ben echt heel erg aan het pms-en... onzeker as fuck en huilerig.