Bedenk hierbij wel het verschil tussen social media en de werkelijkheid. Op social media is men relatief anoniem en je ziet daar ook wel een soort van "strijd" om medestanders te krijgen. Het komt weinig voor dat ze in IRL precies hetzelfde reageren, want dan ben je immers veel minder anoniem.Voleuse schreef:Het begint me een beetje storen hoe sommige mensen over de corona-maatregelen praten. Vooral op social media is er heel veel 'blijf thuis en anders ben je een Slecht Persoon!'. 'Ik blijf thuis dus als jij iets ander doet dan fuck you!!' 'Als andere mensen voorkomen in je insta stories nou ik zie het hoor je bent SLECHT' 'Alle mensen die er naar uitkijken om op 1 juni op de terrasjes te zitten DOM MOOI NIET DAT IK DAT GA DOEN.' etc etc.
Wat breken van de regels betreft, daar maakt praktisch iedereen zich wel schuldig aan. Meestal niet opzettelijk. Ik hoef maar te kijken hoe het in de winkels toegaat. Bij de ingang en bij de kassa houdt men zich meestal wel aan de anderhalvemeter regel, er staan daarvoor ook lijnen op de vloer. Maar in de winkel zelf, op de paden tussen de schappen, is men blijkbaar die regel ineens "vergeten"... Er iets van zeggen levert veelal commentaar op waaruit blijkt dat je beter kan zwijgen daarover

Wat het reizen met het openbaar vervoer betreft, ben ik benieuwd hoe dat zal gaan. Vanaf 1 juni zijn mondkapjes verplicht, maar het is duidelijk een politiek besluit geweest, want het RIVM gaf aan dat het geen zinvolle bijdrage levert in het voorkomen van covid-19 besmettingen. En nu al zijn er treinen stilgezet omdat er teveel mensen inzaten. Die moesten allemaal de trein uit en daarna moesten ze maar zelf zien hoe ze hun bestemming konden bereiken. Dat leverde begrijpelijk ook veel kritiek op de NS.