Corona - hoe raakt het jou?
- eireann
- Site Admin
Re: Corona - hoe raakt het jou?
Nope. Geen rocket science, maar er zijn genoeg mensen waaronder dbj die het wel onduidelijk vinden. En dat vind ik niet raar.
**Self Rescuing Princess**
- kitten
Ik vind hem niet meevallen. Ik was gisteren bij van Cranenbroek. Het mag. Was het noodzakelijk? Neuh. Maar ik moest er even uit, ik ging alleen en... en ik zit mezelf nu te verdedigen. Dát is precies wat ik er ingewikkeld aan vind. Dit dus. (link)
- kitten
Nee, precies. Het is geen rocket science, maar het moet wel voor alle lagen van de bevolking begrijpelijk zijn in een tijd waarin mensen die normaal begeleiding krijgen, ook nog eens veel minder of zelfs geen begeleiding krijgen.
- Heidi
Een buurvrouw appte me: wandel jij nog buiten met je kinderen? Als je gepakt wordt, krijg je €400 boete hoor
Euhh juist.
Dus inderdaad is het niet voor iedereen duidelijk
Euhh juist.
Dus inderdaad is het niet voor iedereen duidelijk

Do more of what makes you happy
- lunaaa
Het ging me tot een paar dagen geleden allemaal best goed af, maar sinds gisteren ben ik loeichagrijnig en sip. Ik mis mijn ouders, mijn vrienden en ik wil gewoon dingen doen. Dat terwijl ik normaal echt een huismus ben. En ik zou in mei naar een festival in Berlijn en dat gaat echt niet door. Het is allemaal niks bij mensen die zich zorgen maken om gezondheid, maar ik voel me gewoon kut.
- Mack
En je kut voelen is ruk.
Zo'n quarantaine is niet niks. Je lijf voelt alsof vanalles kan maar je hersens zeggen dat je voorzichtig moet zijn voor de rest van de wereld.
Zo'n quarantaine is niet niks. Je lijf voelt alsof vanalles kan maar je hersens zeggen dat je voorzichtig moet zijn voor de rest van de wereld.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
-
Ik krijg mijn hoofd niet wijsgemaakt dat Berlijn niet doorgaat. Vind ik ook kut. Want het gaat heus niet door, maar het is nog niet gecanceld en en en. ARGH.
- skaoot
mijn kuchje en hoestje besloten dinsdag gezelschap te willen en toen kwam er behoorlijke hoofdpijn en moe bij. Ziekgemeld. Gister leek het weer beter, vanmorgen was het weer beroerd. Niks aan zo... en ik merk dat ik het extra raar vind omdat je het niet weet, maar het kán corona zijn. Ugh...
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Oh a shiny squirrel in your pants!
- lunaaa
Zei piieter of jij nou dat het gewoon gecanceld moet worden? Weet niet meer wie het was. Ik wil niet dat het gecanceld wordt, maar dit afwachten is heel stom ja. Cancellen, daar héééél hard om janken en uitkijken naar iets anders.
-
Ja ik. Dan is er maar gewoon duidelijkheid, kan ik door de teleurstelling heen en plannen maken voor de volgende. Nu blijf ik hoop houden. En mijn hoofd weigert te accepteren dat het niet gaat gebeuren zolang dat niet officieel is. En ook gewoon irritant dat we niet kunnen afwegen of we dan alsnog naar Berlijn gaan bijvoorbeeld.
- lunaaa
Ja, idd... Al is dat laatste toch ook echt wel afhankelijk van hoe de situatie in mei is. Dan moet het toch al wel weer wat beter zijn dan nu.chell schreef: ↑02 apr 2020, 21:15Ja ik. Dan is er maar gewoon duidelijkheid, kan ik door de teleurstelling heen en plannen maken voor de volgende. Nu blijf ik hoop houden. En mijn hoofd weigert te accepteren dat het niet gaat gebeuren zolang dat niet officieel is. En ook gewoon irritant dat we niet kunnen afwegen of we dan alsnog naar Berlijn gaan bijvoorbeeld.
- Ravelijne
Tenzij er echt hele verrassende dingen gebeuren, gok ik dat de maatregelen langzaam en in stappen afgebouwd gaan worden. Dion zijn ex in Shanghai mag na een aantal maanden Lockdown al weer een week of drie overdag naar kantoor, maar pas deze week kon ze weer naar fitness en dansles. Naar werk is wel nog met maskers en koorts-checks en een app die je meteen waarschuwt als je bij iemand in de buurt bent geweest die achteraf positief test, waarna je dus ook soms weer een tijdje thuis moet blijven of niet naar bepaalde plekken mag. Ik denk dat het bij ons ook in stappen gaat gaan en dat het nog even duurt voor het dagelijks leven weer (met aanpassingen) op de rit is, en dat het nog wat langer gaat duren voor internationale reizen.
Maar goed, dat is ook maar gokwerk dus daar heb je misschien ook niet veel aan.
Maar goed, dat is ook maar gokwerk dus daar heb je misschien ook niet veel aan.
- kitten
Zou zo'n app in Nederland werken, met al onze privacy wetten?
Inmiddels is mijn gevoel in huis wat veranderd. Ik was niet meer echt vaker mijn handen dan voorheen, wat ik in het begin wel deed. Nu alleen nog als ik buiten ben geweest of iets van buiten aanraak, zoals een pakketje. Hier is niemand ziek geworden dus thuis voelt als een veilige bubbel. Het virus is niet in dit huis. Alleen de meiden kunnen het nog binnen brengen van hun werk, dus die zit ik achter de broek dat ze daar en na thuiskomst wel handen wassen/ontsmetten. Maar het voelt thuis heel erg als een virusveilige bubbel.
Inmiddels is mijn gevoel in huis wat veranderd. Ik was niet meer echt vaker mijn handen dan voorheen, wat ik in het begin wel deed. Nu alleen nog als ik buiten ben geweest of iets van buiten aanraak, zoals een pakketje. Hier is niemand ziek geworden dus thuis voelt als een veilige bubbel. Het virus is niet in dit huis. Alleen de meiden kunnen het nog binnen brengen van hun werk, dus die zit ik achter de broek dat ze daar en na thuiskomst wel handen wassen/ontsmetten. Maar het voelt thuis heel erg als een virusveilige bubbel.
-
Die veilige bubbel vind ik heel herkenbaar! Wij gaan er dus ook niet/nauwelijks uit. Dinsdag of woensdag moet ik voor mijn werk naar twee van onze huizen, waarvan in één huis in ieder geval een bevestigde besmetting is en in beide huizen meerdere verdenkingen. Al die mensen worden in isolatie verpleegd en de afdeling met een bevestigde besmetting is op slot, maar ik vind het toch naar! Ik hoef niet op de afdelingen te komen, maar het voelt ergens toch als het gevaar opzoeken.
- Ravelijne
@kitten Ik denk dat met een botte juridische bijl en de noodtoestand alles er wel door te krijgen is, maar de vraag is of er genoeg garanties zijn dat het alleen gebruikt wordt waar het voor bedoeld is, weer op tijd opgeheven wordt en veilig voor misbruik is (zowel door overheid zelf als door hackers van buitenaf) en niet foutgevoelig (anders zit je ineens weken in quarantaine terwijl het niet nodig was, en omgekeerd). Dus geen idee of het hier haalbaar en praktisch uitvoerbaar is.
Maar er zal iets gedaan moeten worden om de situatie goed te monitoren. Dus als het geen app is, zal er iets anders verzonnen moeten worden. Op zich denk ik dat een app of een andere oplossing best kan 'EU style' (met privacy en het waarborgen van rechten en zo). Maar dan moet er wel behoorlijk aangepoot worden om dat ook te doen.
@Chell Kan me voorstellen dat dat naar voelt! Ik vind vooral je gezicht niet aanraken voor je je handen goed gewassen of gedesinfecteerd hebt echt een lastige. Hopelijk nemen ze echt goeie maatregelen daar, en kun jij met je eigen voorzichtheid daar nog een laagje bovenop doen.
Maar er zal iets gedaan moeten worden om de situatie goed te monitoren. Dus als het geen app is, zal er iets anders verzonnen moeten worden. Op zich denk ik dat een app of een andere oplossing best kan 'EU style' (met privacy en het waarborgen van rechten en zo). Maar dan moet er wel behoorlijk aangepoot worden om dat ook te doen.
@Chell Kan me voorstellen dat dat naar voelt! Ik vind vooral je gezicht niet aanraken voor je je handen goed gewassen of gedesinfecteerd hebt echt een lastige. Hopelijk nemen ze echt goeie maatregelen daar, en kun jij met je eigen voorzichtheid daar nog een laagje bovenop doen.
Laatst gewijzigd door Ravelijne op 03 apr 2020, 11:32, 2 keer totaal gewijzigd.