Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic
- tessie
- Contacteer:
Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic
Oh ja, die kan je ook online bestellen (oa bij bol.com) en die heb je ook specifiek voor de vaginale flora.
- eireann
- Site Admin
'vaginale flora' alsof er een bosje bloemen uit je doos steekt
Leuke termen toch.

**Self Rescuing Princess**
- Ravelijne
Seconded: probiotica is echt een goed ding. Meestal moet je de antibiotica bij het eten nemen, probiotica wil je juist tussen de maaltijden (en de antibiotica) in nemen. Ook niet verkeerd om een keer extra superverantwoorde 'levende' yoghurt te eten, als je dat lust.
Bah ik loop leeg. Voor de 2de keer deze maand. Alles doet zeer. En dan te bedenken dat ik helemaal niet ongesteld mag worden...
- juffie
- Site Admin
Ik heb afgelopen zaterdag een menstruatiecup én een wasbaar maandverband gekocht. Ik ben benieuwd!
MILF 

-
Ik wil echt nooit meer anders, ik hou van mijn cup!
Enige wat soms wel lastig is, is het wisselen. Thuis en op werk niet, maar soms op vreemde plekken wel. Zo was ik zaterdagavond op bezoek bij de ouders van mijn lief en die hebben echt een mini-wc waar je je kont niet kunt keren. Cup dus maar ingehouden, achteraf nét te lang (dus ietwat doorgelekt).
Aan de andere kant, een tampon wisselen was daar net zo vervelend geweest en dan had ik 'm ook nog in de prullenbak moeten gooien
En dat dan drie keer.
Ik heb inmiddels als ik ongesteld ben een pakje met intiemdoekjes van Chilly bij me voor tussendoor schoonmaken indien geen fonteintje aanwezig. Die verpakking is klein en de doekjes kunnen worden doorgespoeld.
Oh en ik heb 'm al een keer in de wc laten vallen
Enige wat soms wel lastig is, is het wisselen. Thuis en op werk niet, maar soms op vreemde plekken wel. Zo was ik zaterdagavond op bezoek bij de ouders van mijn lief en die hebben echt een mini-wc waar je je kont niet kunt keren. Cup dus maar ingehouden, achteraf nét te lang (dus ietwat doorgelekt).
Aan de andere kant, een tampon wisselen was daar net zo vervelend geweest en dan had ik 'm ook nog in de prullenbak moeten gooien

Ik heb inmiddels als ik ongesteld ben een pakje met intiemdoekjes van Chilly bij me voor tussendoor schoonmaken indien geen fonteintje aanwezig. Die verpakking is klein en de doekjes kunnen worden doorgespoeld.
Oh en ik heb 'm al een keer in de wc laten vallen

- eireann
- Site Admin
Handig chell, die doekjes!
Ik heb sinds een maand of 3/4 tussentijdse spotting en dat is echt doodirritant als je probeert zwanger te worden want het is steeds in de periode waar een eventuele innesteling ook zou kunnen bloeden. Zucht.
Ik heb sinds een maand of 3/4 tussentijdse spotting en dat is echt doodirritant als je probeert zwanger te worden want het is steeds in de periode waar een eventuele innesteling ook zou kunnen bloeden. Zucht.
Overleg je wel even met je arts hierover eireann?
Spotting KAN ook andere oorzaken hebben.
Spotting KAN ook andere oorzaken hebben.
Ongesteld ben ik niet meer, ik heb echter nog wel "last" van afscheiding.
Heeft iemand hier toevallig ervaring met wasbare inlegkruisjes / maandverband?
Heeft iemand hier toevallig ervaring met wasbare inlegkruisjes / maandverband?
-
Ik gebruik nu wasbaar maandverbaand als backup bij m'n menstruatiecup. Ik ben er een beetje verliefd op, want het is zo heerlijk zacht. En het veroorzaakt géén irritatie! De meeste merken kunnen ook gewoon in de droger enzo, dus weinig gedoe.
Nadeel vind ik wel dat het echt véél sneller verschuift en dat je soms bij fietsen het drukkertje voelt.
Nadeel vind ik wel dat het echt véél sneller verschuift en dat je soms bij fietsen het drukkertje voelt.
- Ravelijne
Vivas heeft dunne inlegkruisjes van bourettezijde. Ik heb daar ééntje van en die vind ik heel fijn. Geen drukkertjes en met gewoon elastisch, nauwsluitend ondergoed blijft het meestal wel redelijk zitten.
- Ravelijne
Voor mij zou het antwoord nee zijn, maar ik gok dat het van de persoon afhangt. 

- shareen_G
Ik ben een paar dagen over tijd, maar heb wel al sinds zaterdag 'menstruatiekramp'. 's Ochtends is het vrij heftig en in de loop van de dag is het wisselend wel/niet aanwezig.
Waar een wil is, is een weg
- eireann
- Site Admin
Dat is ook irritant ja, zet dan gewoon door! Nu is't net niks.