Goeie vraag! Inderdaad ga ik hoogstzelden naar een ING-kantoor. Laatste keer was dat om internetbankieren te kunnen activeren, daarvoor was het noodzakelijk om in persoon en met een aantal documenten naar het ING kantoor te gaan.
Het openen van een rekening bij een andere bank zal immers ook alleen kunnen door persoonlijk en met legitimatie naar het bankkantoor te gaan.
Toen ik bij mijn vader was en daar oa dingen betreffende zijn bankzaken ff moest doen (vader heeft al een hoge leeftijd en is niet zo mobiel en snapt moderne zaken niet zo goed) zag ik dat die bank veel gebruiksvriendelijker en klantvriendelijker is dan de ING. Waar je bij de ING een callcenter nodig heb, kan je bij een andere bank gewoon zelf online regelen. Dat heeft mijn ogen geopend

Het wil nog niet zeggen dat ik naar diezelfde bank ga overstappen, als inderdaad deze knoop wordt doorgehakt.
Mijn broer is al weggegaan bij de ING, hij vond het een erg onvriendelijke bank en liep daar op tegen onbegrip en niet-meedenkend.