Direct een nieuw topic starten is wel een beetje spannend hoor, maar toen ik antwoordde in het topic 'Hoe je Dom aan te spreken' borrelde er een nieuwe vraag in mij naar boven. Namelijk de volgende:
Creëren aanspreektitels een afstand tussen jou en je partner waardoor je meer accepteert van de Dominante partij?
Ik kan me namelijk best voorstellen dat het lastig is om sommige dingen van je 'partner' te accepteren zoals hij/zij ook in het dagelijkse leven is. Terwijl als hij of zij de rol van 'Meester(es)/Meneer/Mevrouw' aanneemt hij/zij een soort ander persoon wordt waar je meer van kan/durft te accepteren?
Is dit een reden voor sommige mensen om met aanspreektitels te werken of juist niet? Dat je liever hebt dat je een spel speelt met de persoon die hij/zij ook in het dagelijks leven is. Creëert dan juist het gebruik van zijn/haar voornaam een intiemere situatie? Heb je dan het idee dat je echt onderdanig bent naar degene met wie je een relatie hebt in plaats van een 'Meester(es)/Meneer/Mevrouw'?
Ik hoop dat mijn vragen niet te warrig zijn en dat ze jullie ook een beetje aan het nadenken zetten.