Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic
-
Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic
Ik werd van de nuvaring nog naarder dan van de pil, echt heel depri.
- juffie
- Site Admin
Eerst prikpil. Dan weer verder kijken.
En gyn adviseert vooral iets waar bij mij bewezen is dat het helpt om de menstruatie te stoppen. Nuvaring doet dat niet.
En gyn adviseert vooral iets waar bij mij bewezen is dat het helpt om de menstruatie te stoppen. Nuvaring doet dat niet.
MILF 

Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic
Ik heb afgelopen zomer een implanon staafje laten zetten. Eerst bleef de ongesteldheid weg, maar later werd ik wel weer ongesteld, maar veel minder heftig dan normaal. Kan soms wel lang aanhouden met minimaal verlies, dat vind ik zelf nogal tegenvallen..
Ik ben absoluut niet op de hoogte van novasure. Maar afgelopen week heb ik gesproken met de huisarts over sterilisatie, hij vertelde dat het vaak voorkomt dat je daarna nog heftiger ongesteld wordt dan je gewoon bent. Soms zelfs zo dat je daarom dan weer aan de hormonen moet. Voor mij een (de? ) reden om het niet te doen.
- eireann
- Site Admin
Novasure is een behandeling tegen het bloeden die in de baarmoeder wordt uitgevoerd. Daarna kan een bevruchte eicel zich niet meer nestellen. Daarom wordt het vaak in combinatie met een sterilisatie uitgevoerd. Dan zijn er zeker weten geen vruchtjes die zich zouden willen nestelen.
**Self Rescuing Princess**
- lunaaa
Ik worstel een beetje met anticonceptie. Ik wil eigenlijk geen hormonen meer, maar ook niet iets voor meerdere jaren zoals een koperspiraal.. Ik zit eigenlijk te denken aan een pessarium of femcap, omdat het gewoon geen hormonen zijn.
De reden dat ik geen hormonen meer wil slikken (of andere hormonale conceptie) is dat ik altijd bang ben geweest dat er iets mis is op vruchtbaarheidsgebied. Ik ben nooit regelmatig ongesteld geweest en ook toen ik een paar maanden (maand of vier) niet aan de pil was voor ik piieter leerde kennen werd ik niet ongesteld. Over een jaar á twee jaar willen we aan kinderen beginnen, maar ik wil gewoon eigenlijk daarvoor weten of ik überhaupt een normale cyclus krijg. Daarnaast lijkt het mij lichamelijk gezien prettiger om eerst een tijdje hormoonvrij te zijn voor een zwangerschap. En ik ben die hormonen gewoon zat. 15 jaar inmiddels al. Veel te lang..
Condooms zijn we geen fan van, vandaar dat ik benieuwd ben of er dames ervaring hebben met andere barrièremiddelen. Want dat lijkt de enige mogelijkheid.. Ben vooral benieuwd of het geen gekloot is voor of tijdens de seks.
De reden dat ik geen hormonen meer wil slikken (of andere hormonale conceptie) is dat ik altijd bang ben geweest dat er iets mis is op vruchtbaarheidsgebied. Ik ben nooit regelmatig ongesteld geweest en ook toen ik een paar maanden (maand of vier) niet aan de pil was voor ik piieter leerde kennen werd ik niet ongesteld. Over een jaar á twee jaar willen we aan kinderen beginnen, maar ik wil gewoon eigenlijk daarvoor weten of ik überhaupt een normale cyclus krijg. Daarnaast lijkt het mij lichamelijk gezien prettiger om eerst een tijdje hormoonvrij te zijn voor een zwangerschap. En ik ben die hormonen gewoon zat. 15 jaar inmiddels al. Veel te lang..
Condooms zijn we geen fan van, vandaar dat ik benieuwd ben of er dames ervaring hebben met andere barrièremiddelen. Want dat lijkt de enige mogelijkheid.. Ben vooral benieuwd of het geen gekloot is voor of tijdens de seks.
- Ravelijne
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar wat ik persoonlijk van andere mensen gehoord heb is het wel een gekloot voor en na seks en het is best nog een stukje minder veilig dan condooms bij juist gebruik. Maar dat waren natuurlijk maar een paar mensen, en je hoort waarschijnlijk minder snel van tevreden gebruikers.
Geen idee wat je problemen met condooms zijn, maar FWIW, toen ik eenmaal met mijn partners het juiste merk/maat/materiaal hebt gevonden merkten we er niets meer van. Verschillende partners gaven toe dat ze eigenlijk het verschil niet meer konden voelen. Was wel even zoeken, maar echt halleluja voor de assorti proefpakketten van de condomerie. Dus als je dat nog niet geprobeerd hebt, is het mogelijk nog de moeite.
Als je samen heel, heel, heel zorgvuldig bent zijn er ook moderne, wetenschappelijke versies van periodieke onthouding die wel werken (ook bijna 100% accuraat). De twee grote nadelen daarvan zijn ten eerste dat je het echt supergoed moet bij houden en je nooit vergissen en zeker niet denken 'mwah, kan wel' als de regels het anders uitrekenen, en ten tweede dat je dus de periode rondom je eisprong niet kunt seksen, wanneer veel vrouwen juist meer zin hebben. Hoewel ik me meteen daarbij bedenk dat dat veel makkelijker is als je regelmatig ongesteld bent (en dat er minder wel-seks-dagen overblijven als je een onregelmatige cyclus hebt). Maar het op die manier bijhouden is trouwens wel meteen een manier om erachter te komen hoe het met je vruchtbaarheid zit.
Geen idee wat je problemen met condooms zijn, maar FWIW, toen ik eenmaal met mijn partners het juiste merk/maat/materiaal hebt gevonden merkten we er niets meer van. Verschillende partners gaven toe dat ze eigenlijk het verschil niet meer konden voelen. Was wel even zoeken, maar echt halleluja voor de assorti proefpakketten van de condomerie. Dus als je dat nog niet geprobeerd hebt, is het mogelijk nog de moeite.
Als je samen heel, heel, heel zorgvuldig bent zijn er ook moderne, wetenschappelijke versies van periodieke onthouding die wel werken (ook bijna 100% accuraat). De twee grote nadelen daarvan zijn ten eerste dat je het echt supergoed moet bij houden en je nooit vergissen en zeker niet denken 'mwah, kan wel' als de regels het anders uitrekenen, en ten tweede dat je dus de periode rondom je eisprong niet kunt seksen, wanneer veel vrouwen juist meer zin hebben. Hoewel ik me meteen daarbij bedenk dat dat veel makkelijker is als je regelmatig ongesteld bent (en dat er minder wel-seks-dagen overblijven als je een onregelmatige cyclus hebt). Maar het op die manier bijhouden is trouwens wel meteen een manier om erachter te komen hoe het met je vruchtbaarheid zit.
- Yara
Tja hier om vergelijkbare redenen geen hormonale anticonceptie. Voorhof maar condooms, niet ideaal, maar het went wel. Het is voor nu de meest praktische oplossing. Een pessarium lijkt me ook gedoe en als ik geen pil wil vanwege hormonen en spiraal bij mij buikpijn blijft veroorzaken blijft er weinig anders over.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
- Daantje
- Contacteer:
Over de anticonceptie kan ik dan niet meepraten. Maar om nog even hierop terug te komen:
Zwanger niet, maar blijkbaar is er wel iets gaande. Eerste opmerking op speeldate toen ik mij uitkleedde: "Zijn je borsten groter geworden?"eireann schreef:Als je bezig was met zwanger worden zou ik je vragen wanneer je kan gaan testenMaar dat zal niet.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- Voleuse
@Ravelijne: Ook als je heel heel goed oplet is de kalendermethode minder betrouwbaar dan de pil/spiraal enzo. In luna's geval misschien wel het overwegen waard maar ik zou het om die reden echt nooooit doen.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- Ravelijne
@Voleuse Jij bedoelt die van vroeger, denk ik. De kalendermethode 2.0 is dus wel betrouwbaar. Je moet alleen een halve mad scientist zijn qua alle regeltjes kennen en alles altijd helemaal perfect bijhouden.
- thaliya
Ik herken wel wat Luna zegt. Ik ben op een gegeven moment gestopt met de pil om die reden. In april gestopt, in augustus een keer ongesteld geworden en toen in december maar eens naar de gyn gegaan. Die concludeerde dat ik PCOS had. En dat ik, totaal onverwacht en ongepland, al zwanger was...
Wij namen het niet zo nauw met condooms overigens want we hadden nauwelijks seks en ik werd toch nooit ongesteld dus what are the chances...
Wij namen het niet zo nauw met condooms overigens want we hadden nauwelijks seks en ik werd toch nooit ongesteld dus what are the chances...
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
- lunaaa
Ik ga toch maar eens een proefpakket condooms aanvragen. Kijken of we betere kunnen vinden. Kalendermethode zou voor mij alleen een optie zijn als we dan op die dagen condooms zouden gaan gebruiken, vooral vanwege het waarschijnlijk hogere libido. Thanks voor jullie input, ik ga er nog eens over nadenken. 

- Yara
Wij hebben inderdaad even moeten zoeken naar fijne condooms voor ons. Dat scheelt wel.
Dance like nobody is watching
- Ravelijne
*gooit balletje op* Ik wil 8 Februari naar de bekkenbodem workshop van AlignmentLab. Iemand zin om mee te gaan?
Het is in Asten (Brabant). Het is een bekkenbodem workshop, maar wel één waarbij je je kleren aanhoudt: het gaat meer om hoe je beweegt en waar je spanning vasthoudt. Het wordt gegeven door Mina van Brunschot en de werkwijze is gebaseerd op Restorative Exercise. Daarbij wordt gekeken naar 'uitlijning' of hoe je onderdelen ten opzichte van elkaar functioneren (net zoals je auto niet lekker rijdt als je banden niet zijn uitgelijnd). Ik heb er heel veel aan qua pijnvermindering en dingen makkelijker zelf kunnen oplossen qua hypermobiele gewrichten.
Ik ben er heel enthousiast voor, want alle tips en weetjes van die methode zijn altijd 'raak' en de grondlegger (Katy Bowman) heeft een Phd in de natuurkundige kant van biologische materialen en kan alles altijd onderbouwen met wetenschap, wis- & natuurkunde. Veel biomechanici coachen topsporters (zie punt 19 van deze blogpost!!), maar zij is zich er op gaan richten om dezelfde methode en kennis op een betaalbare manier beschikbaar te maken voor iedereen. Wat ook weer tof is.
Iemand zin om aan te haken?
Het is in Asten (Brabant). Het is een bekkenbodem workshop, maar wel één waarbij je je kleren aanhoudt: het gaat meer om hoe je beweegt en waar je spanning vasthoudt. Het wordt gegeven door Mina van Brunschot en de werkwijze is gebaseerd op Restorative Exercise. Daarbij wordt gekeken naar 'uitlijning' of hoe je onderdelen ten opzichte van elkaar functioneren (net zoals je auto niet lekker rijdt als je banden niet zijn uitgelijnd). Ik heb er heel veel aan qua pijnvermindering en dingen makkelijker zelf kunnen oplossen qua hypermobiele gewrichten.
Ik ben er heel enthousiast voor, want alle tips en weetjes van die methode zijn altijd 'raak' en de grondlegger (Katy Bowman) heeft een Phd in de natuurkundige kant van biologische materialen en kan alles altijd onderbouwen met wetenschap, wis- & natuurkunde. Veel biomechanici coachen topsporters (zie punt 19 van deze blogpost!!), maar zij is zich er op gaan richten om dezelfde methode en kennis op een betaalbare manier beschikbaar te maken voor iedereen. Wat ook weer tof is.
Iemand zin om aan te haken?