@kitten Yep. Dat was ook mijn grootste weerstand, maar nu doe ik het met plezier. Het gaat echt heel simpel met de app, ik vind het een stuk minder lastig dan ik eerst dacht. Hij onthoudt ook 'payee' dus je hoeft iedere winkel maar één keer in te voeren. En sommige dingen vul ik ook gewoon algemeen in, bijvoorbeeld 'tankstation' in plaats van shell, total, etc. En hij kan goed raden van welke rekening het moet en welke categorie er bij hoort. Dus het wordt steeds sneller.
Als je het kunt koppelen met je bankrekening of de csv kunt uploaden kun je het ook achteraf doen zoals Chell het doet. Maar a) dat werkt bij mijn bank niet, en b) ik vind het echt heel fijn dat ik echt weet hoe ik er voor sta en dat ik dus niet nog even dit en nog even dat doe, maar 'find the money first'.
Want de pay-off voor mij is dat je dus echt op elk moment weet of iets wel of niet kan. Trouwens ook dat je veel meer kiest voor de dingen die je echt wil, in plaats van de dingen die voor je neus langskomen. Verder ook de rust: ik weet gewoon of ik wel of niet uitkom deze maand en als ik niet uitkom is dat nog steeds een stuk rustiger om het precies te weten, dan om bang te zijn dà t en daar net die zeurderige bezorgdheid over te houden. Dat laatste heb je misschien minder als de grote uitgaven al op de gezamenlijke rekening gaan, dus dat effect heb je dan minder. Maar mij valt het alleszins mee om in te blijven voeren en het is het waard.
@Daantje Succes! Het is even een klusje, maar dan heb je ook wat.