Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Oppergodin_Hera

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Oppergodin_Hera »

@shareen zou ook innesteling kunnen zijn als je probeert zwanger te worden.

Ik mag een maand de pil niet slikken ........ik voorzie een maand vol ellende met maandverband. Pfff die artsen weten ook niet wat ze willen
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ja toen ik zwanger was, dacht ik in het begin ook echt dat ik ongesteld moest worden omdat het gewoon echt zo voelde.
shareen_G

Bericht door shareen_G »

Uhm......
Vanmorgen weer krampen, maar geen menstruatie.
Zwanger worden stond niet op de planning....
Waar een wil is, is een weg
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Mss toch een testje kopen dan?
kitten

Bericht door kitten »

:shock:
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Shareen, al ongesteld geworden?
**Self Rescuing Princess**
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Afgelopen dinsdag was ik bij de gynaecoloog om te overleggen wat ik het beste kan doen met die horror-menstruatie. Er is dinsdag een uitgebreide anamnese gedaan en een inwendig onderzoek. Daar bleek toen dat ik een hartvormige baarmoeder heb. Die kan hevigere bloedingen veroorzaken... No shit, Sherlock...

Ik heb nu een turflijst meegekregen waarop ik mijn volgende menstruatie de hoeveelheid gebruikte tampons en maandverband moet bijhouden en ik moest bloedprikken. Ook moest ik langs de opname om een afspraak te maken bij de POK, de poliklinische kijkoperaties omdat hij mijn baarmoeder ook van binnen wilde bekijken.

Dinsdagochtend was ik in het ziekenhuis, dinsdagmiddag belde de opname dat er vandaag een gaatje was en of ik kon. Euuhh, okee, dan hebben we het maar gehad. Vanmorgen 'mocht' ik dus, uitkleden, benen in de lucht en terwijl ik daar lag ging er achter me een deur open en stapten er (met mijn toestemming hoor) 4 gynaecologen binnen die meekeken naar de procedure, want dit schijnt iets unieks te zijn in mijn ziekenhuis. Best surreëel als je dan ligt, en je dan achterom kijkt en er 4 mannen in OK kleding je vriendelijk 'Hallo' danwel 'Hello' zeggen.

Gyn is met een cameraatje mijn baarmoeder ingegaan. Dit deed hij terwijl er gespoeld werd met veel warm water. Het passeren van de baarmoedermond was niet prettig, gaf een krampend gevoel, maar verder viel het me alleszins mee, zeker na gehoord te hebben dat in andere ziekenhuizen dit dus zonder warm water en onder narcose gebeurt. Voor mij was dat echt onzin geweest, narcose, want ik heb het amper gevoeld.
Ik heb dus kunnen aanschouwen op een scherm hoe mijn baarmoeder er vanbinnen uitziet en waar mijn eierstokken de baarmoeder binnenkomen. raar!

De conclusie was dat ik een grote baarmoeder heb (no shit, met Tweejtje die met 39 weken nog vrolijk dwars ging liggen), en daardoor dus veel slijmvlies en daardoor dus hevige menstruaties... He he, bevestiging! Verder waren er geen gekke afwijkingen te zien, dus novasure kan voor mij een oplossing zijn, of dat ik, gezien mijn nog relatief jonge leeftijd, eerst een tijdelijke oplossing als mirena of andere hormonale oplossingen kies. Daar praten we binnenkort over door.

Nu voel ik wel een licht tikkie buikpijn, maar dat mag geen naam hebben. Wel irritant was dat ik de eerste uren geregeld druppeltjes of scheutjes water verloor, maar dat lijkt nu ook over te zijn. Kortom; mij meegevallen!
MILF :grin_ani:
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Fijn dat het allemaal zo meeviel en dat je een stuk meer informatie hebt!
shareen_G

Re:

Bericht door shareen_G »

eireann schreef:Shareen, al ongesteld geworden?
Ja, ruim een week later.
Was wel een heel dubbel gevoel toen ik merkte dat ik ongesteld was geworden.
Aan de ene kant opluchting, maar aan de andere kant ook wel verdriet. Heb toen ook wel een beetje gehuild.
Zwanger worden stond absoluut niet op de planning en zou eigenlijk ook niet mogelijk moeten kunnen zijn. Guardian is gesteriliseerd. Volgens diverse websites is er een hele kleine kans dat zoiets zich spontaan herstelt.
Ik heb altijd geroepen dat ik geen kinderen wil. Te veel inbreuk op mijn huidige leven (feestjes bezoeken, onze relatie, carrière) en dat wil ik niet kwijt.
Nu het eerste 'verdriet' is gezakt ben ik ook wel een soort van opgelucht dat het vals alarm was.
Waar een wil is, is een weg
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Kan me voorstellen dat dat een dubbel gevoel was! En een week later! Dat zal een lange week zijn geweest! :hug:
**Self Rescuing Princess**
kitten

Bericht door kitten »

Zulke situaties doen rare dingen met je hoofd. :hug:
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Binnenkort dus voor het eerst in... Shit, ik denk haast tien(!) jaar anticonceptievrij. Ik ben echt heel benieuwd hoe mijn lichaam gaat reageren. Ergens vind ik het ook wel eng, want destijds mocht ik niet meer menstrueren omdat mijn lichaam het simpelweg niet aan kon qua vermoeidheid, maar ik wil eerst merken dat ik een normale cyclus heb voordat we bewuster gaan 'proberen'. To be continued!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Persoonlijke vraag: in hoeverre kunnen jullie in een straaltje plassen?

Binnenkort moet ik voor nacontrole naar de chirurg. Daar wordt dan ook gekeken of er correcties nodig zijn. Om een realistisch beeld te vormen deze vraag, want ik heb er nog last mee.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ja dat kan ik, vrijwel altijd. Vooral met wat kracht erachter, is het eigenlijk altijd wel een gerichte straal.
MILF :grin_ani:
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Tenzij er iets scheef zit, dan is het meer een waaier. En verwar gerichte niet met actief richten. Toch in ieder geval voor mij niet.
Plaats reactie